۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

«وبصادر»، نمادی با پتانسیل‌های فراوان!

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶
کد خبر: 814692
«وبصادر»، نمادی با پتانسیل‌های فراوان!

همانگونه که استحضار دارید تجدید ارزیابی دارایی‌ بانک‌ها نیز به عنوان یکی از بندهای حسابرسی در صورت‌های مالی حسابرسی‌شده پایان سال و میان‌دوره‌ای مورد تاکید قرار گرفته و بانک‌ها موظند که تجدید ارزیابی دارایی انجام دهند و سازمان بورس اوراق بهادار نیز به طور جدی تجدید ارزیابی هلدینگ‌ها و بانک‌ها و شرکت‌هایی که ارزش دفتری آنها شفاف نیست را با هدف شفاف‌سازی قیمت سهام آنها پیگیری می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛؛ درگزارش تحلیلی اواسط آبان به معرفی این سهم و سهامداران عمده بانک صادرات پرداخته شد و پرتفوی بورسی و غیر بورسی بانک صادرات به صورت جامع آورده شده است. حال با مروری بر اخبار مربوطه و گزارشات اخیر کدال سهم به آپدیت سناریوی تحلیلی سهم می پردازیم. برای مطالعه خبر «سومین بانک بزرگ بورسی، وبصادر، بررسی شد!» اینجا کلیک کنید.

بانک صادرات ایران در تاریخ ۲/۳/۱۳۸۸ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و در حال حاضر در بازار دوم بورس با نماد وبصادر مورد معامله قرار می‌گیرد. ۲۵ آذرماه ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده بانک صادرات ایران با حضور ۶۲.۳۳ درصد سهامداران برگزار شده است که خلاصه تصمیمات این مجمع به شرح زیر است:

سوالات مطرح شده در مجمع

با افزایش سرمایه بهای تمام شده‌ی سبدگردان از ۱۰ درصد بیشتر می‌شود بانک چه اقدامی انجام می‌دهد؟ کل سهام خزانه کسر می‌شود و این سهام یواش یواش در بازار به ف سهامداران چه میزان سهام جایزه خواهند گرفت؟ ۰.۱۱ سهامداران فعلی، سهام جایزه خواهد بود.

چه سرمایه گذاری‌هایی، تجدید ارزیابی خواهد شد؟ سرمایه گذاری غیربانکی، تجدید ارزیابی نخواهد شد، ولی سرمایه گذاری ملکی انجام خواهد شد.

مصوبات مجمع:

 سرمایه فعلی بانک از مبلغ ۱۷۵,۳۵۳,۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال به میزان ۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی صرف سهام با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی افزایش خواهد یافت.روش می‌رسد. در اجرای مواد ۱۶۱ و ۱۶۷ اصلاح قسمتی از قانون تجارت با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی، تعداد ۲۱,۶۲۱,۶۲۱,۶۲۲ سهم به بهای هر سهم ۱,۸۵۰ ریال، پذیره‌نویسی و عرضه عمومی شود.همچنین،ازمحل صرف سهام حاصله با رعایت ماده ۱۶۰ قانون مذکور به میزان ۱۸,۳۷۸,۳۷۸,۳۷۸ سهام ۱,۰۰۰ ریالی صادر و به سهامداران قبلی به نسبت سهام در تملک آنها در تاریخ مجمع عمومی فوق‌العاده حاضر، سهام جایزه تعلق گیرد.

مدیر عامل بانک صادرات از افزایش ۲ درصدی کفایت سرمایه بانک صادرات خبر داد:

محسن سیفی کفشگری مدیرعامل بانک صادرات ایران در مجمع عمومی عادی سالانه به طور فوق‌العاده «وبصادر» افزایش سرمایه نقدی را زمینه‌ساز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های این بانک عنوان کرد و از افزایش ۲ درصدی کفایت سرمایه این بانک خبر داد. وی در خصوص تاثیر افزایش سرمایه بانک از محل سلب حق تقدم و بهبود ساختار مالی بانک، گفت: با نهایی شدن مراحل دریافت مجوز افزایش سرمایه بانک صادرات ایران از محل سلب حق‌تقدم، به دنبال اصلاح ساختار مالی، بهبود سرمایه نظارتی و بالا بردن کفایت سرمایه بانک هستیم و افزایش ۴۰ میلیارد سهم به ارزش اسمی ۴۰ هزار میلیارد ریال به صورت افزایش سرمایه نقدی بر اساس بخشنامه‌ بانک مرکزی و رعایت محدودیت‌های اصل ۴۴ مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: پذیره‌نویسی از طریق سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی و فروش سهام فوق‌العاده به صورت عرضه عمومی و تخصیص سهام جایزه از محل صرف سهام ایجاد شده به سهامداران فعلی انجام خواهد شد.

سیفی افزود: بر اساس بخشنامه کفایت سرمایه اوایل سال جاری بانک مرکزی، بانک‌ها برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، باید معادل میزان همان تجدید ارزیابی، افزایش سرمایه نقدی داشته باشند تا در محاسبه کفایت سرمایه آنها لحاظ شود. بنابراین هر بانکی که بخواهد افزایش سرمایه انجام بدهد، ناگزیر باید برای بهره‌مندی از ثمرات تجدید ارزیابی، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی یا انباشته نیز داشته باشد.

وی اظهار کرد: بانک صادرات ایران در این زمینه پیشقدم شده و افزایش سرمایه نقدی از محل سلب حق تقدم را با توجه به محدودیت‌های اصل ۴۴ لحاظ کرد و در حدود چهار هزار میلیارد تومان مجوز دریافت کرده و معادل همین میزان می‌تواند از افزایش سرمایه استفاده کند و کفایت سرمایه، تا ۱.۶۷ درصد بالا خواهد رفت. از این رو افزایش سرمایه بانک صادرات ایران قطعا در نسبت‌های نظارتی و نسبت کفایت سرمایه اثر مثبت خواهد داشت. این مرحله از افزایش سرمایه قطعا زمینه‌ساز و توجیهی مناسب برای تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک خواهد بود.

همانگونه که استحضار دارید تجدید ارزیابی دارایی‌ بانک‌ها نیز به عنوان یکی از بندهای حسابرسی در صورت‌های مالی حسابرسی‌شده پایان سال و میان‌دوره‌ای مورد تاکید قرار گرفته و بانک‌ها موظند که تجدید ارزیابی دارایی انجام دهند و سازمان بورس اوراق بهادار نیز به طور جدی تجدید ارزیابی هلدینگ‌ها و بانک‌ها و شرکت‌هایی که ارزش دفتری آنها شفاف نیست را با هدف شفاف‌سازی قیمت سهام آنها پیگیری می‌کند. بنابراین این موفقیت زمانی میسر خواهد بود که بتوانیم بخشنامه کفایت سرمایه بانک مرکزی را در زمینه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی رعایت کنیم.

به روز رسانی تحلیلی و روند پیش روی وبصادر:

۱۶ آبان:

 وبصادر یک الگوی ترکیبی را طی ۹۹ تا کنون طی کرده که به زودی این الگو زمانبر و فرسایشی تمام میشود و دوره رشد سهم شروع میشود. در انتهای مثلث هستیم و اخرین لگ یعنی E  می باشد. با رعایت حد حمایت ۱۸۰ تومان با صرف کمی زمان می توان گین خوبی گرفت.۲۳۰-۲۴۷ تومان مقاومت نزدیک و سپس ۲۹۵-۳۰۰ تومان برای سهم دور از ذهن نخواهد بود.

«وبصادر»، نمادی با پتانسیل‌های فراوان!

به روز رسانی ۲۷ آذرماه:

«وبصادر»، نمادی با پتانسیل‌های فراوان!

اخرین ریزموج از Y الگوی ترکیبی E در حال تکمیل است و با رعایت حد ضرر ۱۸۰-۱۸۵ می تواند برگشت قوی رخ دهد. شکست سقف مثلث مهم بوده و در صورت تثبیت بالای آن هدف های بعدی دنبال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha