۰ نفر

ماجرای قطعی کارتخوان‌های نانوایی‌ها چه بود؟

۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲:۰۰
کد خبر: 823888
ماجرای قطعی کارتخوان‌های نانوایی‌ها چه بود؟

به گفته رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی قطعی کارتخوان‌ها در صبح امروز به اختلال در عرضه نان و در برخی نقاط به درگیری میان مردم و نانوایان انجامید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی درباره قطعی کارت‌خوان‌های «نانی‌نو» در نانوایی‌ها گفت: از پنج صبح امروز که نانوایان کار خود را شروع کردند متوجه قطعی کارت‌خوان‌های نانوایی شدند. این قطعی تا ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه صبح ادامه داشت اما از آن ساعت تاکنون اتصالات برقرار است و پرداخت از طریق نانی نو انجام می شود.

وی در گفتگو با ایلنا افزود: هنوز دلیل این قطعی مشخص نشده اما این اتفاق سبب سردرگمی نانوایان شد زیرا آنها در مواجهه با این قطعی یا مجبور بودند پخت را متوقف کنند و یا از مردم پول نقد بگیرند در حالی که بیشتر مردم پول نقد ندارند و نانوایی‌ها هم این ذهنیت را دارند که در صورت فروش نان با پول نقد و کاهش تعداد پرداخت‌های انجام‌شده از طریق کارتخوان نانی نو سهمیه آرد آنها کاهش پیدا می‌کند در نتیجه حاضر به فروش نان با پول نقد نمی‌شوند؛ این اتفاق در نقاطی به ایجاد درگیری بین نانوا و مردم هم انجامید.

سلیمانی اظهار کرد: این قطعی البته از طریق پیامک به نانواها اطلاع داده شده بود.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی خاطرنشان کرد: این مشکلات از آنجا ناشی می‌شود که ارائه کارتخوان به نانوایی‌ها در انحصار یک شرکت است، اگر این انحصار شکسته شود و یک یا چند شرکت دیگر هم بتوانند کارتخوان در اختیار نانوایی‌ها قرار دهند. در صورت قطعی یک کارتخوان نانوایان می‌تواند از کارتخوان دیگری استفاده کند.

وی تصریح کرد: پشتیبانی این شرکت به هیچ وجه خوب نیست و از زمان خرابی ساعت مشخصی را برای اتصال دوباره به اتحادیه اعلام نکردند و تنها هر ۱۰ دقیقه یک بار می‌گفتند ۱۰ دقیقه دیگر وصل می‌شود تا سرانجام در ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه وصل شد، این در حالی است که نانوایی‌ها و مردم نمی‌دانستند این قطعی ممکن است تا چه زمانی طول بکشد و اتحادیه هم امکان اطلاع‌رسانی به همه نانوایی‌ها را ندارد.

وی گفت: ما پیش‌تر درباره احتمال وقوع چنین مشکلی با مسئولان صحبت کرده بودیم با این حال تاکنون راهکاری اندیشیده نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha