۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

«وخارزم» در چه قیمت‌هایی ارزنده است؟

۵ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 815928
«وخارزم» در چه قیمت‌هایی ارزنده است؟

وخارزم با قیمت تابلوی حوالی 2000ریال و ارزش بازار 121 هزار میلیارد ریال با P/NAV پایین تر از 30 درصد داد و ستد میشود.

اقتصاد آنلاین؛ پرتفوی متنوع و بنیادی محور بورسی و  نیز شرکت های غیر بورسی ای که گزارش های سوداوری در ادوار مختلف روانه کدال میکند و یکی پس از دیگری به بار مینشینند، در کنار اخبار تجدید ارزیابی جذاب تر از پیش شده است. البته پیش تر در گزارشی تحلیلی به معرفی جامع شرکت پرداخته شده و پرتفوی بورسی، غیر بورسی و سهامداران این هلدینگ دقیق تر اشاره داشتیم.

بحث جذاب تجدید ارزیابی هلدینگ ها:

اگرچه در صورت های مالی، ارزش دارایی های یک شرکت در یک تاریخ خاص ثبت می شود، اما با افزایش ارزش این دارایی ها در نتیجه تورم یا هر عامل دیگر، این رقم دائماً تغییر نمی کند و همین موضوع، تبعات منفی بعدی را به همراه دارد. مگر آن که به موجب عملیات تجدید ارزیابی، ارزش جدید آن ها به قیمت به روزتر، در صورت های مالی (ترازنامه) ثبت شود. اغلب هلدینگ ها از برنامه سازمان بورس برای تجدید ارزیابی دارایی ها موافقت کرده و حتی سه هلدینگ بزرگ بورس (در حوزه های صنعت فولاد، نیروگاهی و پالایش نفت) نیز توافق کرده اند تا به سرعت وارد عمل شوند.

حال وخارزم در صورت اعلام تجدید ارزیابی از محل سرمایه گذاری های بلند مدت  می تواند حدود 790 درصد افزایش سرمایه دهد.

نوید قیمت گذاری و فروش پروژه هماکیدز:

از طرفی مدیرعامل شرکت نیز در جلسه پایش عملکرد ماهانه شرکت به تازگی اظهار داشتند که در نظر داریم با انجام مراحل قیمت گذاری و فروش پروژه هماکیدز باعث دلگرمی و اطمینان سهامداران شویم، همچنین ایشان به اتفاقات مثبت شرکت ساختمانی اشاره کردند .

در بین خریداران جدید شرکت نیز گروه توسعه مالی مهر آیندگان در آذر ماه 215000000 سهم وخارزم خریده است و البته ومهان نیز خریدار وخارزم بوده است.

روند بازدهی سهم:

«وخارزم» در چه قیمت‌هایی ارزنده است؟

16 آذر: روند پیش روی سهم و وضعیت تکنیکالی وخارزم

وخارزم یک دیامتریک را برای اصلاح دوساله بازار تمام کرد و سپس از کف ۹۳ تومان مجدد افزایش قیمت داشت و وارد الگوی صعودی شد . A به صورت پساالگو تا محدوده ۲۳۵-۲۴۰ پیش روی کرد و در این موج که تا اردیبهشت ۱۴۰۲ به پیک رسید گین خوبی نصیب سهامداران شد. سپس اصلاح زمانبر B را داشتیم که به نظر ترکیبی بوده و تمام شد. با حمایت ۱۶۰ رشد موج صعودی C شروع شد و حمایت در این هفته بالاتر آمد و به ۱۷۰-۱۸۰ تومان رسید.  حال انتظار داریم با توجه به شکست مقاومت ۱۸۰ این اصلاح یک پولبک باشد به سقف شکسته شده و مجدد افزایش و روند صعودی را داشته باشیم.

هدف ها ۲۲۵-۲۶۰ و سپس ۳۰۰ و ۳۷۰ مهم هستند.

«وخارزم» در چه قیمت‌هایی ارزنده است؟

4 دی ماه : به روز رسانی تحلیل پیشین و ادامه روند :

مشاهده میشود که با اتمام پولبک مسیر رشد موج C سناریو ادامه داشته و حمایت سهم به 194 تومان رسیده و بالاتر امده است. لذا سهامداران می توانند با رعایت این محدوده هدف های نزدیک مهم 225-230 و سپس 255 را دنبال نمایند. در صورت شکست و تثبیت بالای این عدد هدف بعدی 325-350 تومان است.

«وخارزم» در چه قیمت‌هایی ارزنده است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    نزدیک ۲۰ ساله سهامدار وخارزم هستم ، جز ضرر خیری ندیدم ، برای این شرکت سرمایه گذار آرزوی موفقیت دارم