۱ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

هدف جشنواره اینوماین ارزش آفرینی ایده ها در حوزه معدن است / اعتماد معادن به جامعه دانشجویی

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۱۶
کد خبر: 808931
هدف جشنواره اینوماین ارزش آفرینی ایده ها در حوزه معدن است / اعتماد معادن به جامعه دانشجویی

هدف از جشنواره اینوماین، پیش درآمدی به جشنواره اصلی است که مقرر شده در بهمن ماه به منظور ایجاد پیوند عمیق معدن و صنایع معدنی با دانشگاهها به همت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و دانشگاه تربیت مدرس برگزار شود.

سلمان نصر نشری، مدیر نوآوری و شتابدهی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو )در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: جشنواره ایده های ارزش آفرین در حوزه معدن و صنایع معدنی، قرار است در بهمن ماه سال جاری برگزار شود و هدف آن، جذب ایده های نوآورانه بر اساس نیازهای و چالش های موجود در بخش های مختلف معدن و صنایع معدنی است.

وی با اشاره به برگزاری سومین پیش رویداد جشنواره اینوماین، تصریح کرد: این پیش رویداد که با هدف تحریک ایده ها برگزار شد، در یک فضای صمیمانه دانشجویان را ترغیب کرد تا بر اساس محورهای ده گانه موجود، چالش های معادن و صنایع معدنی که از کل کشور استخراج شده، بتوانند اقدام به تشکیل تیم های تخصصی نموده و ایده های مربوطه را بارگذاری نمایند.

به گفته نصر نشری، درگاههایی وجود دارند که در آن دانشجویان می توانند ایده های خود را بارگذاری کنند تا این ایده ها بررسی شوند تا در نهایت، به ۱۰ ایده برگزیده جوایز نقدی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شود، از همه مهمتر این است که ایده ها وارد چرخه ایمینو شده و ده ایده برتر هم انتخاب شوند، ضمن اینکه ایده های دیگر هم کنار گذاشته نمی شوند، بلکه بسته به شرایط مورد استفاده قرار می گیرند و بر روی آنها، توانمندسازی، آموزش، منتورینگ و مانیتورینگ انجام می شود تا وارد بازارهایی شوند که نیاز آن را از قبل درک کرده اند. 

وی افزود: ایمینو مدلی است که بتوان صنعت و دانشگاه را ارتباط داد؛ به این معنا که دانشجوی رشته های معدن، متالوژی، مکانیک و مواد یک تیم تشکیل دهند و روی طرح های مربوطه کار کنند تا بعد از یک تا دو سال این طرح ها به مرحله تجاری سازی برسند.

نصر نشری با بیان اینکه بین دانشگاه و معدن شکاف عمیقی وجود دارد، گفت: اینوماین و ایمینو تلاشی در این راستا انجام داده اند تا این شکاف را پر کنند و ارتباط عمیقی بین این دو ایجاد نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha