۰ نفر

مجید شجاعی:

سازمان بورس عملکرد درخشانی در متنوع‌ سازی ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم داشت

۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۴۳
کد خبر: 820963
سازمان بورس عملکرد درخشانی در متنوع‌ سازی ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم داشت

مدیر راهبردی شرکت ترنج گفت: سازمان بورس در دوره جدید با معرفی اولین صندوق‌های: اهرمی، تضمین‌، شاخصی، بخشی، بازنشستگی و املاک و مستغلات، گام بزرگی در توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برداشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجید شجاعی، مدیر راهبردی شرکت ترنج گفت: سیاستگذاری صحیح سازمان بورس برای توسعه نهادهای مالی و ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در دوره جدید منجر به ورود اولین صندوق‌های: اهرمی، تضمین‌اصل، شاخصی، فراصندوق(FOF)، بخشی، بازنشستگی و املاک و مستغلات شد. همچنین تعداد صندوق‌های درآمدثابت، مختلط و سهامی بویژه از نوع قابل معامله ETF افزایش قابل توجهی داشت.
وی با اشاره‌ به اینکه سازمان بورس در معرفی ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم عملکرد درخشانی داشت، افزود: استقبال سهامداران از پذیره‌نویسی این صندوق‌ها و افزایش حجم دارایی تحت مدیریت مجموع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار نشان می‌دهد فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم درحال توسعه است. 
شجاعی ادامه داد: گرچه بخش عمده‌ای از دارایی تحت مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارسرمایه متعلق به صندوق‌های درآمد ثابت است، اما توسعه صندوق‌های درآمد ثابت نیز از 2 جهت حائز اهمیت است: اول اینکه صندوق‌های درآمدثابت به عدم خروج پول از بازار کمک کردند، یعنی در روزهای منفی بازار شاهد ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم و دوم اینکه توسعه صندوق‌های درآمد ثابت به توسعه تامین‌مالی از طریق بازارسرمایه کمک کرد.
مدیر راهبردی شرکت ترنج افزود: با وجود اینکه انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازارسرمایه شده است ولی در برخی گروه‌ها مانند اهرمی‌ و بخشی تعداد صندوق‌های فعال محدود است که پیش می‌شود با صدور مجوزهای جدید از سوی سازمان بورس این مساله حل شود.
مجید شجاعی، ادامه داد: وجود ابزارهای متنوع پیش نیاز حرکت به سمت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و مهم‌تر از آن آموزش و فرهنگ‌سازی است، در این زمینه فعالیت‌های تبلیغاتی، آموزشی و خبری نهادهای مالی بخش خصوصی و سازمان بورس و ارکان تا حدی موثر واقع شد ولی بازارسرمایه نیازمند همراهی نهادهای ملی مانند صدا و سیما، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و... در این زمینه است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha