۲ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

برگزاری نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی از فردا

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 811514
برگزاری نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی از فردا

بیست وسومین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوششهای صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری، 13 تا 16 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور فععالان این حوزه برگزار می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اینانلو فعال صنعت رنگ، در گفتگو با اقتصاد آنلاین در مورد رزین و پوشش‌های صنعتی گفت: به دلیل شرایط مناسب تولید، هزینه‌های کمتر داخل کشور و قیمت مناسب مواد اولیه خام در داخل، صنعت رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی، پتانسیل زیادی برای رشد تولید و همینطور افزایش ظرفیت صادرات و ارز آوری دارد. اما متاسفانه به دلیل تحریم‌های بین المللی و برخی قوانین دست و پاگیر، این صنعت در زمینه صادرات با مشکلاتی مواجه است. با این حال بازار بسیار مناسب و ایده‌آل منطقه و قیمت حمل و نقل مناسب کالا، عامل تعیین‌کننده‌ای در جهت رشد این صنعت بوده است.

سعید اینانلو، فعال صنعت در پاسخ به این سوال که رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی چه کاربردی دارد و سهم آن در تولید ملی چه میزان است؟ گفت: صنعت رنگ و رزین  به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع مختلف و حتی امور روزمره زندگی نقش بسیارزیادی دارد. بخشی از تولیدات رنگ و رزین جهت مصارف معمولی خانگی مانند پوشش ساختمان‌ها اعم از پوشش‌های داخلی و نما، صنایع مبلمان و دکوراسیون استفاده می‌شود و بخش مهم‌تر و خاص‌تر آن در صنایع مختلف کوچک و بزرگ استفاده می شود.

او افزود: پتروشیمی، خودرو، مسکن، صنایع هوایی، حمل و نقل و تجهیزات دریایی و در حقیقت تمام صنایع جهت جلوگیری از فرسایش و از بین رفتن امکانات و تجهیزات خود، مصرف کننده عمده این محصولات هستند. با این شرایط  صنعت رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی سهم عمده‌ای در تولید ناخالص ملی دارد که امیدواریم با نگاه بهتر مسئولان و قانون گذاران به این صنعت، شاهد رشد بیشتری در این زمینه باشیم.

او به مزیت‌های این صنعت در ایران اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط مناسب تولید، هزینه‌های کمتر داخل کشور و قیمت مناسب مواد اولیه خام در داخل، این صنعت پتانسیل زیادی برای رشد تولید و همینطورافزایش ظرفیت صادرات دارد. اما متاسفانه به دلیل تحریم‌های بین المللی و برخی قوانین دست و پاگیر، این صنعت در زمینه صادرات با مشکلاتی مواجه است. با این حال بازار بسیار مناسب و ایده آل منطقه و قیمت حمل و نقل مناسب کالا، عامل تعیین کننده‌ای در جهت رشد این صنعت بوده است.

سعید اینانلو با اشاره به اینکه معرفی صنعت رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی ایران به بازار داخلی و بازار بین‌المللی، یکی از مهمترین ضرورت‌های توسعه این صنعت است، افزود: حضور فعالان این صنعت در نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند به معرفی محصولات جدید و به حضور بیشتر در بازارهای جدید داخلی و خارجی منجر شود و این موارد از بزرگترین دستاوردهای نمایشگاه های تخصصی است.

او به برگزاری نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی و دستاوردهای آن نیز اشاره کرد و افزود: طبعتاً برگزاری نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین هم همانند سایر نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای برای پیشرفت صنعت مورد نظر باشد و امیدواریم بتوانیم شاهد حضور شرکت‌های خارجی و تاًثیرگذار در این رویداد مهم باشیم .

یادآور می‌شود، بیست وسومین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوششهای صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری، 13 تا 16 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور فععالان این حوزه برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha