۱ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

خواص شکر سرخ در درمان سرماخوردگی! + لیست قیمت انواع شکر

۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱:۰۰
کد خبر: 812234
خواص شکر سرخ در درمان سرماخوردگی! + لیست قیمت انواع شکر

در این مطلب به بررسی قیمت انواع شکر می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ شکر طبرزد معروف به شکر سرخ یک نوع شکر طبیعی است که سابقه مصرف آن به ۳۰۰ الی ۴۰۰ سال می‌رسد. اما متاسفانه امروزه مصرف شکر سفید در بین جوامع جایگزین آن شده است. شکر سرخ دارای طعم شیرین مطبوعی است.

در صد شکر، در شکر سرخ زیر ۸۸% که اکثرا در مزارع نیشکر خوزستان، عمان، چین، هند و مصر می‌روید که آن را از شیره نیشکر خالص به دست می‌آورند. برای تهیه آن، نیشکر را با آتش حرارت داده و سرخ می‌کنند و مواد حاصل شده را شکر طبرزد نیز می‌نامند.

شکر سرخ یک ماده مغذی در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها می‌باشد زیرا دارای آهن، آنتی اکسیدان، فیبر، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر است و همچنین به میزان فراوانی پروتئین، ویتامین و املاح معدنی در آن موجود است.

هیچ ماده و افزودنی شیمیایی در فرآیند تولید شکر سرخ دخالت ندارد و به خاطر وجود بیشترین میزان ملاس سرشار از انواع املاح، ویتامین‌ها و مواد معدنی به خصوص ماده معدنی کروم است؛ شکر سرخ طبعی گرم وتر دارد و برای رفع سردی مفید است.

برای مطالعه بیشتر درباره قیمت انواع مواد غذایی در بازار روز می توانید به سرویس"مواد غذایی" اقتصاد آنلاین مراجعه کنید توجه داشته باشید این قیمت ها از فروشگاه های آنلاین استخراج شده اند و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد.

قیمت انواع شکر
نام محصول مقدار قیمت/ تومان
شکر سفید سوئیتشو ۵ کیلو گرم
۱۷۰,۰۰۰
شکر قهوه ای مانوین  ۹۰۰ گرم بسته ۱۸۰ عددی
۳۴۸,۰۰۰
شکر سفید برلیان یک کیلوگرم ۴۲,۳۰۰
شکر سرخ شکر قرمز شکر طبرزد اعلا تازه نیشکر یک کیلوگرم ۲۹۸,۰۰۰
شیرین کننده ماردین بسته ۲۰۰ عددی
۲۰۰,۰۰۰
شکر سرخ اعلا یک کیلوگرم ۱۸۰,۰۰۰

شکر سرخ با بقیه شکرها چه تفاوتی دارد؟

مصرف این نوع شکر طی چهل سال گذشته به شکر سفید مبدل شده، اگر ملاس را از شکر به طور کامل حذف کنیم، شکر سفید به دست می‌آید که البته در همان وهله اول سفید نیست. ولی با روش‌هایی به رنگ سفید درآورده می‌شود! این روش‌ها عبارتند از: استفاده از برخی مواد شیمیایی که باعث  تغییر رنگ می‌شوند مثل: دی اکسید گوگرد، فسفریک اسید، کلسیم هیدروکسید و…

شکر سفید آنزیم خون را را تغییر می‌دهد و کبد را چرب و غلظت خون را تشدید می‌کند.

شکر قهوه‌ای که در کارخانه‌ها اغلب تهیه می‌شود، با افزودن مواد شیمیایی، بسیاری از خواص برآمده از ملاس خود را از دست می‌دهد. نکته جالبی که در رابطه با تفاوت طبرزد با شکر قهوه‌ای وجود دارد این است که وقتی شکر قهوه‌ای در آب حل می‌شود رنگ آب تغییر خواهد کرد اما با حل شدن شکر سرخ در آب تغییر رنگ واضحی ایجاد نخواهد شد.

نکته بسیار مهم دیگری که در رابطه با این دو نوع وجود دارد، به کالری و ارزش غذای آنها مربوط می‌شود. شکر سرخ کالری کمتری نسبت به شکر قهوه‌ای دارد اما ارزش غذایی آن به علت حفظ مواد معدنی و ویتامینی، بالاتر است.

علاوه بر این موارد، ساکاروز موجود در شکر سرخ کمتر از شکر قهوه‌ای و سفید است. این نوع شکر طعم فوق العاده‌ای دارد تا جایی که تقریباً شبیه طعم عسل است.

  •  پیشگیری از پوکی استخوان:

این ماده غذایی به دلیل داشتن کلسیم، گزینه‌ای بسیار عالی برای استحکام و تقویت استخوان‌ها محسوب می‌شود. جالب است بدانید در گذشته برای دریافت خواص شکر سرخ، انواع مغزها را به وسیله آن کمی شیرین می‌کردند تا خواص مطلوبی از آن دریافت کنند. این روش برای کودکانی که تمایل به مصرف مغزها ندارند راهکار بسیار خوبی است.

  • رشد نوزادان و کودکان:

نوزادان و کودکان برای رشد نیاز به انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی با استفاده از مواد غذایی متنوع را دارند. کلسیم یکی از مواد معدنی است که در شکر سرخ وجود دارد و برای استحکام استخوان‌ها ضروری است. با دریافت کلسیم در کودکان و نوزادان، روند رشد و قد کشیدن آنها به خوبی طی خواهد شد.

علاوه بر این موضوع، ممکن است گاهی نوزادان به دلیل مشکلات گوارشی کمی احساس ناراحتی کنند. با تغذیه آنها به کمک مقداری شکر سرخ و آب جوشیده‌ی ولرم شده، مشکلات گوارشی مانند نفخ، دل‌پیچه، یبوست و دل‌درد آنها رفع خواهد شد.

  • افزایش میل جنسی:

یکی از راهکارهای موثر برای تقویت قوای جنسی، دریافت مواد غذایی مفید و موثر بر آن است. شکر سرخ به دلیل داشن مواد معدنی و ویتامینی، می‌تواند سبب افزایش میل جنسی شود.

  • رفع کم خونی:

درمان کم خونی راهکارهای خوراکی زیادی دارد. کم خونی ناشی از فقر آهن با دریافت روزانه آهن کنتل می‌شود. یکی از ترکیبات موجود در طبرزد آهن است که برای دریافت مقدار متعادل، از آن می‌توان استفاده کرد.

  • گرفتگی صدا:

برای اینکه بتوان گرفتگی صدا را رفع کرد، فقط کافی است مقدار یک قاشق چایخوری از شکر سرخ را داخل آب ولرم حل کرد و نوشید. این ترکیب به خوبی به باز شدن صدا کمک می‌کند.

  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا:

یکی از بهترین راهکارهایی که برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا وجود دارد، نوشیدن مایعات و دمنوش‌های طبیعی و گرم است. از عوارض اذیت کننده این دو بیماری می‌توان به خشکی گلو اشاره کرد.

برای رفع آن فقط کافی است به دمنوش‌هایی که استفاده می‌شود، مقداری شکر سرخ اضافه کرد. حتی مصرف آن به رفع گرفتگی گلو که ناشی از التهابات ایجاد شده است، کمک می‌کند.

  • سلامت قلب و عروق:

یکی از ترکیباتی که در این ماده خوراکی وجود دارد، پتاسیم است. طبق تحقیقات انجام شده این ماده معدنی برای تعادل املاح، الکترون‌ها و مایعات بسیار ضروری است. حتی سلامت قلب و عروق نیز بسته به دریافت این ماده معدنی است.

از شکر سرخ به عنوان منبعی برای دریافت پتاسیم می‌توان استفاده کرد اما بیماران مبتلا به دیابت و حتی فشار خون بالا باید در رابطه با مصرف آن از متخصص خود جویا شوند. زیرا قند بالایی دارد و باید احتیاط در مصرف آن را جدی گرفت.

  • درمان یبوست:

یکی از بدترین اختلالات گوارشی که وجود دارد، یبوست است. برای درمان اغلب راهکارهای طبیعی توصیه می‌شوند که یکی از آنها مصرف مقداری شکر سرخ است. البته این موضوع به دلیل فیبر و ملاس موجود در آن تاثیرگذار است.

شکر سرخ چگونه دردهای قاعدگی را تسکین می‌دهد؟

این شکر به دلیل دارا بودن درصد بالای پتاسیم به شل شدن عضلات از جمله عضله رحم در دوران قاعدگی بسیار کمک می‌کند. پتاسیم مانع انقباضات رحمی و  گرفتگی‌های قاعدگی در همچنین گرفتگی عضلات در این دوران می‌شود. چنانچه شکر سرخ را روزانه با چای نعناع و یا چای زنجبیل و در آخر چای سبز مصرف کنید به عنوان درمان قاعدگی به آسانی جایگزین داروهای شیمیایی موجود در بازار می‌شود .

شکر سرخ، شکری که باعث لاغری می‌شود

از آنجا که یکی از خواص شکر سرخ دارا بودن درصد کالری پایین نسبت به شکر سفید می‌باشد در نتیجه آن را به راحتی و بدون هیچگونه نگرانی جایگزین قند و شکر مصرفی خود کنید. چرا که نه تنها طعم و عطر دلخواه شما را برآورده می‌کند بلکه موجب کاهش وزن و پیشگیری از چاقی می‌شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    فائزه جان کاملا باشماموافق هستم مامردم ترکمن بعداز زایمان طبیعی همسر(زن) امون ۴۰روز تخم مرغ محلی با همین شکرقرمز(قزل شکر)وکره محلی گاو.فقیروپولدارفرق نمیکنه همه میخورن برای تقویت خودشون وبچه شون