۲ نفر

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول در می آورند!

۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰
کد خبر: 819950
سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول در می آورند!

نشریه فوربز هر ساله لیستی از چهره های مشهور منتشر میکند که بعد از مرگ هم همچنان کسب درآمد میکنند.

افتصادآنلاین-محمدرضا جعفری؛ فوربز امسال هم مثل سال های قبل، لیستی ۱۳ نفره از چهره های سرشناسی فرهنگی هنری منتشر شده است که باوجود فوتشان همچنان درآمد دارند. بیش از نیمی از برترین سلبریتی های مرده سال گذشته این کار را از طریق به دست آوردن مالکیت معنوی خود انجام دادند. به گزارش این نشریه، درآمد این سلبیریتی ها، نسبت به پارسال ۷۰ درصد کاهش داشته. موسسه فوربس برای تهیه فهرست خود درآمدهای سلبریتی های درگذشته از منابع مختلف را در کنار هم قرار می دهد. فهرست پیش رو بر اساس درآمدهای به دست آمده برای سلبریتی های فوت شده، در فاصله اکتبر ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ تهیه شده است.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۱۳ مرلین مونرو/ درآمد امسال ۱۰ میلیون دلار

این ستاره فقید هالیوود با نام «نورما جین بیکر» به ‌دنیا آمد و زمان آغاز کاری هنری‌اش هم می‌خواست با نام «نورما جین» فعالیتش را شروع کند، اما در نهایت «مریلین مونرو» را انتخاب کرد. تصویر نمادین مرلین مونرو با گذشت بیش از شصت سال از مرگ او هنوز هم روندهای مد و طراحی را ایجاد می کند. این ستاره میلیون‌ها دلار از صدور مجوز و تجارت به دست آورد.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۱۲ آرنولد پالمر/ درآمد امسال ۱۰ میلیون دلار

آرنولد پالمر، یکی از مشهورترین چهره های تاریخ گلف، در سن ۸۷ سالگی در ایالت پنسیلوانیا درگذشت. آقای پالمر در طول حیات ورزشی خود در بیش از ۹۰ تورنمنت گلف قهرمان شد. به عقیده بسیاری از ورزشی نویسان، شخصیت جذاب او باعث شد که گلف در میان بسیاری از مردم جهان محبوبتر از گذشته شود. اگرچه آرنولد پالمر ثروت خود را با بازی گلف به دست آورد، اما از فروش شرکت نوشیدنی خود، حق امتیاز کسب می کند.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۱۱ جرج هریسون/ درآمد امسال ۱۴ میلیون دلار

جرج هریسون آهنگساز، ترانه‌سرا و تهیه‌کننده انگلیسی بود که بیشتر به خاطر عضویتش در گروه بیتلز مشهور شد. جرج، گیتاریست اصلی گروه راک بیتلز در دهه شصت میلادی بود و همچنان به خاطر حضورش در گروه بیتلز، درآمد ثابتی بابت کپی رایت کسب می‌کند.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۱۰ بینگ کرازبی/ درآمد امسال ۱۴ میلیون دلار

شاید برای امروزی ها، «ماریا کری» ملکه موسیقی کریسمس باشد، اما برای طرفدارهای پیشین موسیقی، قطعا «بینگ» پادشاه این بخش است. کرازبی، خواننده و بازیگر آمریکایی بود. صدای باس-باریتون خاص کرازبی، او را با انتشار بیش از نیم میلیارد نسخه از آثارش به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان قرن بیستم بدل کرد. کرازبی هنوز هم بابت حق امتیاز آثارش درآمد دارد.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۹ باب مارلی/ درآمد امسال ۱۶ میلیون دلار

با گذشت بیش از ۴۰ سال از مرگ باب مارلی، موسیقی او همچنان طرفدار دار. مارلی به جز حق امتیاز آثارش، از فروش تصاویرش هم درآمد دارد. اوایل امسال، اولین داروخانه با نام تجاری «مارلی» در زادگاهش جامائیکا افتتاح شد. و سال آینده، فیلم «باب مارلی: یک عشق» به نمایش در می آید.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۸ جان لنون/ درآمد امسال ۲۲ میلیون دلار

جان لنون، یکی از بنیان گذاران اصلی گروه افسانه ای بیتلز بود که هنوز هم بابت فروش آثارش پول خوبی به جیب می زند. قرار است به زودی یک اثر از این گروه به کمک هوش مصنوعی بازسازی شود و طبیعتا عایدی مالی اش نصیب جان لنون هم میشود.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۷ ویتنی هیوستون/ درآمد امسال ۳۰ میلیون دلار

ویتنی هیوستون در سال ۲۰۲۳ ۶۰ ساله می شد و طرفدارانش همیشه او را دوست خواهند داشت. املاک او به لطف یک فیلم بیوگرافی و چندین همکاری برند، همزمان بزرگترین سال خود را جشن می گیرد. در ماه دسامبر، فیلم Whitney Houston: I Wanna Dance With Somebody نزدیک به ۶۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. و MAC Cosmetics یک مجموعه آرایشی را با املاک هیوستون منتشر کرد که توسط خواهر شوهرش، پت هیوستون، و Primary Wave اداره می شود.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۶ پرینس/ درآمد امسال ۳۰ میلیون دلار

پرینس که از او به عنوان اسطوره موسیقی سول و فانک و نیز پیشگام «صدای مینیاپولیس» نام برده می‌شود، شهرت خود را مدیون نوآوری‌هایش، ظاهر پر زرق‌وبرق و نیز اجراهای پرشکوه در کنسرت‌هایش است. فروش بیش از صد میلیون نسخه از کارهای پرینس در سراسر جهان، وی را در فهرست پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی قرار داده است. از زمان مرگ پرنس در سال ۲۰۱۶، گروه بنفش سه آلبوم پس از مرگ منتشر کرده است. و در اواخر این ماه، نسخه بازسازی شده آلبوم کلاسیک او در سال ۱۹۹۱ منتشر می شود.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۵ چارلز شولتس/ درآمد امسال ۳۰ میلیون دلار

چارلز مونرو شولتس یک کارتونیست آمریکایی است که به خاطر کمیک استریپ «بادام زمینی ها» حسابی معروف شد. چارلی براون شخصیت اصلی کمیک استریپ «بادام زمینی ها» است که هنوز طرفداران پر و پاقرصی دارد و نسخه های متعددی از آن ساخته میشود. طبیعتا حق امتیاز این شخصیت برای آقای شولتس است که سال ها پیش فوت کرده.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۴ دکتر زوس/ درآمد امسال ۴۰ میلیون دلار

تئودور سوس گایزل که به دکتر زوس معروف است، شاعر، کارتونیست و انیماتور آمریکایی است که در دوران حیاتش ۱۱ برنامه تلویزیونی، ۴ فیلم، یک فیلم موزیکال و ۴ سریال تلویزیونی ساخته است. کتاب های او هنوز هم جزو پر فروشترین ها هستند و فروش حق اتسفاده از شخصیت هایی که او طراحی کرده هم درآمد زیادی برایش به همراه می آورد.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۳ ری منزرک/ درآمد امسال ۴۵ میلیون دلار

ری منزرک، آهنگساز، خواننده، نوازنده، تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده آمریکایی است. او متولد سال ۱۹۳۹ است و از سن بیست سالگی وارد دنیای موسیقی شده است. عمده شهرت او به همراهی با گروه مشهور و پرآوازه «دورز» است. او با این گروه به شهرت جهانی دست یافت و توانست نام خود را به‌عنوان یکی از برترین نوازندگان کیبورد تاریخ ثبت کند. امسال رابی کریگر، گیتاریست گروه، حقوق خودش و ری را از گروه «دورز» فروخت. او حقوق موسیقی ضبط شده، انتشارات، علائم تجاری و بازرگانی و درآمد را فروخت و پول خوبی نصیب خودش و خانواده ری منزرک شد.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۲ الویس پریسلی/ درآمد امسال ۱۰۰ میلیون دلار

الویس آرون پریسلی، خواننده و بازیگر آمریکایی بود که با عنوان «سلطان راک اند رول» شناخته میشود. بازخوانی مهیج ترانه‌های دیگران و سبک اجرای خاصش باعث شد که خیلی زود جایگاهش را برای همیشه تثبیت کند. خانه پریسلی در ممفیس، تنسی، در ۱۲ ماه گذشته حدود ۶۰۰ هزار بازدیدکننده داشته و این ملک دارای منابع درآمدی متعددی از جمله بلیط فروشی و فروش محصولات است.

سلبریتی هایی که بعد از مرگ هم پول درآمد دارند!

۱ مایکل جکسون/ درآمد امسال ۱۱۵ میلیون دلار

بدون شک مایکل جکسون هنوز هم پادشاه پاپ جهان است که حتی بعد از مرگ هم همچنان پرمخاطب و پرحاشیه است. سال ۲۰۱۹ فیلم موزیکال MJ حدود ۸۵ میلیون دلار بلیت فروشی داشت و مایکل را به صدر لیست سلبریتی های فوت شده رساند. اوایل امسال هم، قرارداد فیلم زندگی نامه او به به کارگردانی آنتوان فوکوا و با بازی برادرزاده جکسون امضا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha