۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

قفل بانک‌ها بر ساخت مسکن ملی/ ساخت خانه برای کم درآمدها نیاز به حمایت نظام بانکی دارد

۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبر: 809516
قفل بانک‌ها بر ساخت مسکن ملی/ ساخت خانه برای کم درآمدها نیاز به حمایت نظام بانکی دارد

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران با بیان اینکه بانکها اجرای مسکن ملی را قفل کرده‌اند، گفت: ساخت دو میلیون خانه برای اقشار ضعیف کشور، نیازمند حمایت همه‌جانبه بانکها دارد.

اقتصادآنلاین _ فاطمه جوادی: رامین گوران، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با ارزیابی روندی که دولت برای تحقق وعده خود درخصوص ساخت ۴ میلیون واحد مسکن درپیش گرفته است، گفت: در این طرح دولت نتوانسته متقاضی را به درستی شناسایی کند و به موازات، منابع خود را برای اجرای صحیح این طرح به خوبی تعریف نکرده است؛ این در حالی است که بانک‌ها در حوزه تامین مالی ساخت مسکن همراهی لازم را با سازمان‌هایی که مجری این کار هستند، ندارند.

وی افزود: تا به حال صرفا بانک مسکن در اجرای این طرح مشارکت داشته و برخی بانک‌ها هم به تازگی در حال انجام اقداماتی در این زمینه هستند؛ ضمن اینکه بانکها عموما نسبت به طرح‌های متقاضی محور پاسخگو نیستند، این در حالی است که طرح‌ها در بخش مسکن باید سازنده محور باشند تا پروژه‌ها به نتیجه برسند.

به گفته گوران، باید زمینه‌ها را آماده کرده تا سازنده‌ها تولید کنند و بعد به دنبال متقاضی باشیم نه این که از اول کار مردم را پای کار بیاوریم.

گوران در واکنش به اعلام آمار ساخت یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور، گفت: مبنای این که مشخص شود چه تعداد واحد در حال ساخت در استان‌های مختلف است، بانک مسکن به عنوان مجری این طرح است که اعلام کرده در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ هزار واحد به قرارداد بانک مسکن رسیده و حتی در صورتی که این آمار دو برابر شده باشد، اعلام ساخت دو میلیون مسکن عجیب و غریب است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران درباره اخبار موجود در زمینه تحویل تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن نیز گفت: پروژه‌ای که در سال ۱۴۰۱ شروع شده است چگونه می‌تواند کارش به تحویل رسیده باشد. ممکن است واحدهای اقدام ملی مسکن به جای طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده شده باشد، در غیر این صورت این ساخت و ساز ۲ سال زمان می‌برد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: البته پیشرفت‌هایی را در این بخش داریم و ۱۰۰ هزار واحد پیشرفت بالای ۸۰ درصد داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    چند ساله بابت مسکن دنیال پرتقال فروش میگردید بعد اط ۶ سال هنوزم پیداش نکردین ؟
  • ناشناس IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    بند کارگر ساختمانی هستم ۳۰ سال مستجرم