۱ نفر

سقف هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها چقدر شد؟

۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳
کد خبر: 811125
سقف هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها چقدر شد؟

شاهچراغی گفت: سقف بودجه‌های انتخاباتی کاندیداها متناسب با شرایط جمعیتی و جغرافیایی منطقه تعیین می‌شود و بر هزینه‌های ستادها نظارت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، شاهچراغی گفت: سقف بودجه‌های انتخاباتی کاندیداها متناسب با شرایط جمعیتی و جغرافیایی منطقه تعیین می‌شود و بر هزینه‌های ستادها نظارت می‌شود.

 سید محمدتقی شاهچراغی، انتخابات پیش رو را یکی از مهم‌ترین رویدادهای کشور دانست و اظهار کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تبلور و جلوه اراده مردم محسوب می‌شود و اگر بخواهیم به این موضوع چه از منظر دینی و چه از منظر سایر مکاتب حکمرانی غربی بنگریم، از اهمیت آن کاسته نمی‌شود.

وی، با اشاره به برنامه‌ریزی گروه‌های مختلف برای کاهش اقتدار ایران در انتخابات پیش‌رو، عنوان کرد: دشمن همواره در تلاش است که از رویدادهای و اتفاقات داخل ایران حداکثر بهره‌برداری را در راستای اهداف پلید خود داشته باشد و در انتخابات پیش رو نیز از هیچ تلاشی غافل نخواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به اقدامات چند بعدی دشمن در اغتشاشات سال گذشته، بیان کرد: امنیت یکی از مهم‌ترین ارمغان‌های جمهوری اسلامی برای کشور بوده است. به همین جهت دشمن در سال گذشته امنیت جامعه را مورد هدف قرار داده بود و در این راه سعی بر برهم زدن امنیت روانی جامعه را نیز داشت که با لطف خداوند و تدبیر رهبر انقلاب و تلاش دستگاه‌های مرتبط این تلاش دشمن نیز با شکست مواجه شد.

شاهچراغی، ناامیدی مردم نسبت به آینده را یکی از اهداف تبلیغاتی و روانی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: دشمن سعی دارد با ناامیدی مردم، میزان مشارکت در انتخابات را کاهش دهد تا بتواند سیاست‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بعدی خود را اجرا کند که حضور پرشور مردم در صحنه‌ها همواره نقشه‌های دشمن را با شکست مواجه کرده است.

وی، با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی گروه‌های مرجع در انتخابات، مطرح کرد: صاحبان تریبون، نخبگان و صاحب‌نظران نقش مهمی در افزایش مشارکت در انتخابات دارند چرا که با در پیش گرفتن جهاد تبیین و رفع شبهات و تبیین خدمات گسترده نظام مقدس اسلامی می‌توان امید به آینده را در جامعه افزایش داد.

معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به چهار راهبرد مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) در برگزاری انتخابات، تشریح کرد: برگزاری انتخابات سالم یکی از اولویت‌های اصلی وزارت کشور است و می‌توان گفت با برنامه‌هایی که از مدت‌ها پیش در نظر گرفته شده بود شاهد برگزاری یکی از سالم‌ترین انتخابات کشور با مشارکت مردمی در امر برگزاری خواهیم بود.

شاهچراغی، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای برگزار کنندگان انتخابات، اظهار کرد: جلسات مختلفی با حضور مسئولین وزارت کشور در استان‌ها بامحوریت انتخابات در سطح کشور برگزار می‌شود که این امر نیز باعث ارتقاء شاخص‌های سلامت انتخابات خواهد شد.

وی، با اشاره به قانون انتخابات کشور، عنوان کرد: بر اساس قانون انتخابات کشور تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که داوطلبین به میزان یکسان از امکانات دولتی برای تبلیغات خود استفاده کنند و این مهم در نشست با فرمانداران سراسر هرمزگان که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد نیز مورد تاکید قرار گرفت.

معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به هزینه‌های انتخاباتی برخی از کاندیدا، بیان کرد: ناظرین پیش از انتخابات با ساز و کاری خاص باید از منشاء منابعی که در ستادهای انتخاباتی هزینه می‌شوند آگاهی داشته باشند و برای جلوگیری از هزینه‌های گزاف انتخاباتی متناسب با شرایط جغرافیایی، جمعیتی، اقتصادی و ... منطقه سقفی برای هزینه‌کرد انتخاباتی تعیین می‌شود و کاندیدایی نیز حق عدول از این میزان را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha