۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از قیمت انواع تورهای داخلی؛

۴ روز سفر به کردستان چقدر خرج دارد؟ / قیمت تور کردستان برای نوروز ۱۴۰۳

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبر: 827696
۴ روز سفر به کردستان چقدر خرج دارد؟ / قیمت تور کردستان برای نوروز ۱۴۰۳

قیمت تور گردشگری کردستان برای سفر در روزهای آغازین سال 1403 را در این گزارش بخوانید.

اقتصاد آنلاین- معصومه حیدریان؛ اگر قصد خانه‌نشینی در ایام نوروز را ندارید و به دنبال جایی برای یک سفر کوتاه هستید، این گزارش را از دست ندهید.

در این روزها یکی از بهترین مقاصدی که می‌توانید برای گردشگری انتخاب کنید، کردستان است. استان کردستان یکی از استان‌های مهم و زیبای ایران به مرکزیت شهر سنندج است. این استان چه به لحاظ موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود و چه از نظر اقلیم، پوشش، آیین و سنن، فرهنگ، قومیت و سایر مولفه‌های هویتی هر منطقه، اهمیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر سنندج، این استان شهرهای مهم دیگری مثل مریوان و سقز را شامل می‌شود که در مجموع تعداد این شهرها به عدد ۱۰ رسیده و حدود ۲ درصد مساحت ایران زمین را به خود اختصاص داده‌اند. لازم به ذکر است که جمعیت این استان نیز در حدود ۱.۷ میلیون نفر برآورد می‌شود که از این تعداد، تقریبا یک سوم در مردم در شهر سنندج و مابقی در سایر شهرها زندگی می‌کنند.

استان کردستان هم مانند دیگر نقاط ایران از مکان‌های تاریخی و گردشگری زیادی برخوردار است که باعث جذب مسافران زیادی به این اقلیم خوش آب و هوا می‌شود. باید بدانید که یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از کردستان ماه فروردین است.

چه زمانی به کردستان سفر کنیم؟

به طور کلی، اینکه در چه فصلی مایل به سفر به کردستان هستید، به خودتان و علایقتان بستگی دارد؛ اگر اهل سفرهای زمستانی نیستید، بهترین زمان برای سفر به کردستان از اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر است. برای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت بارانی هم، به‌علت بارندگی زیاد و سرسبزی منطقه، بهترین زمان فرودین و اردیبهشت است. طرفداران اسکی و برف هم بهتر است در فصل زمستان به این استان سفر کنند.

جاهای دیدنی کردستان

خانه کرد (عمارت آصف وزیری)

خانه کرد بزرگ‌ترین موزه‌ مردم‌شناسی مربوط به یک قومیت در ایران است و از جالب‌ترین جاهای دیدنی استان کردستان به شمار می‌آید. این بنا یکی از بزرگ‌ترین عمارت‌های اعیانی شهر سنندج است که به‌لحاظ معماری و تاریخی بسیار ارزشمند است. خانه‌ کرد دارای آجرکاری‌ها، گچ‌بری‌ها و اورسی‌های زیبای مربوط به دوران صفویه است.

مسجد دارالاحسان (جامع)

این مسجد زیبا در بلندترین نقطه‌ بافت شهری سنندج واقع شده است، به‌گونه‌ای که گلدسته‌هایش در همه جای شهر دیده می‎‌شود. این بنا که در سال ۱۲۲۷ هجری قمری در دوران حکومت فتحعلیشاه ساخته شده، از باارزش‌ترین مساجد کردستان، به‌لحاظ معماری است. مسجد دارلاحسان در ضلع شمالی خیابان امام خمینی سنندج قرار دارد.

عمارت سالار سعید (موزه سنندج)

اگر قصد بازدید از صنایع دستی کردستان را دارید، موزه‌ این عمارت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. عمارت سالار سعید که هم‌زمان با سلطنت ناصرالدین شاه ساخته شده، به‌علت تزیینات گچ‌بری و آیینه‌کاری‌های زیبا، از زیباترین عمارات سنندج است. این عمارت نیز در خیابان امام خمینی سنندج قرار دارد.

روستای تاریخی نگل

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی استان کردستان روستای نگل است و علت آن وجود قرآن نگل در این منطقه است. این قرآن که طبق باور مردم روستا یکی از چهار قرآن خطی است که در زمان خلیفه‌ سوم نوشته شده و به چهار اقلیم دنیا فرستاده شده، در مسجد روستا نگهداری می‌شود. مردم برای حل مشکلاتشان به این قرآن مراجعه می‌کنند. این روستا در مسیر جاده‌ سنندج-مریوان قرار دارد.

جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کردستان آنقدر زیاد هستند که نام بردن و توصیف آنها در این مطلب نمی‌گنجد. جاهایی که پیش‌تر ذکر کردیم تنها چند مورد از مکان‌های دیدنی استان کردستان است.

هزینه سفر به کردستان چقدر می‌شود؟

اگر قصد دارید که همراه با تور به کردستان بروید، در ادامه قیمت تورهای گردشگری کردستان برای نوروز 1403 را بررسی کرده‌ایم.

هزینه سفر به سنندج به مدت 4 روز برای هر نفر 6 میلیون و 550 هزار تومان تمام می‌شود. همچنین، تور 3/5 روزه کردستان با اتوبوس وی‌آی‌پی ۲۵ نفره، نفری 7 میلیون و 150 هزار تومان خرج دارد.

قیمت دقیق تورهای کردستان را در جدول زیر بخوانید؛

*لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده در جدول مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز متفاوت باشد.*

قیمت تور گردشگری کردستان ویژه نوروز 1403
مشخصات تور تاریخ رفت و برگشت مدت اقامت حمل و نقل قیمت به ازای هر نفر (تومان)
سنندج مریوان ۱ تا ۴ فروردین ۲ شب و ۳ روز اتوبوس ۲۵ نفره VIP ۶٬۵۵۰٬۰۰۰
کردستان اورامانات مریوان ۱۰ تا ۱۳ فروردین ۲ شب و ۳ روز اتوبوس ۲۵ نفره VIP ۷٬۵۰۰٬۰۰۰
سنندج مریوان ۱۰ تا ۱۳ فروردین ۲ شب و ۳ روز اتوبوس ۲۵ نفره VIP ۶٬۵۵۰٬۰۰۰
کردستان ۹ تا ۱۳ فروردین ۳ شب و ۴ روز اتوبوس ۲۵ نفره VIP ۷٬۵۰۰٬۰۰۰
کردستان  ۶ تا ۱۰ فروردین ۳ شب و ۴ روز اتوبوس ۲۵ نفره VIP ۷٬۵۰۰٬۰۰۰
کردستان 28 اسفند تا 2 فروردین  ۳.۵ روز اتوبوس ۲۵ نفره VIP ۷,۱۵۰,۰۰۰
کردستان 9 فروردین تا 11 فروردین  ۳.۵ روز اتوبوس ۲۵ نفره VIP ۷,۱۵۰,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha