۰ نفر

بهترین شغل در زمان رکود اقتصادی

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۶:۳۰
کد خبر: 828115
بهترین شغل در زمان رکود اقتصادی

در دوره رکود اقتصادی، باید به توانایی خود در حفظ شغلتان اطمینان داشته باشید. ممکن است این دوران همراه با نوسانات اقتصادی و افت ارزش پول در زمینه‌های مختلف باشد. برای داشتن یک شغل مناسب در این دوران باید مشاغل خاص را بشناسید تا بتوانید به درستی فعالیت خود را ادامه دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اقتصاد۲۴، هدی کاشانیان: اگر اقتصاد یک کشور در دو دوره سه ماهه پیاپی رشد منفی داشته باشد، دچار رکود اقتصادی شده است. رکود اقتصادی بیشتر در کاهش رشد تولید ناخالص داخلی، درآمد، اشتغال، فعالیت‌های صنعتی و… قابل مشاهده است. در این دوره شرکت‌های موفق هستند که نه تنها از هزینه‌های بازاریابی خود کم نمی‌کنند بلکه با به کار بردن روش‌های هوشمندانه در بازاریابی، خود را با رفتار جدید مصرف کنندگان وفق می‌دهند. در دوره رکود اقتصادی، باید به توانایی خود در حفظ شغلتان اطمینان داشته باشید. ممکن است این دوران همراه با نوسانات اقتصادی و افت ارزش پول در زمینه‌های مختلف باشد. برای داشتن یک شغل مناسب در این دوران باید مشاغل خاص را بشناسید تا بتوانید به درستی فعالیت خود را ادامه دهید.

بستر‎سازی برای دوران رکود اقتصادی

 داشتن پس‌انداز: اکثر متخصصان امور مالی توصیه می‌کنند که به اندازه مخارج ۳ تا ۶ ماه برای روزِمبادا کنار بگذارید. اگر پس‌انداز نداشته باشید چگونه می‌توانید از رکود اقتصادی جان سالم به‌درببرید؟ در نتیجه، حتماً به صورت ماهیانه مبلغی را برای مواقع ضروری کنار بگذارید حتی اگر مبلغ کمی باشد، اما باید هر ماه مبلغی از حقوق‌تان را پس‌انداز کنید.

داشتن چند منبع درآمد: به طور کلی، برای بهتر زندگی کردن باید چندین منبع درآمد داشته باشید. چرا که اگر در هنگام رکود اقتصادی شغل اول خود را از دست دادید، می‌توانید از طریق شغل دوم امرار معاش کنید.

مدیریت هزینه‌ها: اگر هزینه‌های خود را مدیریت نکنید، کنترل زندگی از دست‌تان خارج می‌شود و مجبور خواهید شد حتی برای امرار معاش خانواده‌تان وام بگیرید! 

شناخت فرصت‌های جدید بازار 

مهمترین ویژگی برای به کار گرفتن راهکار درست در زمان رکود، شناختن مشتری است. باید بدانید که آن‌ها به چه فکر کرده و چگونه رفتار می‌کنند و باید بدانید که وضعیت اقتصادی فعلی چگونه بر مشتری‌های شما تاثیر گذاشته است. به عبارت دیگر اگر مثلاً کالایی به طبقه مرفه جامعه می‌فروشید، واکنش مشتری‌های شما نسبت به رکود اقتصادی با واکنش طبقات فرودست متفاوت خواهد بود. اگر این تفاوت را درک نکنید، نتیجه لازم را کسب نخواهید کرد.

بهترین شغل در زمان رکود اقتصادی

کسب و کارهای موفق در دوران رکود اقتصادی

۱- سرمایه گذاری در فارکس: بهترین شغل در زمان رکود اقتصادی، سرمایه‌گذاری در فارکس است، اما این حرفه نیازمند تجربه زیاد است. این بازار، بزرگترین بازار مالی جهان است و در آن ارزهای مختلف معامله می‌شوند. برخلاف بازارهای مالی دیگر، بازار فارکس به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

۲- افتتاح رستوران: در دوره رکود اقتصادی، افراد ممکن است کمتر به مسافرت یا اماکن پرخرج بروند، اما هنوز هم به دورهمی در رستوران‌ها و کافه‌های شهر علاقه دارند.

۳- تعمیر خودرو: حرفه مکانیکی بهترین شغل در زمان رکود اقتصادی است. در این زمان، افراد به دلیل کاهش قدرت خرید و توجه به هزینه‌ها، ترجیح می‌دهند خودروهای خود را به جای خرید گزینه‌های نو تعمیر کنند.

۴- نگهداری از کودکان: در این دوره، بسیاری از والدین ممکن است به دنبال راه‌های کاهش هزینه‌های خود در زمان رکود اقتصادی باشند و به دلیل نیاز به حضور در محل کار، به دنبال خدمات مراقبت از کودکان باشند.

۵- معلمی: معلمان، مسئول آموزش دانش آموزان هستند. معلمان مدارس ابتدایی و متوسطه به دلیل نیاز مداوم به آموزش از امنیت شغلی پایداری برخوردار هستند. حتی زمانی که رکود اقتصادی باشد، کودکان همچنان به معلمانی برای آموزش و راهنمایی نیاز دارند.

۶- حسابدار: حسابداران مسئول رسیدگی به تصمیمات و فعالیت‌های مالی یک سازمان یا شرکت هستند. آن‌ها برای استفاده از نرم‌افزارها و برنامه‌های تخصصی آموزش دیده‌اند. مردم حسابدارانی را استخدام می‌کنند تا به آن‌ها در حوزه‌های مالیات و سرمایه گذاری کمک کنند تا پول خود را عاقلانه خرج کنند.

۷- روانشناس: روانشناسان برای تشخیص و درمان بیماری‌های سلامت روان آموزش دیده‌اند. روانشناسان در مواقع چالش برانگیز سودمند هستند، زیرا به افراد کمک می‌کنند تا از رفاه خود مراقبت کنند و بر موانع شخصی غلبه کنند. در سال‌های اخیر، درمان و رسیدگی به مشکلات سلامت روان رایج‎تر شده است.

۸- مهندس نرم افزار: مهندسان نرم افزار مسئول طراحی و تولید برنامه‎های نرم افزاری برای استفاده عام مردم هستند. محصولاتی که مهندسان نرم‎افزار می‌سازند برای اهداف مختلفی مانند استفاده در تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و تجهیزات تولیدی طراحی شده‌اند.

۹- پیک: خدمات پیک و حمل و نقل، هم در مکان‌های محدود محلی هم از راه دور، ضروری هستند. اگر آماده تحویل گرفتن سفارشات در آخرین لحظات در طول آب و هوای بد حتی تعطیلات هستید، شما شانس زیادی برای موفقیت دارید.

۱۰- نویسنده محتوا: هنگامی که در رکود اقتصادی هستیم، کپی رایترها و وبلاگ نویسان همیشه مورد نیاز هستند. بازاریابی محتوا نیز به صورت دستی با رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شوند، بنابراین شما می‌توانید با مدیریت رسانه‌های اجتماعی برای کمک به مشتریان خود استفاده کنید.

۱۱- آرایشگری و زیبایی: آراستن موها همیشه مورد توجه و نیاز است. مطمئن باشید که در دوران رکود اقتصادی هم افراد بخصوص بانوان از رسیدگی به وضعیت مو، رنگ کردن آن، زیبایی ناخن‌ها و… غافل نخواهند شد.

۱۲- خدمات ویژه غذا: در جامعه افرادی هستند که رژیم‎های غذایی خاص خود را دارند و برنامه‌های تغذیه‌ای خود را بخاطر رکود اقتصادی متوقف نمی‌کنند. شما می‌توانید محصولات غذایی خاصی را به فروش برسانید، سفارش بگیرید و تحویل دهید و یا حتی وعده‌های غذایی خود را آماده کنید تا مشتریان بتوانند عادات غذایی خود را حفظ کنند.

۱۳- ارائه خدمات آنلاین: در ایران توسعه تکنولوژی‌های ارتباطی مثل اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا بسیاری از متخصصان ایرانی در زمینه‌های مختلفی مانند، برنامه‌نویسی، طراحی، نویسندگی و حتی خدمات فنی مانند تعمیرات، لوله‌کشی، کلیدسازی و … به صورت آنلاین و آزادکار کسب درآمد کنند.

۱۴- اجاره تجهیزات: اکثر افراد تلاش می‌کنند خودشان کارهایی را انجام دهند تا افراد متخصص به انجام آن‌ها بپردازند و افراد بیشتری بخاطر پس‌انداز ترجیح می‌دهند به جای خرید، آن‌ها را اجاره کنند. هرچه از تجهیزات به ندرت استفاده شده باشد، احتمال اینکه مردم بخواهند آن را بخرند، بیشتر می‌شوند. واشرهای برق، غلطک‌های چمن، کمپرسورها و اره برقی فقط چند نمونه از تجهیزات اجاره‌ای هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha