۰ نفر

هشدار بارش برف و باران به کشاورزان و باغداران

۶ بهمن ۱۴۰۲، ۴:۳۰
کد خبر: 821308
هشدار بارش برف و باران به کشاورزان و باغداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سمانه غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی بارش و برف و باران به باغداران توصیه می شود که کنترل و جلوگیری از روان آب به باغات و مزارع و همچنین لایروبی، اصلاح و پاکسازی آبراهه ها و کانال های انتقال آب را در دستور کار قرار دهند.

به گفته او، دامداران و عشایر از چرای دام  و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب کنند.

غلامی ادامه داد: زنبورداران مدیریت تغذیه و انتقال کندوهای زنبورعسل به مناطق غیرآبی از مسیل ها و حاشیه ها را در دستورکار خود قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی افزود: گلخانه داران عایق بندی سالن های پرورش و بستن دریچه های گلخانه جهت جلوگیری از ورود آب را در دستور کار قرار دهند.

او گفت: استفاده از جیره غذایی پرانرژی برای دام و طیور و تنظیم جیره غذایی در استخرهای پرورش ماهی باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در برخی استان های واقع در غرب و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی و جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده انتظار می رود.

روز جمعه با ورود موج بارش جدید در مناطق غرب، جنوب غرب، برخی نقاط شمال غرب و شنبه در اغلب مناطق کشور بارش برف و باران و در نقاط کوهستانی کولاک برف و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha