۰ نفر

ترور العاروری حماس را متزلزل خواهد کرد؟

۱۴ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۲۲
کد خبر: 817807
ترور العاروری حماس را متزلزل خواهد کرد؟

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد ترور «صالح العاروری» نائب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هرگز جنبش مقاومت را متزلزل نخواهد کرد و بازگرداندن اسرا از غزه از ترور رهبران فلسطینی ضروری‌تر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایهود باراک، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم با اشاره به ترور العاروری تاکید کرد: اشتباه است که تصور کنیم این مساله باعث لرزه‌ای در حماس خواهد شد و ظرف ۲۴ ساعت جایگزینی برای او (العاروری)  تعیین نخواهد شد.

باراک گفت: هر کسی که تصور کند این جایگزین کم‌استعدادتر خواهد بود، او هم اشتباه می‌کند، قطعا او جایگزینی دارد و برای هر فردی (در حماس) جایگزینی هست.

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در ادامه گفت‌وگو با تلویزیون این رژیم از طرح کابینه «بنیامین نتانیاهو» برای ترور رهبران فلسطینی در شرایط فعلی انتقاد کرد و گفت: اگر به تصویر بزرگتری نگاه کنیم و ترور رهبران حماس و آزادی گروگان‌ها را با هم مقایسه کنیم، می‌بینیم هر دو یک اندازه اهمیت دارند اما آزادی گروگان‌ها برای اسرائیل ضروری‌تر است.

در مقابل مشاور نتانیاهو مدعی شد، «اسرائیل مسوولیت خود در حمله بیروت را اعلام نکرده و این حمله نه علیه دولت لبنان بود و نه حزب‌الله».

در مقابل سایت آمریکایی اکسیوس به نقل از چند مسوول این کشور که نام آن‌ها را فاش نکرد، نوشت رژیم صهیونیستی پشت ترور صالح العاروری، رهبر برجسته فلسطینی در جنبش حماس است.

این مسوولان آمریکایی در ادامه گفتند: تل‌آویو از قبل واشنگتن را از قصد خود برای ترور العاروری مطلع نکرده بود.

اما یک مسوول عالی رتبه رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم در زمان انجام عملیات به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اطلاع داد.

ارتش رژیم صهیونیستی چند ساعت پس از این عملیات از افزایش سطح آماده‌باش نیروهایش در طول مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان و تقویت سامانه پدافندی «گنبد آهنین» در طول مرزهای لبنان و منطقه الجلیل خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha