۱ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

هلدینگی سودآور با پروژه‌های متنوع / صفر تا صد «وخارزم»

۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبر: 812183
هلدینگی سودآور با پروژه‌های متنوع / صفر تا صد «وخارزم»

شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی سال ۱۳۷۶ تاسیس شد. این شرکت سال ۱۳۸۴ باهدف توسعه فعالیت‌ها، گسترش مشارکت در انواع طرح‌های سرمایه‌گذاری و ورود به عرصه صنعت سرمایه‌گذاری کشور، به سهامی عام تغییر یافت و سهام آن در سال ۱۳۸۹ مورد پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

هم‌اکنون این شرکت با نماد معاملاتی «وخارزم» در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران معامله می‌شود. فعالیت اصلی شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی عمدتا در زمینه‌های تولید و فروش برق، احداث ساختمان، بازار سرمایه، تولید دارو، فعالیت‌های معدنی و تولید و بهره‌برداری از انواع سخت‌افزار و نرم‌افزار تجهیزات الکترونیکی، الکتریکی و رایانه‌ای و واردات و صادرات است.

سهامداران عمده شرکت:

از سهامداران عمده وخارزم، می‌توان به موسسه توسعه همیاری سپهر و شرکت آرمان اندیشان رستاک اشاره کرد. در جدول زیر سهامداران بالای یک درصد در تحلیل وخارزم و میزان درصد سهام هریک از آن‌ها قابل مشاهده است.

بانک صادرات و زیر مجموعه ها بیش از ۴۱ درصد ، سپس بانک مسکن و گروه مالی فیروزه به صورت تلفیقی سهامدار اصلی شرکتند.

هلدینگی سودآور با پروژه‌های متنوع / صفر تا صد «وخارزم»

عمده پرتفوی بورسی شرکت را سهم های دسینا، وبصادر، کچاد و فولاد، فملی و رکیش تشکیل میدهند که عمدتا افزایش نرخ یا تجدید ارزیابی دارند.

۵۳۸۴ میلیارد تومان ارزش پرتفوی بورسی شرکت در اخر ابان ماه بوده و ارزش افزوده پرتفوی بورسی در این تاریخ ۳۹۶۵ میلیارد تومان است.

وخارزم در آیان ماه از فروش سرمایه گذاری ها ۷۰ میلیارد تومان سود شناسایی کرده و تا ابان ماه ۴۸۴ میلیارد تومان سود مجمع شناسایی کرده است.

پرتفوی غیر بورسی شرکت و سوداوری:

شرکت توسعه برق و انرژی سپهر/ ۶ ماهه ۲۰۰ میلیارد سود ساخته  و ۳۷ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

این شرکت مالک نیروگاه منتظر قائم با ظرفیت ۱,۶۲۰ مگاوات است. این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در ملارد واقع شده است و ۲۵ درصد برق تهران را تامین می‌کند. یکی از پیشنهادات تجدید ارزیابی  این نیروگاه است ولی چون دعوای حقوقی دارد و املاک در محکمه است فعلا قطعی نیست.

گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم/ سود ۶ ماهه الگوریتم ۲۲۶ میلیارد که حدود دوبرابر سال قبل می باشد.

توسعه ساختمان خوارزمی / حل فصل دعاوی حقوقی و پیگیری پرونده ها/اجرای پروژه مشارکتی سیستا نیکا و اجرای پروژه  نخل رامسر و مدل سازی پروژه هما و کاهش هزینه های مالی مجموعه

توسعه مدیریت سرمایه خوارزمی / در گزارش ۶ ماهه ۲۱۰ میلیارد تومان سود کسب کرده است در صورتی ک کل سود سال گذشته ۱۰۰ میلیارد بوده.در ۶ ماهه دوبرابر کل سال قبل سود داشته.

تامین سرمایه سپهر

شرکت انرژی سپهر

شرکت تولید و توسعه ایستگاهی نیروپارسه

شرکت توسعه معادن صدر جهان / هلدینگ مادر با مالیکت ۵۷ درصدی بهره برداری از کارخانه استحصال طلای  معدن شادان/  ۳۵۰کیلوگرم طلا تولید سالانه

دارا الگوریتم، بیمه سرمد و ... از زیرمجموعه های متنوع غیر بورسی وخارزم هستند.

در مردادماه نیر شرکت ۶۹ درصد سهام شرکت صنایع شیمیایی پتروثمین را به ارزش ۵۷۲۳ میلیارد ریال تحصیل نمود .

به علاوه وخارزم به تازگی افزایش سرمایه ۲۲۰ درصدی از انباشته و اندوخته داشته است.

خبری مهم برای صنعت برق و نیروگاه / سود آوری وخارزم

با مصوبه مجلس ؛ مابه التفاوت قیمت تمام شده و قیمت گذاری دستوری برق به نیروگاه‌ها پرداخت می شود

تصویب دوفوریت لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ درباره تسویه بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت به نیروگاهها در صحن علنی مجلس

برای تسویه بدهی دولت به شرکت توانیر بابت مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و تکلیفی فروش برق، موضوع ماده (۶) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۳۹۴، دولت موظف است مبلغ ۳۰۰ هزار میلیارد ریال انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه اسلامی را منتشر و با تأیید وزیر نیرو به طلبکاران صنعت برق واگذار نماید.

روند پیش روی سهم و وضعیت تکنیکالی وخارزم:

وخارزم یک دیامتریک را برای اصلاح دوساله بازار تمام کرد و سپس از کف ۹۳ تومان مجدد افزایش قیمت داشتو وارد الگوی صعودی شد . A به صورت پساالگو تا محدوده ۲۳۵-۲۴۰ پیش روی کرد و در این موج که تا اردیبهشت ۱۴۰۲ به پیک رسید گین خوبی نصیب سهامداران شد. سپس اصلاح زمانبر B را داشتیم که به نظر ترکیبی بوده و تمام شد. با حمایت ۱۶۰ رشد موج صعودی C شروع شد و حمایت در این هفته بالاتر آمد و به ۱۷۰-۱۸۰ تومان رسید.  حال انتظار داریم با توجه به شکست مقاومت ۱۸۰ این اصلاح یک پولبک باشد به سقف شکسته شده و مجدد افزایش و روند صعودی را داشته باشیم.

هدف ها ۲۲۵-۲۶۰ و سپس ۳۰۰ و ۳۷۰ مهم هستند.

هلدینگی سودآور با پروژه‌های متنوع / صفر تا صد «وخارزم»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    2 1
    بیشتر از ۱۵ سال است سهام این شرکت را دارم ، ‌‌جز ضرر ، هیچ سودی نداشتم