۱ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

رشد ۳۵۰۰ درصدی در ۲ سال/ خطر بیخ گوش سهامداران این نماد!

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبر: 813082
رشد ۳۵۰۰ درصدی در ۲ سال/ خطر بیخ گوش سهامداران این نماد!

شرکت ریخته‌گری قطعات خودرو سایه پسند در تاریخ ۱۳۷۶/۱۲/۲۸ تاسیس شد. نام این شرکت ابتدا به ریخته‌گری آلومینیومی سایپا و سپس به سایپا شیشه تغییر کرد.

معرفی و سهامداران شرکت:

 شرکت سایپا شیشه در صنعت تولید شیشه‌های مختلف ایمنی مورد مصرف در صنعت خودرو و سایر شیشه‌های مورد مصرف در حمل و نقل فعالیت دارد. این شرکت در سال ۱۳۸۲ با نماد کساپا مورد پذیرش بورس اوراق بهادار قرار گرفت. موضوع فعالیت و جایگاه شرکت سایپا شیشه ایجاد کارخانه و تاسیسات لازم به‌منظور تولید شیشه‌های مختلف ایمنی مورد مصرف در صنایع خودرو از قبیل شیشه‌های ایمنی طلقی، نشکن و ضدگلوله و سایر شیشه‌های موردمصرف در صنایع حمل و نقل، ساختمانی و خدمات صنعتی از قبیل شیشه‌های چند لایه، تزئینی و بهداشتی از فعالیت‌های اصلی شرکت سایپا شیشه هستند.

ظرفیت اسمی سالانه شرکت سایپا شیشه تولید ۱٬۵۳۸٬۰۰۰ متر مربع انواع شیشه‌های ایمنی خودرو است. تولید محصولات کساپا بیش از ۶۰ درصد از نیاز کل محصولات گروه خودروسازی سایپا را پوشش می‌دهد. وجود بازار بالقوه گروه خودروسازی سایپا از امتیازات ویژه این شرکت به‌حساب می‌آید. شرکت سایپا شیشه مواد اولیه خود مانند شیشه‌های فلوت را از شرکت شیشه قزوین فارسجین، طلق را از چین KB و شرکت رازین پلیمر، خمیر نقره را از شرکت یاسین شیمی و رنگ را از شرکت‌های لعاب مشهد و یاسین شیمی تامین می‌کند

سایپا با مالکیت  ۶۸.۲ درصد از سهام کساپا مهم‌ترین سهامدار این نماد محسوب می‌شود. ارزش بازار سهم ۸۲۰۰۰ میلیارد ریال می باشد. و قیمت فعلی سهم حوالی ۳۱۰۰۰ ریال است.

گزارش عملکرد شرکت روی خط کدال:

کساپا در شهریو ۳۸۶ میلیارد ریال و در مهر ماه ۴۰۵ میلیارد ریال ، درآبان ماه نیز ۴۰۹ میلیارد ریال فروخته و ثبات روند فروش و افزایش نسبی را داشته است. ۸ ماهه شرکت توانسته ۳۶۱۴ میلیارد ریال فروش ثبت کند که رشد ۴۹ درصدی فروش را نسبت به سال گذشته داشته است. در طی ۴ سال گذشته بهبود روند داشته و از زیان خارج شده است.

شرکت در مرداد ماه افزایش سرمایه ای از محل مطالبات و اورده نقدی داشته است که مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از ۶ آذرماه تا ۵ دی ماه ۱۴۰۲ می باشد.

تغییرات قیمتی در تحلیل تکنیکال و پیش بینی سناریوی آتی:

کساپا از انتهای سال ۱۴۰۰ از محدوده ۸۴۵ تومان روند صعودی را شروع کرد و تاکنون رشد ۳۵۰۰ درصدی خیره کننده ای را تجربه کرده است و به محدوده ۳۱۲۰ تومان رسیده است. به تازگی افزایش سرمایه داشته و حق تقدم سهم  با ۱۰ درصد منفی در قیمت های حوالی ۱۰۰۰ تومان داد و ستد میشود.

به نظر با توجه به نمودار لگاریتمی تعدیلی سهم در تایم فریم هفتگی می توان سناریو دیامتریک را برای روند سالانه سهم مد نظر داشت که در شاخه صعودی E هستیم. این شاخه به انتهای روند نزدیک است و انتظار میرود طی دو الی سه هفته اتی به پیک خود برسد و سپس اصلاح داشته باشیم. مقاومت مهم این  پیک می تواند حوالی ۴۰۰۰ تومان باشد. با توجه به رشد قابل توجه دوسال اخیر و پی بر ایی فوروارد بالا،  خرید در این محدوده ها توصیه نمیشود و سهامداران باید به مقاومت های نزدیک سهم دقت کافی داشته باشند. حمایت های مهم ۱۴۰۰ و ۱۱۰۰ تومان.

رشد ۳۵۰۰ درصدی در ۲ سال/ خطر بیخ گوش سهامداران این نماد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha