۰ نفر

واقعا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران کدام اثر است؟

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۵:۰۰
کد خبر: 809208
واقعا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران کدام اثر است؟

دوستداران سینما طی ماه‌های اخیر با آمار ضدونقیضی راجع چند فیلم روی پرده مواجه شده‌اند؛ آمارهایی که آن آثار را به‌عنوان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین معرفی می‌کند و هیچ پشتوانه آماری موثقی هم در این اعداد و ارقام لحاظ نمی‌شود اما خوب است یک‌بار برای همیشه، فرمول واحد استقبال از یک فیلم را مرور کنیم؛ فرمولی که بر تعداد مخاطب و نسبت جمعیتی سوار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این روزها و با جان گرفتن سینماها، برخی رسانه‌ها آمارسازی‌هایی راجع به پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما منتشر کرده و یک اثر را مثلا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما برمی‌شمرند و این خبر، به شکلی باورنکردنی در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد و دست‌به‌دست می‌شود.

به عنوان مثال یک فیلم به فروشی معادل ۲۰ میلیارد می‌رسد و چون کمتر فیلمی تا دو سال گذشته به چنین فروشی رسیده بودند، آن فیلم را به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی تاریخ سینما عنوان می‌کنند بدون اینکه در این آمارگیری، تعداد مخاطب یا تورم سالیانه را لحاظ کنند. آنها تنها رقم گیشه را مشاهده می‌کنند و با خود می‌گویند چون ما به عدد مثلا ۲۰ میلیارد تومان رسیده‌ایم و فیلمی به این گیشه نرسیده، پس ما پرفروش‌ترین فیلم فلان بازه تاریخی سینما هستیم.

به همین طرز مضحک، یک فیلم جزو ترین‌ها قرار گرفته و عملا یک جو رسانه‌ای حول آن فیلم شکل می‌گیرد حال آن‌که در واقعیت شاید آن فیلم جزو ۱۰۰ فیلم پرفروش اول تاریخ سینمای ما هم نباشد.

واقعا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران کدام اثر است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha