۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

کاهش نرخ دلار، طلا و سکه را از گرانی نجات داد / آینده بازار طلا چطور خواهد بود؟

۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹
کد خبر: 803586
کاهش نرخ دلار، طلا و سکه را از گرانی نجات داد / آینده بازار طلا چطور خواهد بود؟

یک فعال بازار طلا با بیان اینکه انس جهانی در دو روز اخیر ۵۱ دلار افزایش یافته است از رشد ۲۰۰ هزار تومانی حباب سکه خبر داد. 

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ محمد کشتی آرای عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا گفت: امروز قیمت انس جهانی حدود ۵۱ دلار نسبت به آخرین معاملات روز پنجشنبه افزایش داشته و به ۱۹۳۳ دلار رسیده است بر خلاف افزایش انس جهانی، قیمت ارز در بازار داخل کاهش داشت که این کاهش با افزایش انس جهانی یکدیگر را خنثی کردند.
وی افزود: در معاملات امروز قیمت طلا و سکه تغییرات مختصری داشته است، بازار روال عادی دارد، عرضه و تقاضا متناسب است اما حباب سکه امروز ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت. 
کشتی آرای درباره آخرین نرخ طلا و سکه در بازار نیز گفت: سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، قیمت سکه طرح جدید ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است قیمت هر مثقال طلای آب شده ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار و ۲ میلیون ۴۰۵ هزار تومان است حباب سکه نیز ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شده است.
این فعال بازار طلا با بیان اینکه در شرایط کنونی پیش‌بینی قیمت طلا ممکن نیست، در پاسخ به این سوال که رخدادهای میان فلسطین و اسرائیل چقدر در بازار طلا اثرگذار بود، اظهار داشت: تحولات سیاسی پیش آمده ربطی به بازار داخلی ما نداشت البته در روزهای نخست روی قیمت ارز اثر گذاشت اما با توجه به اینکه شرایط اقتصادی کشور تثبیت شده و مدیریت بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز عالی بوده است قیمت ارز نیز تعدیل شد امروز هم در ادامه این روند با کاهش همراه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha