۱ نفر

سکوت بانک مرکزی در ارایه آمار قیمت ملک بالاخره شکست؛

خانه‌های ۵۰ متری پرطرفدار شدند/ روایت رسمی سیاستگذار پولی از جهش قیمت مسکن

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۲۷
کد خبر: 806543
خانه‌های ۵۰ متری پرطرفدار شدند/ روایت رسمی سیاستگذار پولی از جهش قیمت مسکن

بانک مرکزی بالاخره پس از هشت ماه سکوت، متوسط قمیت مسکن در تهران را اعلام کرد؛ براساس این گزارش، قیمت مسکن در تهران طی مهر ماه به 76میلیون تومان رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  بانک مرکزی متوسط نرخ مسکن در تهران طی مهر ماه را 76میلیون تومان اعلام کرد؛ براساس این گزارش؛ روند کاش نرخ مسکن که در تابستان آغاز شده بود، پایان یافت و در مهر ماه با رشد یک درصدی قیمت مسکن مواجه شد. براساس این گزارش، در مهر تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در تهران به سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی رسیده است که نسبت به ماه قبل ۲۰ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 42درصد کاهش را نشان می‌دهد.
گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در مهر ماه حاکی از آن است که طی ماهی که گذشت، آپارتمان‌هایی با متراژ کمتر از 80متر، 58درصد معاملات را تشکیل دادند و 58درصد معاملات نیز با قیمتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن (76میلیون تومان) انجام شده است.  در سمتی دیگر 60درصد معاملات در رقمی کمتر از 6میلیارد تومان انجام شد.
در این بین بیشترین معامله برای آپارتمان‌های 50 تا 60متری انجام شد؛ 15درصد معاملات مهر ماه در این متراژ انجام شده است. از سوی دیگر، در آپارتمان‌های متراژ بالا، خانه‌های بالای 200متر، با سهمی 2.6درصدی، بیشترین معاملات را از آن خود کردند.

خانه‌های ۵۰ متری پرطرفدار شدند/ روایت رسمی سیاستگذار پولی از جهش قیمت مسکن

رشد 54درصدی اجاره بها در تهران

براساس این گزارش، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در مهر ماه سال 1402 نشاان دهنده رشاد یکسان و معادل  4.2 درصدی شاخص مزبور نسبت به ماه قبل است. رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در مهر ماه سال 1402 در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 54.7 و 60.8درصد است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران کدام است؟

براساس گزارش بانک مرکزی، منطقه یک گران‌ترین منطقه تهران برای خرید و فروش ملک در مهر ماه بود؛ براین اساس قیمت مسکن در این منطقه طی مهر ماه متری 148میلیون تومان اعلام شده است.
منطقه 3نیز با متوسط قیمت 128میلیون تومان در هر متر مربع، رتبه سوم را به خود اختصاص داد.در سمتی دیگر منطقه 18 با متوسط قیمت 32میلیون تومان در هر متر مربع ارزان‌ترین منطقه تهران برای خرید ملک به شمار می‌رود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha