۰ نفر

یک میلیون یارانه برای این کودکان

۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبر: 814699
یک میلیون یارانه برای این کودکان

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین طرح یارانه کودکان زیر شش سال با هدف تامین امنیت غذایی خبر داد که بر اساس آن خانوارهای مشمول ماهانه یک میلیون الی ۶۰۰ هزارتومان به ازادی هر فرزند دریافت خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اعلام وزارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رقم یارانه کودکان برای دهک یکم تا پنجم «یک میلیون تومان» به ازای هر نفر و در دهک ششم و هفتم ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر است. در یک خانواری که نیاز است برای دو فرزند امنیت غذایی اتفاق بیفتد، دو میلیون تومان برای آن خانواده درنظر گرفته می‌شود.

مشمولان یارانه کودکان زیر شش سال چه کسانی هستند؟

دولت بودجه خوبی برای رفع مشکل کودکان ۶ تا ۵۹ ماه دارای مشکل تغذیه تامین کرده است، به ازای هر کودک شناسایی شده توسط وزارت بهداشت که نیازمند تغذیه مضاعف باشد، مبلغی برای خرید از اقلام سبد غذایی تعریف شده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این طرح پیوسته و برای کودکان زیر شش سال است و کودکانی که شش سال را تمام می‌کنند از پوشش این طرح خارج می‌شوند.  اگر خانواری از این یک میلیون تومان استفاده نکند تنها یک ماه ذخیره می‌شود. در ماه دوم یک میلیون اضافه می‌شود، اما اگر استفاده نشود قطع خواهد شد، میزان تاثیرگذاری این طرح توسط وزارت بهداشت بررسی می‌شود و اگر روی کودک اثر نداشته باشد به خانواده‌ها اطلاع می‌دهیم و قطع می‌شود.

تا کنون ۱۴۰ هزار کودک به وزارت رفاه برای اخذ یارانه کودکان زیر شش شال معرفی شدند و وزارت رفاه نشانی سرپرست خانوار این کودکان را پیدا کرده است. از این ۱۴۰ هزار نفر، ۱۵ هزار نفر در دهک درآمدی بالای هفت قرار داشته‌اند که به آنها مشاوره داده شده است. اما ۱۲۵ هزار نفر از این کودکان در دهک یک تا هفت درآمدی قرار هستند که در این راستا از این کودکان حمایت می‌شود.

روش پیگیری یارانه کودکان زیر شش سال

خانوارها از طریق نصب برنامه کاربردی «شما» می‌توانند مطلع شوند که واجد الشرایط و مشمول طرح یارانه کودکان زیر شش سال هستند یا خیر، همچنین از طریق این برنامه می تواند دسترسی بهتری به فروشگاه های واجد الشرایط داشته باشند.

جزییات واریز یارانه کودکان زیر شش سال

 یارانه کودکان در قالب طرح کالا برگ اجرا می شود. طرح کالابرگ خانوارها فقط شامل ۱۱ قلم بوده است، اما خانوار مشمول یارانه زیر شش سال کودکان می‌توانند علاوه بر ۱۱ قلم کالابرگی، خرما، سیب، هویج، کدو سبز، پیاز، گوجه فرنگی، عدس، میوه و مغزدانه نیز خرید کنند. اقلام سبد دارای پروتئین و ویتامین و... است و قدرت تبدیل شدن به پوره را نیز دارد. مشمولان این طرح تنها در شرایطی می‌توانند از اعتبارشان استفاده کنند که از میان ۱۶ قلم کالای غذایی خرید کنند.

در این طرح افراد باید از این اقلام خریداری کنند و نمی‌توانند خطایی انجام دهند، چراکه هر ۶ ماه یکبار وزارت بهداشت کارت سلامتی کودک را بررسی می‌کند. اگر نمودار سلامتی کودک بهبود پیدا کرده باشد این کمک ادامه پیدا می‌کند در غیر این صورت این کمک قطع شده و مشاوره به خانواده ارائه می‌شود و با تایید وزارت بهداشت، مجددا واریز انجام می‌شود. ۱۱ قلم دارای بارکد هستند و قلم‌هایی که جدیدا اضافه شده نیز بارکد منحصر به فرد نیز خوردند و اگر به فروشگاه‌های واجد شرایط و زنجیره‌ای مراجعه کنید به دلیل اینکه بارکد خاص دارند به راحتی می‌توان آن‌ها را خرید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لقمان خوانسه IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    بچه
  • لقمان خوانسه IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    بچه
  • صامه خوانسه IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    یارانه