۰ نفر

۵۰ ارز دیجیتال رایگان که ممکن است پولدارتان کنند!

۱۶ دی ۱۴۰۲، ۵:۳۰
کد خبر: 817982
۵۰ ارز دیجیتال رایگان که ممکن است پولدارتان کنند!

سال گذشته برای شکارچیان ایردراپ‌ها بسیار هیجان انگیز بود؛ از ایردراپ آربیتروم تا ایردراپ جیتو، کاربران خوش شانس توکن‌های رایگان پروژه‌های مختلف را با ارزش هزاران دلار به دست آوردند. در دنیای کریپتو، تعداد زیادی پروژه ایردراپ برگزار شده است؛ اما در برخی موارد، مقدار و ارزش توکن‌های توزیع شده بسیار بیشتر بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، گسترش نیوز نوشت: اگر علاقه‌مندید درباره بهترین ایردراپ‌های تاریخ کریپتو و بزرگترین ایردراپ‌های سال ۲۰۲۳ بیشتر بدانید، با ما همراه شوید. همچنین در پایان این مقاله، می‌توانید لیستی از ۵۰ ایردراپ بزرگ ارز دیجیتال و ارزش توکن‌های توزیع شده را مشاهده کنید.
ایردراپ (Airdrop) به رویداد توزیع رایگان توکن پروژه‌های کریپتویی گفته می‌شود.

بزرگ‌ترین ایردراپ‌ ارزهای دیجیتال متعلق به یونی‌ سواپ، ایپ کوین و dydx است.
آربیتروم، سلستیا و بلر سه ایردراپ بزرگ سال ۲۰۲۳ بودند.رویدادهای ایردراپ را می‌توانیم یک معامله دو سر برد بین پروژه و اعضای کامیونتی تصور کنیم؛ از طرفی پروژه‌ها با توزیع رایگان توکن سعی می‌کنند پایگاه کاربری قدرتمندی را به‌دست بیاورند. از طرف دیگر اعضای کامیونتی با برآورده کردن شرایط لازم، توکن پروژه را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند. در برخی موارد ارزش مالی بسیار بالایی نصیب دریافت‌کننده‌های ایردراپ می‌شود و به همین دلیل ایردراپ‌ها طرفداران زیادی دارند. به‌طور مثال در ایردراپ اخیر جیتو واجدین شرایط ارزشی معادل ۱۰ هزار دلار به‌دست آوردند؛ اگر منتظر استفاده از فرصت‌های بعدی هستید شاید مطالعه این لینک به شما کمک کند. اما در ادامه بیایید نگاهی به بزرگ‌ترین ایرادراپ‌های تاریخ کریپتو بیندازیم.

 یونی سواپ (Uniswap)

یونی سواپ (Uniswap) رکورد بزرگ‌ترین ایردراپ تاریخ کریپتو را دارد. این صرافی غیرمتمرکز ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۰ آذر ۱۴۰۱) با دست و دلبازی ۶.۴۳ میلیارد دلار توکن UNI را میان کاربران توزیع کرد. این توکن توانست سقف قیمتی ۴۲.۸۸ دلار را به‌دست بیاورد.

ایپ‌ کوین (Apecoin)

ایپ‌کوین (Apecoin) دومین ایردراپ بزرگ کریپتو را با توزیع توکن APE در ۱۷ مارس ۲۰۲۲ (۲۶ اسفند ۱۴۰۰) به ارزش ۳.۵۴ میلیارد دلار برگزار کرد. در این ایردراپ به کاربران خوش‌شانس اکوسیستم یوگالبز ۱۰۹۵۰ توکن ایپ کوین تعلق گرفت که ارزشی حدود ۲۵۸,۷۳۷ دلار داشت. اگر شما هم این شانس را داشته‌اید، می‌توانستید در آن زمان با فروش توکن‌های خود به قیمت ۲۳.۶۳ دلار، NFTهای باشگاه قایق سواری میمون کسل (BAYC) را بخرید.

دی‌وای‌دی‌اکس (dYdX)

سومین ایردراپ بزرگ کریپتو توسط صرافی غیرمتمرکز dYdX در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۷ شهریور ۱۴۰۰) در سقف تاریخی ۲۶.۸۰ برگزار شد. ناگفته نماند با توجه به بازه ۵ ساله تخصیص توکن DYDX ارزش کلی توکن را بعد از پایان این دوره باید برآورد کرد.
ارزش این سه غول ایردراپ یعنی‌ یونی سواپ، ایپ‌کوین و dydx مجموعا معادل ۱۱.۹۹ میلیارد دلار است و ٪۴۵.۱ از بازار ایردراپ‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند. ارزش سایر ایردراپ‌هایی که در لیست ۵۰ ایردراپ برتر بازار کریپتو قرارگرفته‌اند از ۰.۰۵ تا ۱.۹۷ میلیارد دلار متغیر بوده است.

بزرگ‌ترین ایردراپ‌های کریپتو در چه سالی برگزار شدند؟

از بین ۵۰ ایردراپ بزرگ ارزهای دیجیتال، ۱۸ مورد آن‌ها مربوط به سال ۲۰۲۱ و تنها ۵ ایردراپ باارزش در سال ۲۰۲۰ برگزار شده است. احتمالا این کاهش ناشی از بازار خرسی بازار ارزهای دیجیتال و عدم تمایل پروژه‌ها نسبت به برگزاری ایردراپ بوده است.

ارزش کل ایردراپ‌های کریپتو بر اساس سقف قیمت تاریخی (ATH) آن‌ها در بازه سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ از ۷.۲۸ میلیارد دلار به ۷.۴۶ میلیارد دلار افزایش یافته است. توکن بونک (Bonk) یکی از توکن‌هایی است که در اواخر سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲) با ثبت بالاترین قیمت تاریخی ۰.۰۰۰۰۲۵ دلار در میان ۱۰ ایردراپ برتر ارزهای دیجیتال قرار گرفت.

ایردراپ‌های بزرگ ارزهای دیجیتال 

در سال ۲۰۲۳ ارزش کل ایردراپ‌های کریپتو به سقف جدیدی رسید و با ارزشی بالغ بر ۴.۵۶ میلیارد دلار، بیش از نیمی (٪۶۱.۱ ) از ارزش کل ایردراپ‌های کریپتو در سال ۲۰۲۲ را تصاحب کرد. نکته قابل‌توجه این است که بسیاری از توکن‌های ایردراپ‌شده در این دوره، هنوز ابتدای راه هستند و ممکن است اتفاقات خوشایندی که برای NFTها در بازار صعودی ۲۰۲۱ افتاد، برای آن‌ها هم تکرار شود.
برترین ایردراپ‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ 
۱۳ پروژه کریپتویی در سال ۲۰۲۳ با برگزاری ایردراپ‌های سنگین موفق شدند به فهرست ۵۰ ایردراپ بزرگ تاریخ کریپتو راه پیدا کنند. ارزش این توکن‌ها (در سقف‌های تاریخی‌شان) مجموعا معادل ۴.۵۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

آربیتروم (Arbitrum)

بزرگ‌ترین ایردراپ کریپتو در سال ۲۰۲۳ توسط آربیتروم (Arbitrum) انجام شد. آربیتروم در ۲۳ مارس (۳ فروردین ۱۴۰۲) توکن ARB را بین واجدین شرایط توزیع کرد که ارزش کل آن‌ها معادل ۱.۹۱ میلیارد دلار بود. ولخرجی آربیتروم در این ایردراپ حدود سه برابر بیش از نزدیک‌ترین رقیب خود، آپتیمیزم بود. این راهکار لایه ۲ در ۳۱ می ۲۰۲۲ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) با سرمایه‌ای ۰.۶۷ میلیارد دلاری توکن OP را توزیع کرد. خبر ایردراپ آربیتروم منجر به رشد این اکوسیستم شد، تا جایی که ارزش کل قفل‌شده (TVL) آن با ٪۱۴۷ افزایش در ۶ می ۲۰۲۳ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) به سقف ۳.۶۸ میلیارد دلار رسید.

سلستیا (Celestia)

سلستیا (Celestia) با توزیع رایگان توکن TIA در ۳۱ اکتبر (۹ آبان ۱۴۰۲) به ارزش ۰.۷۳ میلیارد دلار (با سقف قیمت ۱۳.۹۹ دلار) عنوان دومین ایردراپ بزرگ کریپتو در سال ۲۰۲۳ را به دست آورد. برخلاف سایر موارد، در ایردراپ ارز دیجیتال TIA از مکانیزم «فارمینگ» استفاده نشده بود. سلستیا توکن‌های TIA را میان توسعه‌دهندگان زیرساخت پروتکل‌ها، فعال‌ترین کاربران رول‌آپ‌های اتریوم، استیک‌کننده‌ها و رله‌های IBC مرتبط با هاب کازموس و اوزموسیس توزیع کرد.

بلر (Blur)

بلر (Blur) موفق شد در نخستین ایردراپ خود، در جایگاه سوم بزرگ‌ترین ایردراپ‌های سال ۲۰۲۳ قرار بگیرد. این ایردراپ در تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ۱۴۰۱) با توزیع توکن BLUR به ارزشی بالغ بر ۰.۴۵ میلیارد دلار (با سقف قیمت ۱.۲ دلار) برگزار شد. کاربران خوش‌شانس تنها بر اساس تعامل با پلتفرم بلر انتخاب شده بودند. بلر بعد از اولین ایردراپ موفق خود، نقدینگی بالایی را به‌دست آورد و با جلب توجه ایردراپ فارمرها زمینه را برای دومین ایردراپ خود مهیا کرد.
لازم است اشاره کنیم که قیمت توکن BLUR بعد از ایردراپ دوم به بالاترین قیمت ۰.۴۶ دلار رسید و ارزش کل توکن‌های توزیع‌شده را به ۰.۱۹ میلیارد دلار رساند.

ایردراپ‌های آربیتروم، سلستیا و اولین ایردراپ بلر در مجموع با ارزشی بالغ بر ۴.۵۶ میلیارد دلار، نزدیک به ٪۷۰ کل ایردراپ‌های برگزارشده در سال ۲۰۲۳ را دربر می‌گیرند. ارزش سایر ایردراپ‌های بزرگ ارزهای دیجیتال که در سال ۲۰۲۳ برگزار شدند از ۱۶ تا ۳۷۲ میلیون دلار متغیر بودند.

۵۰ ایردراپ بزرگ تاریخ کریپتو

در جدول زیر فهرستی از بزرگ‌ترین ایردراپ‌ ارزهای دیجیتال بر مبنای ارزش کل توکن‌های توزیع شده را مشاهده می‌کنید. این آمار بر حسب بالاترین سقف قیمتی تا تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۳۰ آذرماه ۱۴۰۲) به‌دست آمده است. 

جمع‌بندی

ایردراپ‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازار ارزهای دیجیتال هستند؛ رویدادی که پروژه با توزیع رایگان توکن سعی می‌کند جامعه کاربری قدرتمندی را به‌دست بیاورد. در طول تاریخ کریپتو، پروژه‌های بسیاری رویداد ایردراپ را برگزار کرده‌اند و در برخی از آن‌ها ارزش توکن‌های توزیع‌شده توجه جامعه کریپتو را حسابی به خود جلب کرده است. یونی سواپ، از این نظر بزرگ‌ترین ایردراپ را دارد و بعد از آن ایپ‌کوین و dydx در رتبه دوم و سوم هستند. در سال ۲۰۲۳ هم ایردراپ‌های سنگینی انجام شد که می‌توان به ایردراپ آربیتروم، سلستیا و بلر اشاره کرد. شما کدام یک از این ایردراپ‌های بالا را دریافت کردید؟ آیا در سال ۲۰۲۳ شانس با شما یار بود؟ موفق به دریافت کدام ایردراپ‌ها شدید؟
بزرگ‌ترین ایرداپ‌های تاریخ کریپتو کدامند؟
ایردراپ یونی سواپ، ایپ‌کوین و DYDX برترین ایردراپ‌های کریپتو هستند.
بهترین ایردراپ‌های سال ۲۰۲۳ چیست؟
آربیتروم باارزش‌ترین ایردراپ سال ۲۰۲۳ بود و بعد از آن سلستیا و بلر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha