۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

پیش روی یک سناریوی تحلیلی و رشد قابل توجه ثمسکن در فصل پاییز

۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 815525
پیش روی یک سناریوی تحلیلی و رشد قابل توجه ثمسکن در فصل پاییز

شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن که عالیت اصلی آن بر صنعت انبوه سازی، املاک و مستغلات است با قیمت تابلوی ۸۵۴ تومان و ارزش بازار ۵.۳ همت و P/E ttm حوالی ۸ داد و ستد میشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ثمسکن که به تازگی پیشنهاد  افزایش سرمایه ۹۰ درصدی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته به مجمع فوق العاده داده است در بازه دو ماهه بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است. البته این مقدمه ای برای افزایش سرمایه از تجدید می تواند باشد چراکه با توجه به فراخوان وزیر اقتصاد برای شرکت ها و هلدینگ های بازار سرمایه به منظور تجدید ارزیابی و رفع موانع احتمالی، شنیده هایی از افزایش سرمایه از تجدید بالای ۱۰۰۰ درصد این سهم نیز داریم که هنوزقطعی نشده است.

ثمسکن  در سال ۱۳۶۹ به ثبت رسید. سرمایه اولیه شرکت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال بوده و موسسین آن بانک مسکن، بانک صادرات و بانک سپه هستند. این شرکت در سال ۱۳۸۲ به‌منظور امکان تامین مالی از طریق بازار سرمایه، از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و به‌عنوان یک شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) با نماد «ثمسکن» در بورس اوراق بهادار ثبت شد.

سهامداران شرکت:

شرکت گروه مالی بانک مسکن با ۴۹ درصد سهامدار اصلی شرکت است. سپس سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات با ۱۳.۶ درصد و  سرمایه گذاری توسعه ملی با ۸.۴ درصد ، سرمایه گذاری تامین اتیه مسکن با ۲.۵ درصد مالکان بالای دو درصد این شرکت هستند و سهام شناور شرکت حدود ۲۴ درصد است.

شرکت های بورسی گروه سرمایه گذاری مسکن:

سرمایه گذاری مسکن پردیس، سرمایه گذاری مسکن جنوب، سرمایه گذاری مسکن شمال و سرمایه گذاری مسکن الوند و سرمایه گذاری مسکن تهران و شمال شرق و زاینده رود و...که با ارزش بازار ۸۹۴۰ میلیارد تومان و ارزش افزوده ۸۲۲۸ میلیارد تومان می باشد.

پیش روی یک سناریوی تحلیلی و رشد قابل توجه ثمسکن در فصل پاییز

پرتفوی غیر بورسی شرکت:

سرمایه گذاری مسکن شمال و سرمایه گذاری مسکن گیلان و منظقه غرب و مسکن البرز  و مسکن نوین پایدار  و ..نیز از جمله سرمایه گذاری های مهم غیر بورسی ثمسکن هستند که بهای تمام شده ۱۹۵ میلیارد تومان دارد.

پیش روی یک سناریوی تحلیلی و رشد قابل توجه ثمسکن در فصل پاییز

ثمسکن پیشروی مطابق یک سناریو و ادامه مسیر...

یک الگوی دیامتریک با G زمانبر دوساله ۹۹ تا ۱۴۰۱ شکل گرفته و سپس وارد الگوی صعودی زمانبر بعدی شده و حال اواسط راهیم.

در تحلیل پیشین به واگرایی مثبت و سناریوی دیامتریک و محدوده حمایتی سهم اشاره شده است:

برای مطالعه خبر « معرفی و پیش بینی روند قیمتی ثمسکن» کلیک کنید.

حال در برگشت از محدوده حمایتی در حال تکمیل لگ E از الگو هستیم  که می تواند تا محدوده ۱۰۰۰-۱۲۰۰ تومان پیش رود و وارد موج اصلاحی بعدی الگو شویم.

از طرفی در سناریوی دیگر میتواند در حال تکمیل یک مثلث در قالب B از فلت صعودی باشد که در این صورت نیز هدف اولیه مهم است. حمایت نزدیک نیز ۷۵۰ تومان می باشد و هدف دوم سهم محدوده ۱۴۰۰ تومان خواهد بود که با صرف زمان و در تکمیل الگو محقق میشود.

پیش روی یک سناریوی تحلیلی و رشد قابل توجه ثمسکن در فصل پاییز

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha