۰ نفر

بادامچیان: تعدد لیست اصولگرایان در تهران داریم

۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵
کد خبر: 825800
بادامچیان: تعدد لیست اصولگرایان در تهران داریم

دبیر کل حزب موتلفه گفت: هنوز شورای ائتلاف به فهرست مشخص نرسیده است، البته گفته می‌شود بخشی از افراد مورد نظرشان مشخص شدند منتها هنوز اعلام رسمی نشده است. ما درباره آن‌ها برخورد تقابلی نداشته و بیشتر رفتار همراهی داشته‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین ، اسدالله بادامچیان، دبیر کل حزب موتلفه در نشست خبری درباره آخرین رایزنی ها درباره لیست ۳۰ نفره تهران گفت: تصور ما این بود که امروز تقریبا تحلیف فهرست ها روشن می شود اما هنوز فهرست انتخاباتی گروه‌های گوناگون تایید نشده است.
وی ادامه داد: موتلفه اسلامی مدتی است که فهرست استان ها را در یک تفاهم با همه یاران خوب نظام و انقلاب در استان‌ها از بین نامزدها تعیین کرده و تقریبا هفته گذشته به فهرست نهایی و قطعی در سراسر کشور رسیدیم که منتظر آغاز رقابت انتخاباتی هستیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره لیست تهران گفت: در تهران بیشتر جریان سیاسی حاکم است و در استان‌ها و حوزه‌ انتخابیه‌های کوچک کمتر جریان های سیاسی کشور اثرگذار هستند و بیشتر مسائل محلی و خاص مردم حوزه انتخابیه مطرح می‌شود؛ در تهران بحث‌ها و گفت‌وگو هایی داشته و منتظریم دوستان به وحدت برسند. هنوز شورای ائتلاف به فهرست مشخص نرسیده است، البته گفته می‌شود بخشی از افراد مورد نظرشان مشخص شدند منتها هنوز اعلام رسمی نشده است. ما درباره آن‌ها برخورد تقابلی نداشته و بیشتر رفتار همراهی داشته‌ایم.
وی توضیح داد: بر همین اساس دبیر موتلفه در استان تهران، آقای ترقی و پورابراهیمی از اعضای شورای مرکزی موتلفه حضور داشتند. از آقای انبارلویی خواستم که در شورای منتخب برای تعیین نمایندکان حضور پیدا کنند؛ لذا ما تعامل با شورای ائتلاف داشتیم. اکنون منتظریم که آن‌ها چه می‌کنند و بعد تصمیم نهایی‌مان را اعلام کنیم. اگر لیست معرفی شده را انتخاب اصلح دانستیم مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

وی درباره شورای وحدت گفت: بنده عضو عالی شورای وحدت هم هستم؛ در آن جا صحبت جدی داشته و در حال بررسی هستیم و امروز صبح هم بحث می‌کردیم و در بخش مربوط به بانوان به نتیجه رسیدیم که شاید حدود ۷ نفر از بانوان در فهرست ۳۰ نفره شورای وحدت در تهران باشند. در حال بحث و گفت‌وگو برای حضور جوانان و نیروهای گوناگون در فهرست واحد هستیم.
دبیر کل حزب موتلفه بیان کرد: پیش‌بینی‌ام این است که در این دوره کثرت نامزد و افراد داریم به طوری که شاهد ثبت نام‌ها و تائید صلاحیت‌های گسترده هستیم و برای اولین بار بیشتر از ۱۵ هزار نفر را از حدود ۲۰ هزار کاندیدا احراز صلاحیت کردند. امیدواریم در این چند روز، همه دوستان کسانی که طبق رهنمود دیروز رهبری برای انتخاب اصلح به جمع بندی برسند. ما هم اگر احساس کردیم این افراد اصلح از دیگران هستند در شورای مرکزی موتلفه تصمیم گیری می‌کنیم.

بادامچیان گفت: موتلفه لیست همراه با همه می‌دهد که افراد آن در استان‌ها و هر حوزه انتخابیه مشخص است. در برخی جاها با عنوان شورای وحدت و برهی جاها با عنوان های دیگر و موتلفه است لذا تقریبا فهرست نمایندگان مورد نظر طبق معیارها مشخص است. در تهران و شاید یکی دو شهر کلان شهر هنوز کامل نشده است.
دبیر کل موتلفه درباره اینکه آیا حزب موتلفه در تهران براساسا نظر شورای ائتلاف عمل می کند، گفت: مبنا حمایت از نامزدهای اصلح است؛ موتلفه تابع ولایت و حزب ولایی است و بر اساس تکلیف شرعی عمل می کند.

وی درباره این‌که «مبنای موتلفه کدام جریان و ائتلاف اصولگرا است» گفت: بستگی به این دارد که از بین این افراد کدام یک اصلح هستند؛  اگر عضو موتلفه اسلامی اصلح بود و آقایان هیچ کدام آن فرد را تایید نکردند، تکلیف ما چیست؟ تکلیف ما معرفی اصلح است پس اگر در یکی از جریان‌ها و تشکل‌ها نفر اصلح از نامزد موتلفه بود، وظیفه ما معرفی آن نامزد است. همواره تعصبات حزبی و حزب بازی آسیب زا است. حزبی که می‌خواهد خدایی عمل کند و حزب اسلامی است باید به تکلیف الهی‌اش عمل کند که آن هم انتخاب اصلح است نه این‌که از کدام تشکل و ائتلاف و سهم دیگران است.
بادامچیان در پاسخ به این پرسش که اصولگرایان با چند لیست در تهران حضور پیدا می کنند؟ گفت: هنوز نمیدانم اما معلوم است که یک فهرست ندارند؛ این پیش بینی تا الان بوده و ممکن است به فهرست واحد جمعی دست پیدا کنند.

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به سوال اقتصادآنلاین درباره این‌که آیا موتلفه برنامه‌ای برای ائتلاف با دیگران دارد؟ گفت؛ قصد ائتلاف را داریم و از اول سال هم این کار را کردیم. در شورای مرکزی حزب گروه۷ نفره ای را تعیین کردیم که که با همه گروه ها صحبت کنند تا به فهرست واحد برسیم که امیدواریم در نهایت به این نقطه برسند.

بادامچیان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار اقتصادآنلاین درباره این‌که موتلفه با کدام تشکل‌های اصولگرا می‌خواهد لیست واحد بدهد؟ گفت: ما با همه ارتباط داریم چون این ها نیروهای انقلاب و کشور هستند. حتی ممکن است وقتی ما فهرستی بدهیم برخی از اصلاح‌طلبان هم از نامزدهای اصلح ما حمایت کنند و ما از آن ها تشکر می‌کنیم.
رئیس ستاد مرکزی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به اقتصادآنلاین درباره حمایت موتلفه از لیست خبرگان بیان کرد: در طول ۴۰ سال گذاشته از فهرست جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حمایت کردیم. در انتخابات مجلس خبرگان دوره پنجم از سوی مرحوم آیت الله یزدی و ایت الله موحدی کرمانی حکم ستاد انتخابات دادند در این دوره نیز این حکم از سوی آیت الله بوشهری و حجت الاسلام پورمحمدی داده شد و من اکنون  مسئول مشترک ستاد انتخابات مجلس خبرگان ششم از جامعه روحانیت و جامعه مدرسین هستم.

بادامچیان درباره این‌که چند کاندیدای لیست موتلفه در لیست تهران حضور خواهند داشت؟ گفت: اکنون به جز ۳۰ نفر مدنظر برای کاندیداتوری از تهران، حدود ۱۵ نفر ذخیره داریم اما برای ارائه لیست نهایی سعی می کنیم با فهرست های دیگر وحدت کرده و سعی می‌کنیم حداقل فهرست واحد تناسبی مطرح شود.این‌که چقدر توفیق داشته باشیم بستگی به طرف مقابل هم دارد یعنی اگر افرادی را معرفی کرده که ما امکان حمایت نداشته باشیم طبیعتا باید دو فهرست بدهیم.

وی درباره این‌که آیا از کاندیداهای مورد حمایت موتلفه تعهدنامه می‌گیرید؟ گفت: من با میثاق گرفتن و تعهدنامه گرفتن از نماینده مخالفم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha