۱ نفر

گیرپاژ آمریکا در باتلاق دریای سرخ

۸ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۰۱
کد خبر: 816617
گیرپاژ آمریکا در باتلاق دریای سرخ

شبکه آمریکایی بلومبرگ امروز جمعه گزارش داد،‌ واشنگتن در ضمن ادامه حملات ارتش یمن به کشتی‌های عبوری از دریای سرخ در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گام‌هایی را به منظور قانع کردن شرکت‌های کشتی‌رانی در مورد ایمن بودن دریای سرخ و کانال سوئز برای کشتی‌های باری آنها اتخاذ کرده است.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با آغاز جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه، ارتش یمن اعلام کرد که تمامی کشتی‌های باری و نفتکش‌هایی را که به مقصد فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، هدف قرار خواهد داد. نیروهای مسلح یمن هشدار داده که تا پایان جنایات رژیم اشغالگر، این حملات ادامه خواهد داشت.

به نوشته شبکه بلومبرگ، سرهنگ برایون مک‌گری، سخنگوی حوزه خاورمیانه و آفریقا در وزارت دفاع آمریکا گفت، پنتاگون «تقریبا در هر روز با این صنعت در تعامل بوده تا نیازها را سنجیده و این اطمینان را بدهد که جامعه بین‌المللی در آنجا حاضر بوده تا به عبور ایمن کشتی‌ها کمک کند.»

چند روز پیش لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تشکیل یک به اصطلاح عملیات چندملیتی برای تامین امنیت دریای سرخ به دنبال تشدید حملات ارتش یمن به کشتی‌های باری در این دریا را اعلام کرد. وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، جزایر سیشل و اسپانیا در این عملیات مشارکت می‌کنند. در مقابل ارتش یمن نیز متعهد به حمله به هر گونه کشتی که به این ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا بپیوندد، شد.

مک‌گری اظهار کرد: «ما برای این عملیات یک چارچوب زمانی تعیین نمی‌کنیم. ما به شکلی محکم در کنار شرکایمان در منطقه تا هر زمان که برای متوقف کردن تهدید علیه کشتی‌های بین‌المللی در این مسیرهای دریایی لازم باشد خواهیم ایستاد.»

این در حالی است که روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گزارش داد که حملات ارتش یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ باعث شده تا این کشتی‌هایی که کالاهای مصرفی را از آسیا به سوی آمریکا می‌برند، ناچار به انتخاب مسیرهایی طولانی شوند.

کشتی‌ها در حالی ناچار به اجتناب از ورود به دریای سرخ هستند، که با نزدیک شدن سال نوی میلادی و چینی، شرکت‌های کشتی‌رانی سعی دارند قبل از شروع تعطیلات حداکثر کالای ممکن را جابجا کنند.

به گزارش واشنگتن‌پست، متخصصان می‌گویند هزینه اتخاذ مسیرهایی طولانی‌تر مانند آفریقای جنوبی یا کانال پاناما موجب خواهد شد تا قیمت مصرف‌کننده برای کالاهایی که از آسیا به سواحل شرقی آمریکا می‌رسند، افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آیدا IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بچرخ تا بچرخیم تا تو ( آمریکا _ اسرائیل _ انگلیس ) باشی که انقدر کشور ما و دیگر کشورهای منطقه و دنیا را نچرخونی و دور نزنی و تحریم نکنی و مشکلات اقتصادی ایجاد نکنی یک سوزن به خودت بزن یک جوال دوز به دیگران گهی زین به پشت و گهی پشت به زین چوب خدا صدا نداره چرا شماها باید همیشه تو دنیا حکم رانی کنید و دستور بدهید