۵ نفر

واکنش عراق به حمله موشکی ایران: به شورای امنیت شکایت می‌کنیم

۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبر: 819773
واکنش عراق به حمله موشکی ایران: به شورای امنیت شکایت می‌کنیم

وزارت ‌خارجه عراق در اولین اظهارنظر رسمی خود درباره حملات موشکی به اربیل، اعلام کرد که دولت عراق این رفتار را تجاوز به حاکمیت کشور و امنیت مردم عراق و سوء استفاده از حسن همجواری می‌داند.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت ‌خارجه عراق در اولین اظهارنظر رسمی خود درباره حملات موشکی به اربیل، اعلام کرد که دولت عراق این رفتار را تجاوز به حاکمیت کشور و امنیت مردم عراق و سوء استفاده از حسن همجواری می‌داند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، وزارت ‌خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت جمهوری عراق حمله ایران به شهر اربیل را به‌عنوان بمباران اماکن مسکونی امن با موشک‌های بالستیک که منجر به تلفات غیرنظامی شد، به شدت محکوم می‌کند. »

در این بیانیه آمده است: «دولت جمهوری عراق این رفتار را تجاوز به حاکمیت عراق و امنیت مردم عراق می‌داند. چنین اقدامی به حسن همجواری و امنیت منطقه لطمه می‌زند. بغداد تایید می‌کند که تمامی اقدامات قانونی از جمله شکایت به شورای امنیت را ‌انجام خواهد داد.»

این در حالی است که سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.

در اطلاعیه سپاه آمده است: این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حص IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    عجب !!! پس چرا بعد از حمله تروریستی آمریکا به سردار سلیمانی و فرمانده خودتون ابو مهدی المهندس به شورای امنیت شکایت نکرد ید!!! مگه اینها از نظر بین المللی میهمان شما نبودند !!! بی غیرتی تا کی !! مگه اینها نبودند که کشور شما را از دست داعشی های آمریکایی نجات دادند تا شما در صندلی حکومت عراق باشید ؟؟!! یه کمی غیرت !! یه کمی قدر شناسی !!
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    هر کاری با آمریکا کردید با ایران هم