۰ نفر

ثبت‌نام بیمه کارگران ساختمانی آغاز شد + لینک

۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 807666
ثبت‌نام بیمه کارگران ساختمانی آغاز شد + لینک

علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: کارگران ساختمانی سراسر کشور از این پس می توانند با کمک مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، در سامانه بازنویسی شده بیمه اجتماعی ثبت نام کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا عسگریان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بازنویسی سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی به آدرس bimekar.mcls.gov.ir خبر داد. به گفته وی، متقاضیان می توانند با طی مراحل شناسایی و تایید شعب تامین اجتماعی در سامانه ثبت نام کرده و از پوشش بیمه ای بهره مند شوند.
دستگاه‌های اجرایی سامانه اعم از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها، شعب سازمان تأمین اجتماعی و بازرسان و جذب‌کنندگان اتحادیه‌های صنفی کارگران ساختمانی نیز می‌توانند از طریق این سامانه، مراحل بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را تکمیل کنند. به اعتراضات آنها رسیدگی کند.
واجدین شرایط برای دریافت بیمه تامین اجتماعی در سراسر کشور می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز در این سامانه ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند. مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، ثبت نام کلیه کارگران ساختمانی اعم از بیمه شده و غیر بیمه شده در این سامانه را الزامی کرد. مراحل احراز صلاحیت متقاضیان از طریق استعلام و بازدید میدانی توسط مسئولین انجام و نتایج به واجدین شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.
برای بهره مندی از مزایای بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، متقاضیان باید مستقیماً در زمینه ساخت و ساز، عمران، بازسازی، تعمیرات و تخریب مربوط به ساختمان مشغول به کار شده و بابت آن دستمزد دریافت کنند. ضمناً باید دارای کارت مهارت فنی معتبر از سازمان آموزش فنی و حرفه ای باشند.
همچنین در این ضوابط آمده است که متقاضیان از عضویت در سایر مشاغل دارای مجوز، داشتن وسایل نقلیه عمومی و کار، داشتن کارت سلامت نشان دهنده حضور در اتحادیه های صنفی تحت نظارت وزارت بهداشت، مشمول بیمه و مستمری خاص نباشند. مقررات و مشمول فعالیت در سایر زمینه های تجاری، تجاری، صنعتی و خدماتی باشد.
نمایندگان مجلس بیست و دوم شهریور ماه جاری با توجه به ایراد شورای نگهبان به مصوبه قبلی که یک هفته بعد به تصویب شورای نگهبان رسیده بود، طرح بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را مجددا بررسی و اصلاح کردند. پس از آن، رئیس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور «قانون اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی» را برای اجرا ابلاغ کرد.
در این قانون آمده است: سازمان تامین اجتماعی موظف است از کسر حق بیمه از کارگران دارای پروانه مهارت فنی شاغل مستقیم به عنوان سهم کارگر و معادل ۲۵ درصد از مجموع هزینه های صدور برگه بیمه نامه، ۷ درصد حق بیمه سهم بیمه شده را دریافت کند. مجوز ایجاد یا توسعه، ساخت یا بیمه افزایش تراکم ساختمان و تخریب و نوسازی ساختمان و تعمیرات اساسی به عنوان سهم مالک.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha