۰ نفر

رویترز گزارش کرد؛

با افزایش نگرانی‌ها در خصوص محدودیت عرضه روسیه، نفت این هفته را با کاهش قیمت آغاز کرد

۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳
کد خبر: 800757
با افزایش نگرانی‌ها در خصوص محدودیت عرضه روسیه، نفت این هفته را با کاهش قیمت آغاز کرد

قیمت نفت در روز جمعه ثابت ماند، اما هفته را با کاهش قیمت آغاز کرد. چرا که بازارها نگرانی‌های عرضه ناشی از ممنوعیت صادرات سوخت روسیه را در برابر مشکلات تقاضا ناشی از افزایش نرخ‌های آتی تحت فشار قرار دادند.

اقتصاد آنلاین – آرش نصیری: معاملات آتی برنت با ۳ سنت کاهش به ۹۳.۲۷ دلار در هر بشکه رسید و ۰.۳ درصد در هفته کاهش یافت و یک روند سه هفته‌ای افزایش را قطع کرد.

با کاهش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۴۰ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۹۰.۰۳ دلار برای هر بشکه رسید. این معیار در هفته ۰.۰۳ درصد سقوط کرد که اولین کاهش در چهار هفته گذشته بود.

دنیس کیسلر، معاون ارشد تجارت در BOK Financial، گفت: «سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که تقاضا در ماه اکتبر کاهش یابد زیرا پالایشگاه‌ها به نگهداری و تعمیرات می‌روند و نرخ بهره بالاتر به بازارها فشار بیشتری وارد می‌کند.

در پی نگرانی‌ها در مورد عرضه محدودتر، قراردادها در سه هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مقامات فدرال رزرو ایالات متحده حتی پس از رای دادن به ثابت نگه داشتن نرخ معیار صندوق‌های فدرال در نشست این هفته، نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره هشدار دادند.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو گفت: «تورم هنوز خیلی بالاست و من انتظار دارم که کمیته (بازار آزاد فدرال) به احتمال زیاد نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد و آن‌ها را برای مدتی در سطح محدود نگه دارد.»

او خاطرنشان کرد که افزایش احتمالی بیشتر قیمت انرژی خطر خاصی بود که او انتظارش را می‌کشید.

نرخ بهره بالاتر هزینه‌های وام را افزایش می‌دهد که می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضای نفت را توأمان کاهش دهد.

در همین حال، انتظار می‌رفت که ممنوعیت موقت بر صادرات بنزین و گازوئیل روسیه به بیشتر کشورها باعث محدود شدن عرضه شود.

خبرگزاری دولتی تاس اعلام کرد شرکت ترانس نفت روسیه تحویل دیزل به پایانه‌های کلیدی پریمورسک و نووروسیسک در دریای سیاه و بالتیک را در روز جمعه به حالت تعلیق درآورد.

RBC در یادداشتی اعلام کرد، این ممنوعیت «بی‌اطمینانی جدیدی را در دورنمای عرضه محصولات پالایش شده جهانی به همراه خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که کشورهای آسیب‌دیده به دنبال خرید محموله‌ها از تأمین‌کنندگان جایگزین باشند.»

قیمت عمده‌فروشی بنزین روسیه در روز جمعه در بورس کالای بین‌المللی سنت پترزبورگ نزدیک به ۱۰ درصد و گازوئیل ۷.۵ درصد کاهش یافت.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز گفت که تعداد دکل‌های نفتی ایالات متحده، که نشان‌دهنده تولید آینده است، نیز در این هفته با ۸ واحد افت به ۵۰۷ رسید که پایین‌ترین میزان از فوریه ۲۰۲۲ است.

پالایشگاه ها در ایالات متحده به طور معمول در پاییز پس از کارکردهای سنگین تعمیرات را انجام می‌دهند تا مصرف سوخت فصل رانندگی تابستان را جبران کنند. انتظار می‌رود ظرفیت پالایشگاه آفلاین در این هفته به ۱.۴ میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha