۰ نفر

یکی از قدرت‌های برتر پهپادی در جهان هستیم/ پهپادهای ما کاملاً بومی است

۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۹
کد خبر: 802404
یکی از قدرت‌های برتر پهپادی در جهان هستیم/ پهپادهای ما کاملاً بومی است

حبیب‍‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به دستاوردهای رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، گفت: علت محرمانگی رزمایش این است که در محیط رزمایش تجهیزات متعددی را به کار می‌گیریم که خیلی‌ها نباید اخبارش پخش شود، زیرا ممکن است مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، وی افزود: بنابراین فقط آنچه که می‌توانیم به معرض نمایش بگذاریم و در دید عموم قرار دهیم، این‌ها را در صحنه می‌آوریم. اما در صحنه رزمایش آن چیزی را هم که نباید گفته شود، امتحان می‌کنیم، بنابراین به خاطر این موضوع بحث محرمانگی وجود دارد که نمی‌توانیم همه مسائل را توضیح دهیم و همه اتفاقاتی که می‌افتد و همه تجهیزاتی که مورد آزمایش قرار می‌گیرند، به همین جهت جنبه محرمانگی پیدا می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در مورد ویژگی رزمایش پهپادی، گفت: ما برای پهپاد رزمایش جداگانه‌ای در نیروها داریم و جمع‌بندی آن را در سطح ارتش انجام می‌دهیم و جمع‌بندی را در رزمایش مشترک ذوالفقار نشان می‌دهیم. با این حال برای ما حائز اهمیت است، چرا که اگر در جنگ‌های  اخیر نگاه کنید، متوجه می‌شوید پهپاد جزو تجهیزاتی است که توانمندی خودش را به معرض نمایش گذاشته و اثرگذاری خودش را در پیروزی در میدان نبرد به معرض نمایش گذاشته است، در دنیا هم به این موضوع توجه خاصی شده است. باز نگاه کنیم متوجه می‌شویم میزان پیشرفت پهپاد در چند سال گذشته تا امروز جهشی بوده است، یعنی هر روز شاهد یک نوع پهپاد با ویژگی‌های جدید هستیم.

وی ادامه داد: ما نگاه به آینده داریم که بتوانیم با توجه به نیاز آینده، پهپادهای مورد نیاز را تأمین کنیم. در بحث تولید، پهپادهای ما کاملاً بومی است، یعنی نمی‌توانم بگویم حتی یک درصد آن‌ها خارجی است و تماماً بومی است؛ در نیروهای مسلح، ارتش و نیروهای چهارگانه ارتش و صنایع وزارت دفاع با کار مشترک ساخته می‌شود.

امیر سیاری اظهار کرد: امروز ادعا می‌کنیم یکی از قدرت‌های برتر پهپادی در جهان هستیم و این توانمندی وجود دارد، زیرا انواع پهپادهایی که ساخته شده این را نشان می‌دهد ما چه پهپادهایی در اختیار داریم.

وی اضافه کرد: پهپاد با موضوع شناسایی، توانمندی رزمی و انهدامی داریم و این پهپادی است که می‌تواند موشک حمل کند، پهپادی که می‌تواند بمب حمل کند و پهبادی داریم که می‌تواند سامانه اخلالگری با خود داشته باشد و حتی پهپادی داریم که می‌تواند اهداف را در روی زمین شناسایی و یا در هوا شناسایی، رصد و کنترل کند، در دریا هم به همین ترتیب، می‌تواند از روی شناور پرواز کند، در آسمان بالای دریا حضور داشته باشد، هدفش را در دریا پیدا و بنا به دستور به هدف حمله کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در همین زمینه ادامه داد: پهپاد با این ویژگی‌ها به دست توانمند جوان ایرانی در نیروهای مسلح ارتش و سطح کشور ساخته شده است، این نشان می‌دهد که توانمندی ما در بحث دانش ساخت پهپاد بسیار بالا است و روی لبه دانش حرکت می‌کنیم و به طور قطع می‌توانیم نیازمندی آینده را تأمین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha