۰ نفر

هشدار؛ خلیج فارس برای ترددهای دریایی نامساعد می‌شود

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 823118
هشدار؛ خلیج فارس برای ترددهای دریایی نامساعد می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ترددهای دریایی در خلیج فارس بدلیل صدور هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) از روز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری نامساعد می‎‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیام مساعدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت سرعت وزش بادهای شدید شمال غربی به بیش از۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ سانتیمتر می‌رسد.

وی افزود: منطقه اثر این وضعیت در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی، در روز چهارشنبه سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی و فراساحل شمالی و در روز پنجشنبه سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه همچنین نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، احتمال خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و خطر غرق شناگران هشدار داده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تاثیر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بهرگان شهرستان دیلم و جم به ترتیب با چهار و پنج درجه سانتیگراد و برازجان، خورموج و گناوه با ۶ درجه سانتیگراد کمترین دما را در استان بوشهر داشتند.

مساعدی افزود: دیر، کنگان و عسلویه نیز با ۲۱ درجه سانتیگراد بیشترین دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha