۰ نفر

بررسی اجمالی «وغدیر»

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبر: 829400
بررسی اجمالی «وغدیر»

شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به‌عنوان یکی از ۵ شرکت سرمایه‌گذاری چندرشته‌ای صنعتی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع و معادن و فلزات اساسی، برق و انرژی، سیمان و صنایع وابسته، واسطه‌گری‌های مالی و… فعالیت دارد. عمده فعالیت وغدیر در حوزه محصولات شیمیایی و استخراج کانه‌های فلزی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در ابتدا با نام شرکت سرمایه‌گذاری بانک صادرات ایران تاسیس شد. نام این شرکت از اوایل سال 1375 با نماد وغدیر در فهرست شرکت‌های بورس درج و معاملات بر روی سهام این شرکت از همان سال آغاز شد. شرکت سرمایه‌گذاری غدیر هم‌اکنون مالکیت ۱۳۰ شرکت فعال در حوزه‌های مختلف را در اختیار دارد.  در ادامه این گزارش تحلیلی به بررسی ارزشمندی و نمودار سهم خواهیم پرداخت.

بررسی ارزندگی سرمایه گذاری غدیر:

در روزهای اخیر، معاملات وغدیر تحرکات مثبتی رقم زده  و سهم مهمی در مثبت شدن شاخص کل دارد. معاملات سهم مورد توجه بازار بوده و قیمت سهم از محدوده حمایتی بالا آمده است.با توجه به بررسی اجماعی تحلیلگران در اسفندماه سال جاری شاهد p/nav حدود 70 درصدی این سهم هستیم. قیمت روز سهم نیز 2400 تومان است. مهمترین شرکتهای بورسی آن عبارتند از:گسترش نفت و گاز پارسیان - بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر - پتروشیمی پارس و توسعه سرمایه و صنعت غدیر است. ارزش برآوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت 50000 میلیارد تومان است.

بهتر است دوسناریو را برای سهم مد نظر داشته باشیم. یکی تکمیل دیامتریک صعودی با اهداف خوب . در این صورت  در موج صعودی E هستیم و حمایت 2100 را داشته است. در این موج می تواند هدف های 2900 و 4000 را دنبال کند و میان مدت روند صعودی است.

رشد دلار قطعا روی سوداوری این هلدینگ اثر گذار خواهد بود.

بررسی اجمالی «وغدیر»

روند در سناریوی دیگر در زیر آمده است. نمودار سهم در این سناریو نشان میدهد که می تواند محدوده هدف 2900-3000 تومان را به عنوان یک مقاومت داشته باشد و در صورت درست بودن الگوی موج شماری باید شاهد برگشت و کاهش قیمت سهم تا محدوده 2000 باشیم و مجدد با کسب انرژی هدف های بالاتر میان مدت طی شود.

بررسی اجمالی «وغدیر»

در هر دو صورت موقتا رشد را تجربه میکند تا به سقف مهم قبلی برسد و وضعیت بازار و ارز مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha