۳ نفر

خبر مهم؛ فرصت استثنائی برا دارندگان موتور

۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبر: 813311
خبر مهم؛ فرصت استثنائی برا دارندگان موتور

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بیمه شخص ثالث موتور سیکلت های فاقد بیمه نامه همزمان با روز بیمه از تاریخ ۱۳ آذر آغاز و تا ۱۲ دی ماه ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛مصطفی محمدی، با اشاره به موافقت وزیر اقتصاد و رئیس مجمع صندوق تأمین خسارت‌های بدنی اظهار کرد: بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بیمه شخص ثالث موتور سیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه نامه همزمان با روز بیمه (سیزدهم آذر) آغاز شده و تا ۱۲ دی ماه ادامه خواهد داشت. وی از اجرای بخشودگی ۱۷ روزه برای سایر وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه نامه از ۱۳ آذر تا ۳۰ آذر خبر داد. شایان ذکر است این بخشودگی برای وسایل نقلیه‌ای که اقدام به خرید بیمه نامه یکساله شخص ثالث می‌کنند، قابل اجراست.

بخشودگی جرایم دیرکرد موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث به مناسبت روز بیمه و به مدت یک ماه برای موتورسیکلت‌ها و به مدت ۱۸ روز برای سایر وسایل نقلیه با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، کاهش آمار راکبان بدون بیمه نامه شخص ثالث، فرهنگ سازی و ترویج خرید بیمه شخص ثالث و اجرای طرح‌های تشویقی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه اجرایی می شود. بخشودگی جرایم دیرکرد در راستای معافیت از پرداخت جرایمی است که برای تاخیر در خرید و تمدید بیمه شخص ثالث اعمال می‌شود. صندوق تامین خسارات بدنی طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را در سال ۱۴۰۲ به مناسبت روز بیمه از تاریخ ۱۳ آذر تا ۱۲ دی به مدت یکماه برای موتورسیکلت‌ها و از ۱۳ تا ۳۰ آذر به مدت ۱۸ روز برای سایر وسایل نقلیه اعلام کرد. وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه می‌توانند با خرید بیمه شخص ثالث یک ساله از پرداخت جریمه دیرکرد معاف شوند. در ادامه به جزییات این طرح می‌پردازیم.

کدام بیمه شخص ثالث مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد می‌شود؟

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث فقط برای بیمه‌نامه‌های یک ساله اعمال می‌شود. به عبارتی اگر شما بیمه شخص ثالث کوتاه مدت را برای موتورسیکلت یا خودرو خود خریداری کنید، مشمول استفاده از این طرح نخواهید شد.

جریمه دیرکرد چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر موتورسیکلت یا خودرو شما فاقد بیمه نامه شخص ثالث است و می‌خواهید در طرح بخشودگی فعلی اقدام به خرید بیمه کنید، نیازی به پرداخت جرایم دیرکرد ندارید. اما بد نیست بدانید که جریمه دیرکرد در حالت کلی به ازای هر روز تاخیر در خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث مورد محاسبه قرار می‌گیرد. برای محاسبه جریمه دیرکرد باید قیمت پایه بیمه نامه را بر ۳۶۵ روز سال تقسیم کنید. اگر بیش از یکسال از نداشتن بیمه شخص ثالث شما گذشته است، نگران نباشید چرا که باید جریمه همان ۳۶۵ روز را پرداخت کنید.

فرصت طلایی یک ماهه برای خرید بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه دیرکرد

اجرای یک ماهه طرح بخشودگی جرایم دیرکرد برای موتورسیکلت‌ها و طرح ۱۸ روزه بخشودگی جرایم بیمه برای سایر وسایل نقلیه در واقع یک فرصت استثنایی است تا راکبان بدون بیمه با خرید بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جرایم با خیالی راحت در سطح شهر تردد نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد US ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    12 0
    هیچ وقت به نفع موتور سوار صحبت نشده همیشه موتور سوار را خلافکار می‌نامند اکر یک موتور سوار کنار خیابون پارک کنه خودروها جا بجاش میکنن تا خودشون پارک ککن موتور سوار مجبوره بره تو پیاده رو چرا کسی در این رابطه حرفی نمیزنه