۳۰ نفر

فوری؛ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تصویب نهایی رسید

۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 819430
فوری؛ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تصویب نهایی رسید

سخنگوی شورای نگهبان از موافقت شورای نگهبان با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مخالفت این شورا با مصوبه کاهش مدت سربازی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز یکشنبه در نشستی خبری به ارایه گزارشی از طرحها و لوایح بررسی شده توسط شورای نگهبان پرداخت و گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه لایحه مفصل و مهم و اثرگذاری برای ۵ سال آینده کشور بود که حدود ۲۸۰ صفحه بود که ۱۰۰ صفحه بیشتر از برنامه ششم توسعه بود؛ برای برر سی این لایحه جلسات متعدی را در شورای نگهبان در این زمینه تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه کارهای کارشناسی فراوانی نسبت به این لایحه در شورای نگهبان صورت گرفت، افزود: جلسات و دیدارهای متعددی با برخی مسئولان از جمله رئیس جمهور و تعدادی از وزرا و معاونین و همچنین رئیس مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق و نیز مسئولان عالی قضایی در صحن شورای نگهبان درباره برنامه هفتم توسعه برگزار شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظر نهایی شورا درباره برنامه هفتم به مجلس اعلام شد؛ در مواردی شورای نگهبان با اصل لایحه مشکلی نداشت اما نسبت به اجرا، قیودی باید ذکر می‌شد لذا با تاکید بر پذیرش اصل بسیاری از احکام، نسبت به برخی اجزا ابهاماتی مطرح شد.

طحان نظیف عنوان کرد: در فصل اول با عنوان رشد اقتصادی در بند ج ماده ۴ موضوع امکان استعلام برخط اشخاص مطرح شده بود که اصل حکم مورد تایید شورا بود اما جزئیات آن مورد اشکال فقهای شورای قرار  گرفت. همچنین درباره لزوم اطلاع رسانی ممنوع‌الخروخی به اشخاص پیش‌بینی شده بود که مورد تایید شورا قرار گرفت.

وی افزود: در فصل دوم لایحه برنامه که مربوط به اصلاح نظام بانکی است، ابهاماتی درباره برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه وجود داشت که به مجلس اعلام شد. هم‌چنین درباره برخی احکام مربوط به مولد سازی دارایی‌های دولت نیز ابهاماتی از سوی شورای نگهبان مطرح شده است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در فصل مربوط به نظام مدیریت یکپارچه منابع آب، درباره برخی احکام مربوط به محصولات صادراتی پر آب‌بر ابهاماتی وجود داشت که به مجلس اعلام شد. در فصل چهاردهم مربوط به ارتقای نظام سلامت موضوع افزایش ظرفیت پزشکی تخصصی مطرح بود که نسبت به اصل آن ایرادی نبود اما نسبت به متن آن ابهاماتی وارد بود. همچنین حکم مربوط به الزام دولت به تغذیه شیر رایگان در مدارس مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

طحان نظیف گفت: بند الحاقی ماده ۱۱۴ که مربوط به انتقال سازمان ثبت به وزارت دادگستری بود، مغایر اصل ۱۶۰ قانون اساسی شناخته شد.

وی با اشاره به وضعیت بررسی لایحه عفاف و حجاب گفت: لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز پیشتر با ایرادات و ابهاماتی از سوی اعضای شورای نگهبان واقع شد که در صورت رفع آنها از سوی مجلس، مجددا توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان در ادامه درباره نظر شورای نگهبان درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: حکم برنامه هفتم درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و ظرف ۳ سال بازنشسته باید ۹۰ درصد حقوق شاغلین را دریافت کند.

وی درباره مصوبه کاهش مدت سربازی گفت: مصوبه کاهش مدت سربازی با ابهاماتی روبرو شد که به مجلس ارجاع داده شد.

طحان نظیف در پاسخ به پرسش دیگری درباره نظر نهایی شورای نگهبان درباره برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد و وزارت کشور پیشنهادات متعددی در این زمینه داشت که در جلسه اخیر شورای نگهبان با پیشنهاد این وزارتخانه در چارچوب قانون موافقت کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد سامانه مردم ناظر اظهار کرد: این سامانه مربوط به ایام انتخابات است و هنوز گزارشی را دریافت نکرده است؛ به دنبال آن هستیم تا امسال بجز روز رای گیری، در ایام تبلیغات نیز این سامانه مورد استفاده قرار بگیرد.  سامانه داوطلب مبنای ارتباطات ما با داوطلبان است و در ای دوره از انتخابات تمام تعاملات ما با داوطلبان از طریق این سامانه صورت گرفته است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخی درباره طرح انتقاداتی درباره نحوه اجرای تحقیقات محلی در خصوص بررسی صلاحیت‌ها اظهار کرد: اصل موضوع تحقیقات پیش‌بینی قانون است و پرسشهایی که در این پروسه پرسیده می‌شود بر اساس موازین قانونی است و افرادی که این کار را انجام می‌دهند آموزش هایی در این زمینه می‌بینند. این تحقیقات درباره افراد شناخته‌شده نیست بلکه برای افرادی است که شناختی از آنها وجود ندارد.

طحان نظیف در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره تاکید قانون انتخابات مجلس بر استفاده عادلانه داوطلبان از امکانات دولتی گفت: همه دستگاه‌ها بر اساس قانون باید فهرست امکاناتی که می‌شود از آن استفاده کرد را اعلام کنند و هیئت‌های استانی در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ادعای برخی جریانات سیاسی درباره رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان به دلیل نقد دولت یا دستگاهی دیگر تاکید کرد: نه انتقاد از دولت و نه انتقاد از دستگاهها و نه انتقاد حتی از شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت نیست و ما در میان تایید صلاحیت شدگان افرادی را داریم که مکرراً به شورای نگهبان انتقاداتی را وارد می‌کردند. الحمدلله تمام جریانات سیاسی در انتخابات حضور دارند و تعداد تایید صلاحیت شدگان بالاست و به این تعداد نیز اضافه خواهد شد. در بررسی صلاحیت ها هنوز مرحله اظهار نظر شورای نگهبان باقیست.

سخنگوی شورای نگهبان در توصیه‌هایی به جریانات سیاسی کشور تاکید کرد: انتخابات در درجه اول یک امری ملی و نه جناحی و گروهی است و دارای ابعادی بین‌المللی و آثاری برای کشور است لذا همه جریانات سیاسی باید مسائل مربوط  به منافع ملی و اتحاد و انسجام را در عین وجود رقابت‌های انتخاباتی مورد توجه قرار دهند. همچنین احزاب و گروه‌ها باید کارنامه سوابق خود را به مردم ارائه دهند و برنامه‌های پیش‌روی خود را به مردم بگویند؛ اگر این اتفاقات بیفتد و در فضایی با رعایت اخلاق انتخاباتی رخ دهد، فضا برای رقابتی گرم و پرشور و انتخابی آگاهانه‌ فراهم می‌شود.

طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره اعلام اینکه فرصت برای بررسی صلاحیت ۳۰ درصد از کاندیداها فراهم نشده است؟ گفت: این موضوع در صحبتهای وزیر کشور درباره هیئتهای اجرایی مطرح شد و ارتباطی با شورای نگهبان نداشته است. اتفاقا ما اعلام کردیم که بخاطر اصلاح قانون انتخابات و فرصت بیشتری که قانون اعلام کرده بود، در همین انتخابات عدم احرازها کاهش چشمگیری صورت گرفته است. لذا آن ۳۰ درصد ارتباطی به شورای نگهبان ندارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح انتقاداتی به هیئتهای نظارت درباره تایید صلاحیت افرادی که اعتبار نامه آنها رد شده یا رد صلاحیت وزیر سابق اطلاعات، اظهار کرد: شورای نگهبان بر مبنای اسناد و ادله اظهار نظر می‌کند. من عضو هیئت مرکزی نبودم اما می‌دانم که اعضای این هیئت بررسی‌های دقیقی داشتند. شورای نگهبان فرصتی یک ماهه دارد که در این فرصت بررسی‌های خود را توسط اعضا انجام خواهد داد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره مدت دایره زمانی مشارکت شورای نگهبان درباره داوطلبان انتخابات تاکید کرد: شورا ناظر انتخابات است و در تمام مراحل بر انتخابات نظارت دارد؛ این نظارت از مرحله پیش ثبت نام آغاز و تا روز اعلام صحت انتخابات مسئولیت نظارت عام را بر عهده دارد.

طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره امتیاز مورد نیاز آزمون خبرگان گفت: آنچه درباره علم و آگاهی درباره قانون مربوط به خبرگان آمده مشخصاً بحث اجتهاد است که تشخیص آن با فقهای شورای نگهبان است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان احتمال تغییر وضعیت صلاحیت افراد گفت: اولویت ما در شورا بررسی شکایات افرادیست که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است. ممکن است در مواردی صلاحیت افراد در این مرحله تایید شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بررسی صلاحیت نامزدهای خبرگان رهبری گفت: آزمون‌های کتبی و شفاهی در  مورد داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان به پایان رسیده است و موضوع بررسی صلاحیت ها آغاز شده‌ است؛ ۴ بهمن زمان اعلام اولیه بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره نظر شورای نگهبان درخصوص افزایش سن بازنشستگی تاکید کرد: مصوبه افزایش سن بازنشستگی خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بر اساس قانون عفاف و حجاب فردی بی حجاب جهت رای دادن به صندوق های رای مراجعه کند، مانعی برای او ایجاد می‌شود؟ تاکید کرد: حق رای در هیچ قانونی سلب نشده و حتی توسط دادگاه نیز سلب شدنی نیست. نباید موضوع حجاب موجب دو قطبی شدن در انتخابات شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان در پاسخ به پرسشی درباره بررسی شکایات در شورای نگهبان دربار وضعیت صلاحیت داوطلبان با تاکید بر اینکه صرفا چند روز است که فرصت یک ماهه شورای نگهبان در این خصوص آغاز شده است، گفت: با اینکه چند روز از شکایات افراد در شورای نگهبان نگذشته‌ است تعدادی از عدم تاییدها و عدم احرازها به تایید تبدیل شده‌اند که جزییات آن بعداً اعلام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    بازنشسته تامین اجتماعی چی ...
  • حامد IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    چطور قرارداد با کارگر وکارمند بسته شده ۳۰ساله بعد یه طرفه قرارداد عوض بشه ۵سال بیشتر از مردم کار بکشید به خاطر نبود مدیریت صحیح بعد خلاف قانون هم نیست وخلاف شرع هم نیست .
  • ناشناس IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    شورای نگهبان تیر خلاص رو به پیکر بی جان کارگر زد لعنت به این .....
  • محمد IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    باسلام من یه مستمری بگیرم که خاک برسرشدم ماشینمو فروختم طلاهای خانمم فروختم وام مستمری خودمو برداشتم رفتم که مدیران خودروتیگو7پروشرایطی ثبت نام کنم گفتند سایت بسته هست الان چهارماه ماشین ندارم بدبختم کردند طلاهارفت ماشین رفت سال نونزدیک مارومسخره کردند بخدا دارم ازغصه می میرم بدادم برسید مسوولین
  • قلیزاده IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    به ولی اسماعیلی نماینده گرمی بگویید توکه می گفتی فکر نمی‌کنم شورای نگهبان هم سان سازی را تصویب کنه مردک چرا مردم را به شک و شبه می اندازی چی شد
  • قلیزاده IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    به ولی اسماعیلی نماینده گرمی بگویید توکه می گفتی فکر نمی‌کنم شورای نگهبان هم سان سازی را تصویب کنه مردک چرا مردم را به شک و شبه می اندازی چی شد
  • قلیزاده IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    به ولی اسماعیلی نماینده گرمی بگویید توکه می گفتی فکر نمی‌کنم شورای نگهبان هم سان سازی را تصویب کنه مردک چرا مردم را به شک و شبه می اندازی چی شد
  • قلیزاده IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    به ولی اسماعیلی نماینده گرمی بگویید توکه می گفتی فکر نمی‌کنم شورای نگهبان هم سان سازی را تصویب کنه مردک چرا مردم را به شک و شبه می اندازی چی شد
  • قلیزاده IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    به ولی اسماعیلی نماینده گرمی بگویید توکه می گفتی فکر نمی‌کنم شورای نگهبان هم سان سازی را تصویب کنه مردک چرا مردم را به شک و شبه می اندازی چی شد
  • قلیزاده IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    به ولی اسماعیلی نماینده گرمی بگویید توکه می گفتی فکر نمی‌کنم شورای نگهبان هم سان سازی را تصویب کنه مردک چرا مردم را به شک و شبه می اندازی چی شد
  • قلیزاده IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    به ولی اسماعیلی نماینده گرمی بگویید توکه می گفتی فکر نمی‌کنم شورای نگهبان هم سان سازی را تصویب کنه مردک چرا مردم را به شک و شبه می اندازی چی شد
  • قلیزاده IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    به ولی اسماعیلی نماینده گرمی بگویید توکه می گفتی فکر نمی‌کنم شورای نگهبان هم سان سازی را تصویب کنه مردک چرا مردم را به شک و شبه می اندازی چی شد
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    باتوجه به تورم لجام گسیخته وبی سابقه دول دولت رییسی این افزایشها تاثیری در وضعیت وخیم اقتصادی حقوق بگیران نخواهد داشت وزندگی ساده و شرافتمندانه برای اینها تبدیل خواهدشد
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام نزدیک به یکسال است همسان سازی بازنشستگان اجرانشده است ازطرفی مهمتراز افزایش حقوق وهمسان سازی درمورد مهارکردن این همه افزایش قیمت ها تصمیم گیری کنید درتمامی قیمت ها دلالان جولان می‌دهند مخصوصاً نیازهای روزمره چراباید قیمت هارادلالان تاده برابر افزایش دهند بدون اینکه مهاریارسیدگی شود
  • محمد IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    ماهرچه تلاش میکنیم که این قانون دوپهلو نباشه وازمابازنشسته ها سو استفاده نشود ،نمیشه! به شرطی که افزایش برای بازنشستگان برابر ۹۰درصدحقوق شاغلین بصورت قانون تصویب وبروز محاسبه گردد.ککه ۹۰درصدافزایش شاغلین هرسال محاسبه گردد.خداقوت
  • معلم بازنشسته IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    واقعا شورای نگهبان، زحمت کشیدند که متناسب سازی حقوق بازنشستگان را بعد از چند سال، مخالف شرع ندیدند. آخه کجای متناسب سازی، مخالف دین و شرع هست.کجای دین اسلام با بخور نمیر مسلمانان، موافق هست.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    احزاب و سیاسیون باید دروغهای خود را به مردم اراعه دهند تا سر مردم را بهتر کلاه بزارند
  • طوبا IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    لطفاً مسئولین برای مردم توضیح بدهند که افزایش سن بازنشستگی شامل حال امسال میشه ؟؟؟؟ اگر اینطور باشه ظلمی هست که قابل بخشش نیست!!!!!
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    افزایش تورم با افزایش حقوق ها هیچگونه تطابقی با هم ندارند و ما روز به روز فقیر تر شده‌ایم 😓
  • بازنشستگان IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    جسارت تر تا افزایش بدهید بچهاتون توامریکا وانگلستان منتظرهستند صفا صمیمیت اب انبه
  • بازنشسته اموزش وپرورش IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    با احترام مسولین محترم که خبرهای خوش اضافه درصد حقوق بازنشستگان اعلام می فرمایید وخواهشمندیم دستور واریز پاداش بازنشستگان ۱۴۰۱ بعد ۱۷ ماه صادر فرمایید که بتوانیم اقلا مشکلاتمان را کم کنیم سپاسگزارم
  • FR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    تا سه سال تعدادی از بازنشتگان فوت کرده و مابقی هم براساس نرخ تورمی که هر ماه نسبت به ماه قبل رخ میدهد عملا بلااثر خواهد بود یاعل
  • حق IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    والله امسال من بازنشسته واسه رای سرصندوق رای نمیام که هیچ خانوادمم نمیزارم بیان بیشرف ها ماهی ۷م حقوقم هستش این ۷میلیون بدرد که نمیخوره رو باید بزارم خمس واسه مسؤلهاومدیران بی ناموس بدم که اصلا نبینمشون
  • محمد.ح IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    بعضی وقتا دست ودل باز میشید به فکر مردم می افتید (....) خر که از پل رد شد تمام لوایح علیه مردم رقم میخوره به عمکرد خود بنگرید تبلیغ نیاز نیست
  • فرزین دانش مقدم IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    باسلام وعرض ادب خدمت خادمین صدیق نظام ۸سال دفاع مقدس وشهدای انقلاب: بطوریکه عده ای جمع شده بحث عفاف وحجاب رابرای انتخابات رانگران کننده دانسته ومی داند.بنده کارشناس امور رسانه بعنوان به دولت عرض می کنم برنامه دولت همسایه برای تلاش وکوشش وبقای نسل های جدیدمون موردسرزنش های آتی نشویم طرح ومدل لباس پوشیدن سبب وموجب تزلزل کشوری نشده ونخواهدشداین تغییرات بنونه خود یک انقلاب وتغییرات سیستماتی دولت بوده اگربنده بعنوان یک صاحب نظردور این مملکت قدم میزدم اولین واساسی وبهترین درخواست برایهم فراهم کردن امکانات رفاهی می بود.بس احساس می کنم وموافق دستورات مجلس شورای نگهبان هستم باکسب اجازه بنده یه ایرانی دنبال امورعفاف وحجاب درحوزه انتخابات وسایر امورات کشوری خارج ازرده باکنترل امنیتی قراربراین نیست همه امورات ریز ودرشت درش‌ورای نگهبان مطرح وپی گیری گردد.قانون برای هرفردی ازبالابه پایان شرح وظایف تعریف کرده ودرچهارچوب وچارت سازمانی مکلف به انجام آند
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    چند درصد قراره بشه . و چند درصد هم به اسم مالیات به کام باز سازی غزه قراره کم بشه .؟
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام کسانی ازحقوق بالا برخوردارند شما با امکانات بیت المال مدرک کرفثیدبایدبه این کشورخدمت کنید حال که چهاردست بال راه میرورید وقت پول ملاک خدمت هست دولت باید مدارک این افراد باطل کندتا حق خروج ازکشورنداشته باشند
  • علی IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    نمایندگان سالها قبل هم همسان‌سازی تصویب کردند که دولت روحانی یکی دوسال اجراکرد آنچه مجلس انجام می دهد هرچند جوابگوی تورم نیست اما کمی ازمشکلات بازنشستگان می کاهد
  • فرهنگی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    چون نزدیک انتخابات است تصویب شد
  • جوان جویابی کار ES ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    با سلام تایید افزایش سن بازنشتگی ظلم بلسویه وخیانت به جوانان بیکار وجویای کارو کارگران وکارمندان بود ایا شرعا درست یک کارمند 35 سال در مسند مدیریت و.....باشد ویک جوان تحصیل کرده که در سن بالای 27 سال درس وخدمت و...را تمام گند وبیکار بماند پس شرع را به خاطر منافع صندوقها تعبیر مصلحتی کردند نه به خاطر خدا. و ودید قرانی خداوند انشالله همه را به راست. هدایت کند
  • بازنشسته فرهنگی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    عجب! ما چقدر خوشحالیم...! بازنشسته طی ۳ سال افزایش حقوق و خودشان ۱۰۰ میلیون ماهانه و مادام العمر......خخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    خیلی جالب جلوی درورودی پاکهامتروهابی حجاب حق ورودنداره ولی برای رائ دادن بی حجاب مشکلی نداره جاهای که به نفع خودتونه هیچ مشکلی نیست بعداینکه رائ گرفتین چه پیش میادخداداند
  • بازنشسته IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    نباید این بی عدالتی را شورای نگهبان پذیرا می شد باید شورای نگهبان متناسب سازی رادر یک مرحله می پذیرفت
  • ح س IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    باسلام انشاا... که مثل گذشته وعده بی عمل نباشه
  • CA ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    تصویب تا عمل چند فرسنگ راه است.
  • همت پناه IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام بازنشسته تامین اجتماعی اجاره نشینم ایثارگری هم دارم ۶میلیون حقوق تازه کمتر هم شد خودم زمان جنگ جبهه خانواده ام زیر موشک این هم زندگی ما چون شهرستان هستیم باید فنا می شدیم
  • Ali US ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 0
    این متناسب سازی حقوق بازنشستگان مثل برجام و واردات خودرو کار کرده و نوکیا مجیک مکس میمونه فقط در باره اش حرف میزنند خبری اثری از خودش نیست واقعا غم سراسر کشورو گرفته صد رحمت به ملا عمر طالبان انگلیسی
  • محمدحسین IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    اینجانب بازنشسته هستم باماهی 3900 سه میلیون ونهصد تومان با خجالت سفره زن وبچه ونوه چطور زندگی کنم که مسئولین بی وجدان سرمایه مملکت رو به کشورهای عربی میدن مگر ایرانی لایق زندگی نیست که تبلیغ از فرزند اوری میکنید
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 1
    یعنی کسی که بازنشسته یک نفر بعد از ۳ سال ازکسی که یک سال‌با۵ نفر حقوقش زیادتر یا برابر
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    البته ظرف سه سال
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    مردم رفتند کره مریخ وبر گشتن موضوع حقوق بازنشسته ها تو مجلس ما حل نش
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    اقایان تصمیم ساز درسخن ازحقوقهای پائین باید افزایشها انجام بگی ردسخن میره ولی دروقت عمل میبینیم به یکی ۱۰ میلیون وان یکی ۸۰۰هزار تومان چرا چون سابقه ۱۵ ساله دارد خوب مگر ما ادعای زیاده خواهی داریم خیر بلکه حقوق طبق سب د معیشت را خواهانیم سی درصد تامین اجتماعی حقوق زیر ۴ میلیون دارند مثل همه خانواده بزرگ وسن بالا ومریص باید بمیرند یا که نه ۱۵ روز ناقص و۱۵ روز جیب خالی تازه اگر طبق قانون بهشان پرداخت کنید مگه عیز اینکه همین امثال سبد ۱۵ میلیون پایین ترین هست خوب چرا ۳ یا ۴ میلیون ۷۵۰۰ که طبق قانون هست اقا بیست سال را کردید سی روز یکبار هم محض رصای خدا امتیاز کاملی را به اینها اختصاص بدهید به امید هرچه زود تر
  • CH ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    3 0
    قرار بود ۹۰ درصد را طبی سال افزایش بدهید چرا الان میگید ۳میلیون را درسال اون به شکل پلکانی افزایش میدهید پس کو ۹۰ درصد این همه دروغ وعده میدهید ۸۸۸
  • محمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 1
    خیلی متاسفم پنجمین کشورثروتمنددنیا انقدرپولش بی ارزش شده که اگر اسکناس صد تومانی را روی زمین بیندازی کسی هم نمی شود برش داره اگربرداره می اندازش را توی سطل اشغال ولی بر این وطن
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    عمر آقای جنتی دراز باد .دمت گرم .
  • برهان فارسی جانباز دفاع مقدس IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    پایه بیان گرانی مهار کنند بهتر از اینکه حقوق ۲۰ درصد اضاف کنند اجناس ده برابر گران می شود این به نفع طبقه حقوق بگیر نیست زمانی که ما یک ملیون حقوق می گرفتیم زندگی مان. از حالا که ده ملیون می گیریم بهتر بودن وقت گوشت کیلو ۲۰ هزار تومان بود حالا گوشت کیلو یک میلیون شده حقوق جوابگو نیست
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    کی انشاءلله عملی میشه این متناسب سازی
  • م IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    چرا سن بازنشستگی باید اضافه شود؟قشر کارگر همیشه باید زجر بکشد؟ دیگه سنی برای زندگی کردن نمونده !!! مسئولان فقط به فکر راحتی خودشان هستند و بس .لعنت برش شماها