۰ نفر

همه چیز درباره ثروتمندترین خانواده جهان

۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۵
کد خبر: 812766
همه چیز درباره ثروتمندترین خانواده جهان

بلومبرگ هر ساله لیستی از ثروتمندترین خانواده‌های جهان منتشر می‌کند که امسال برای اولین بار، خانواده اماراتی آل نهیان در صدر این جدول قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، خانواده آل نهیان یکی از ۷ خانواده سلطنتی امارات متحده عربی هستند که به عنوان حاکمان ابوظبی شناخته میشوند. اجداد این خانواده در حدود ۴۰۰ سال پیش از شبه جزیره عربستان به سواحل خلیج فارس کوچ کردند و با کشف آب شیرین در منطقه ابوظبی ساکن شدند، با این حال تا قبل از سال ۱۹۷۱ کشوری به نام امارات متحده عربی وجود نداشت و این سرزمین فقط از شن و ماسه تشکیل شده بود. از حدود ۵۰ سال پیش ۶ خاندان اصلی این منطقه با هم متحد شدند و کشور امارات متحده عربی را تشکیل دادند. همین اتحاد بین خاندان ها باعث رشد سریع امارات شد. شاید بشود گفت مهمترین و موثرترین خانواده امارات، خاندان آل نهیان هستند که به تازگی در صدر جدول ثروتمندترین خانواده جهان قرار گرفتند.

همه چیز درباره ثروتمندترین خانواده جهان

تاریخچه خانواده آل نهیان

خاندان حاکم آل نهیان برای چندین دهه ریاست منطقه ای را که اکنون امارات متحده عربی را تشکیل می دهد، برعهده داشته است، حتی قبل از اینکه نفت اقتصاد و امور مالی خانواده سلطنتی را متحول کند. شیخ محمد بن زاید آل نهیان حاکم ابوظبی نیز رئیس جمهور این کشور است. سایر اعضای خانواده هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی نقش دارند، که مرزهای مشترک بین منافع دولتی و شخصی محو می‌شود. اعضای اصلی خاندان آل نهیان، یک گروه شش نفره از برادران بنی فاطمه هستند. همه آنها پسران شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، بنیانگذار امارات متحده عربی هستند.

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان: او به عنوان رئیس جمهور و حاکم امارات متحده عربی، نه تنها تاثیرگذارترین عضو خانواده خود، بلکه تاثیرگذارترین فرد در امارات متحده عربی است. او همچنین شهرت جهانی دارد و در فهرست قدرتمندترین افراد جهان فوربس در رتبه ۵۳ قرار گرفته است. دارایی خالص شخصی او ۱۵ میلیارد دلار برآورد شده است. شیخ خلیفه نقش مهمی در اصلاح دولت فدرال امارات داشته است. او جانشین پدرش شد و در سال ۲۰۰۴ به عنوان رئیس جمهور امارات انتخاب شد. او در سراسر امارات سفر کرد و نیازهای کشور را با اشتیاق و دقت فراوان مطالعه کرد.

همه چیز درباره ثروتمندترین خانواده جهان

شیخ محمد بن زاید آل نهیان: اگر در مورد مغز پشت سیاست خارجی فعال امارات متحده عربی تعجب کرده‌اید، باید بدانید که شیخ محمد بن زاید آل نهیان، برادر شیخ خلیفه، شخص پشت این قضایاست. ولیعهد ابوظبی همچنین دارای عناوین معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح امارات و رئیس شورای اجرایی امارات ابوظبی است. شیخ محمد یک دوستدار محیط زیست است.

شیخ طحنون بن زاید آل نهیان: او رئیس صندوق ثروت ابوظبی ADQ و همچنین وام دهنده برتر کشور First Abu Dhabi Bank است. در میان دارایی‌های شخصی خانواده او، یک شرکت سرمایه‌گذاری وجود دارد که طی پنج سال گذشته تقریباً 28 هزار درصد افزایش ارزش داشته است. صندوقی که عملکرد آن برای ناظران بین المللی مبهم است اما به نظر می‌رسد برای مالکان آن چندان هم ناکارآمد نیست! شیخ طحنون به جز ثروتمند بودن، یک ورزشکار حرفه ای هم هست و کمربند مشکی جوجیتسو دارد.

همه چیز درباره ثروتمندترین خانواده جهان

همه چیز درباره ثروتمندترین خانواده جهان

ثروت خانواده آل نهیان چقدر است؟

ثروت خانواده سلطنتی ابوظبی بیشتر از مجموع ثروت جف بزوس و بیل گیتس است. تعیین میزان دقیق ثروت خاندان آل نهیان کار ساده ای نیست ولی بر اساس اطلاعاتی که بلومبرگ منتشر کرده است، دارایی خالص این خانواده بیش از ۳۰۵ میلیارد دلار است. طبق برآوردهای انجام شده ۶ درصد از نفت جهان در اختیار خانواده آل نهیان است و همین مسئله باعث شده که این خانواده به ثروتی سرسام آور دست پیدا کنند که حتی تصورش هم از مخیله خیلی ها خارج است. خانواده آل نهیان شش درصد از ذخایر نفت جهان را در اختیار دارند و در همه چیز از تیم های ورزشی گرفته تا خط تولید لباس زیر زنانه ریحانا سرمایه گذاری می کنند. بر اساس یک گزارش، تا سال ۲۰۱۵، امپراتوری املاک آل نهیان از نظر دارایی های لندن، دست کمی از خانواده سلطنتی بریتانیا نداشت، با فهرستی از خانه ها که ارزش آن تقریباً ۱۰ میلیارد دلار استرالیا تخمین زده می شد.

اگر فکر میکنید خاندان آل نهیان فقط از طریق نفت فروشی پول روی پول گذاشته اند و فکر اقتصادی ندارند، سخت در اشتباهید. این خانواده در سال ‌های اخیر نشان داده است که راه کاهش اتکا به نفت را میشناسند. شرکت IHC مظهر جاه طلبی جهانی ابوظبی است. این شرکت قصد دارد میلیاردها دلار در بازارهایی از جمله اندونزی، ترکیه و هند سرمایه‌گذاری کند و بخش‌هایی مانند غذا، زیرساخت‌ها و مراقبت‌های بهداشتی را هدف قرار دهد. پس از دیدار شیخ طحنون با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سال گذشته، IHC  نیمی از سهام یک شرکت انرژی های تجدیدپذیر ترکیه را خریداری کرد. همچنین پس از امضای قرارداد تجاری، تقریباً ۲ میلیارد دلار در سه شرکت متعلق به میلیاردر هندی آدانی سرمایه گذاری کرد.

اماراتی ها برای ارتباط با اسرائیل یک شرکت دیگر به نام گروه ۴۲ تاسیس کرده. این شرکت هوش مصنوعی، اولین شرکت اماراتی بود که دفتر خود را در سرزمین‌های اشغالی افتتاح کرد و از آن زمان با شرکت دولتی سیستم‌های دفاع پیشرفته رافائل در مبادله و تجارت بوده است. اما نقطه اصلی دارایی‌های این خانواده در یک شبکه سلطنتی قرار دارد، شبکه گسترده‌ای از شرکت‌ها تحت عنوان « گروه رویال» که بیش از ۲۷ هزار نفر را در زمینه‌های مالی گرفته تا رباتیک استخدام می‌کند.

قصر الوطان، کاخ ریاست جمهوری امارات متحده عربی، واقع در ابوظبی است. این کاخ ۴۷۵ میلیون دلاری با مساحت ۳۸۰هزار متر مربع دارای نمایی از گرانیت سفید و سنگ آهک است. در داخل، گنبدی به عرض ۳۷ متر و یک لوستر ساخته شده از ۳۵۰هزار قطعه کریستال قرار دارد. ساخت و ساز این کاخ در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید و در سال ۲۰۱۹ به روی عموم گشوده شد. بخش شرقی آن «خانه دانش» نام دارد که شامل آثار هنری با اهمیت فرهنگی، مذهبی و سیاسی می شود و بخش غربی برای جلسات رسمی استفاده می شود. شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، که تا زمان مرگش بر ابوظبی حکومت کرد، به دلیل املاک بسیاری که در برخی از گران‌ترین محله‌های انگلستان قرار داشتند، لقب «صاحبخانه لندن» را گرفته بود.

همه چیز درباره ثروتمندترین خانواده جهان

 تفریحات خانواده آل نهیان

شیخ زاید، عاشق اسب سواری، سفر در صحرا و شکار شاهین بود و «غزاله» زیبا ترین و مشهور ترین شتر ماده شبه جزیره عرب را برای خود خریداری کرده بود. سایر اعضای خانواده به روزتر هستند و برای فعالیت های سوپر لاکچری هم حسابی هزینه میکنند. از خرید باشگاه منچستر سیتی بگیر تا خرید لوکسترین قصرها و ماشین ها. عکس ماشین هایی که بیش از ١٠٠ تا ٢٠٠ مروارید دارد یا ماشین هایی که از طلاهستند در تمام سایت ها و شبکه های اجتماعی دیده می شود. کاخ آنها سه برابر پنتاگون است و ناوگان جت های خصوصی آنها می تواند رقیب یک شرکت هواپیمایی باشد. آنها صاحب بزرگترین قایق تفریحی جهان هم هستند. قایق تفریحی آنها آنقدر بزرگ است که در آن گلف تمرین می کنند. این قایق که « اعظم» نام دارد، یکی از مهم‌ترین عرشه‌های ملاقات‌های تجاری برای کسانی است که می‌خواهند با این خانواده معاملات تجاری داشته باشند. سرمایه گذاران بازارهای جهانی تمام تلاششان را میکنند که پایشان به عرشه این کشتی غول پیکر باز بشود.

Azzam Yacht, Sheikh Khalifa bin Zayed al-Nahyan | Boats luxury, Luxury  yachts, Yacht design

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha