۲ نفر

قیمت روز تیبا چهارشنبه ۲۲ آذرماه | کارخانه و صفر

قیمت تیبا در بازار امروز خودرو + جدول (صندوق دار، هاچبک، دوگانه سوز و...)

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۴
کد خبر: 813683
قیمت تیبا در بازار امروز خودرو + جدول (صندوق دار، هاچبک، دوگانه سوز و...)

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودرو تیبا در تاریخ ۲۲ آذرماه . برای مشاهده قیمت کارخانه تیبا وارد سایت اقتصادآنلاین شوید. 

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت تیبا در بازار امروز خودرو، قیمت تیبا هاچبک صفر مدل ۱۴۰۱ حوالی ۳۴۰ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۲ میلیون تومان گران شده است. همچنین قیمت تیبا صندوق دار صفر ۳۳۰ میلیون تومان است. بررسی قیمت محصولات سایپا نشان می دهد که این خودرو طی یک روز ۲ میلیون گران شده است. قیمت تیبا دو پلاس صفر هم ۳۴۶ میلیون شده است. قیمت تیبا دست دوم صندوق دار مدل ۹۰ با ۲۵۶ هزارکارکرد هم ۱۹۲ میلیون تومان است. قیمت تیبا هاچبک مدل ۹۵ نیز ۲۴۰ میلیون شده است. قیمت تیبا دوگانه سوز صندوقدار سال ۹۵ با ۱۹۳ هزارکارکرد نیز ۲۳۵ میلیون تومان شده است.

قیمت تیبا صفر در بازار

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
هاچ بک EX ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی - سایپا صفر  ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
صندوق دار SX بنزینی ۱۴۰۱ | سایپا صفر  ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تیبا دو پلاس ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۳۴۶,۰۰۰,۰۰۰

تیبا، صندوق دار EX

۱۳۹۰ ۲۵۶,۰۰۰ ۱۹۲,۰۰۰,۰۰۰

تیبا، هاچ بک EX

۱۳۹۵ ۱۴۷,۰۰۰ ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰

تیبا، صندوق دار SX بنزینی

۱۳۹۹ ۵۰,۰۰۰ ۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰

تیبا، صندوق دار SX دوگانه سوز

۱۳۹۵ ۱۹۳,۰۰۰ ۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰

تیبا با نام پیشین مینیاتور در ۲۳ آذر ۱۳۸۹ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، کیا ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تأیید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می‌داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این خودرو در نسخهٔ فول هم قابل سفارش بود.

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰میلیون دلار است که استفاده از قطعات و طراحی‌های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شد. این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهک‌های میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما در پایان با افزایش قیمت از دسترس دهک‌های پایین خارج شد. تولید این خودرو در مردادماه سال ۱۴۰۱ به دلیل عدم ایمنی کافی خودرو متوقف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha