۲ نفر

اضافه شدن ۶۴۰ میلیون دلار دارایی به و معادن / پایه بخش حوزه معدن از اکتشاف می‌گذرد

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبر: 811806
اضافه شدن ۶۴۰ میلیون دلار دارایی به و معادن /  پایه بخش حوزه معدن از اکتشاف می‌گذرد

با توجه به اینکه میزان سرمایه گذاری ما در منطقه غرب زیر ۴ میلیارد تومان بود اما ۶۴۰ میلیون دلار دارایی وارد مجموعه شد که نشان دهنده اقتصادی بودن پروژه است و باید توجه بیشتری به بحث اکتشاف شود.

اقتصاد آنلاین - باران شاکری: نشست خبری شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با حضور اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، دکتر کیارش مهرانی معاون مالی و اقتصادی، دکتر مهندس امین صفری معاون توسعه معدن و صنایع معدنی و دکتر محمد حسین قائمی راد معاون برنامه برنامه ریزی، بودجه و نظارت بر شرکتهات برگزار شد.

دکتر سعد محمدی در خصوص اکتشافات گفت: پایه بخش حوزه معدن از اکتشاف می گذرد؛دو شرکت اکتشافی که فعالیت های بسیار خوبی دارد شامل شرکت یاقوت و شرکت اکتشافی تجلی که فعالیت های خوبی در این زمینه صورت دارند و  سرمایه گذاری های بیشتری در این زمینه صورت خواهد گرفت.

سعد محمدی ادامه داد: و معادن در بحث اکتشافات پیشرفت بسیار خوبی داشته و نزدیک ۱۵ دستگاه حفاری خریداری شده و در فاصله کمتر از دوسال بیش از صد هزار متر حفاری اکتشافی در شرکت های مبارکه، جانجا، صبانور و اکتشاف پایا صورت گرفته است.

اضافه شدن ۶۴۰ میلیون دلار دارایی به و معادن /  پایه بخش حوزه معدن از اکتشاف می‌گذرد

مدیرعامل شرکت و معادن گفت: ده میلیون متر حفارس عمقی داشتیم و باتوجه به استرالیا که یازده میلیون متر کار حفاری عمقی انجام داده است پس در این زمینه جای پیشرفت هست.

وی افزود: در سال گذشته ۸۰ میلیون تن  ذخیره سنگ آهن جدید شامل سنگ آهن در معادن بابا علی، معادن گلالی، معادن شهرک، معادن ظفرآباد اکتشاف کردیم و امسال نیز ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن کشف شده یعنی تا امروز با ۱۸۰ میلیون تن سنگ آهن کشف شده روبرو هستیم که  در آینده نیز ادامه دار خواهد بود.

وی با اشاره به اکتشافات ۱۸۰ میلیون تنی سنگ آهن گفت: ارزش برجا این سنگ آهن های کشف شده، ۶۴۰ میلیون دلار است که دارایی های خوبی وارد مجموعه شده است.

سعد محمدی افزود: برای تمام طرح های در دست فعالیت، بحث های زیربنایی تعریف کردیم و کمبود برق را به بیش از ۲ برابر نیاز  تامین کردیم که کمک شایانی نیز در حوزه انرژی به کشور خواهد کرد که به مبارکه، گل گهر، گهر زمین و... نیز ارائه میدهیم.

با توجه به نیاز انرژی در کشور دو نیروگاه ۱۸۰ مگاواتی بخار در سمنان که  طرح جدیدی است و  لازم به سرمایه گذاری بیش از ۳۵۰ میلیون یورو است که توسط شرکت و معادن در دست برنامه ریزی است.

اضافه شدن ۶۴۰ میلیون دلار دارایی به و معادن /  پایه بخش حوزه معدن از اکتشاف می‌گذرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha