۰ نفر

۹۹ درصد ساعت‌های بازار وارداتی است

۷ آذر ۱۴۰۲، ۰:۱۷
کد خبر: 810452
۹۹ درصد ساعت‌های بازار وارداتی است

رئیس اتحادیه ساعت‌سازان و ساعت‌فروشان مشهد گفت: به دلیل اینکه ۹۹ درصد ساعت‌های موجود در بازار وارداتی است، قیمت ساعت در صورت بالا رفتن قیمت ارز افزایش می‌یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کاظم واحدی در گفت‌وگویی، درباره وضعیت بازار ساعت اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی معیشتی، ساعت از سبد خرید مردم خارج شده، فروش این کالا به شدت کاهش پیدا کرده و بازار راکد است.

وی ادامه داد: امسال افزایش زیادی در قیمت ساعت نداشتیم، اما در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این افزایش بسیار زیاد بود. واردات نیز شامل گمرکات و هزینه‌های واردات می‌شود، زیرا ساعت کالایی تجملاتی است.

واحدی گفت: مردم صرفا برای خدمات و تعمیرات به ما مراجعه می‌کنند و بسیاری از همکاران ما از این موضوع خسارت دیدند. بعد از دو سالی که کرونا گریبانگیر اصناف شد، باز هم بسیاری از همکاران ما از وضعیت بازار ساعت گلایه دارند.

رئیس اتحادیه ساعت‌سازان و ساعت‌فروشان مشهد اظهار کرد: قبلا عروس‌ها و دامادها برای خریدن ساعت به ما مراجعه می‌کردند؛ اما اکنون مراجعه بسیار کم شده است، آنها ابتدا دیگر خریدها را انجام می‌دهند و در نهایت به خریدن ساعت می‌رسند که دیگر از نظر اقتصادی توان خرید ندارند. مردم عادی و برخی مشتری‌های ما حتی ساعت را با لباس خود ست می‌کردند و چند ساعت داشتند، اما در حال حاضر اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۳ عضو معتبر در شهر مشهد داریم، گفت: اتاق اصناف و سازمان صمت باید با ما همکاری کنند، بسیاری از مشاغل دیگر مانند فروشگاه‌های لوازم خانگی و خرازی‌ها هم ساعت می‌فروشند و حتی در زمینه فروش ساعت‌های هوشمند که برعهده ماست نیز دخالت می‌شود.

واحدی بیان کرد: این تداخل صنفی اعضای اتحادیه را آزار می‌دهد و شکایت‌ها درباره همین تداخل است. من بارها این موضوع را مطرح کرده‌ام اما متاسفانه همتی از طرف اتاق اصناف، سازمان صمت و اماکن برای برخورد با این متخلفان نیست. برخورد با این افراد به نفع مردم است، زیرا مردم ساعت چند میلیونی خود را برای تعویض باتری یا تعمیر به فروشگاهی می‌برند که تخصص ندارد و به افراد ضرر می‌زند.

رئیس اتحادیه ساعت‌سازان و ساعت‌فروشان مشهد درباره وارداتی بودن ساعت‌های بازار نیز گفت: بیشتر ساعت‌های بازار ساخت چین، کره جنوبی، سوئیس و ژاپن است. ساعت‌های سوئیسی و ژاپنی برند هستند و قیمت سرسام‌آوری دارند. ساعت‌هایی که در چین مونتاژ می‌شوند و قیمت مناسب‌تری دارند، ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشند.

وی افزود: در ایران، ساعت مچی و حتی موتور ساعت دیواری تولید نمی‌شود و فقط تولید فِرِیم ساعت‌های دیواری را در کشور داریم. با هدف حمایت از تولید داخل، اجازه ورود ساعت‌های دیواری خارجی را محدود کردند، اما کیفیت بسیار پایینی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha