۰ نفر

افزایش ۳۴ میلیون لیتری میانگین مصرف روزانه بنزین + فیلم

۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۶
کد خبر: 731420
افزایش ۳۴ میلیون لیتری میانگین مصرف روزانه بنزین + فیلم

معاون برنامه ریزی وزارت نفت گفت: مصرف روزانه انواع حامل‌های انرژی در کشور افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، هوشنگ فلاحتیان­ معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت با بیان این که ­در زمینه مصرف انواع حامل‌های انرژی وضعیت مناسبی نداریم، گفت: ­در دو سال گذشته میانگین مصرف روزانه بنزین ۸۸ میلیون لیتر بوده، اما اکنون به ۱۲۲ میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی افزود:­ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مشغول تأمین بنزین و نفتِ‌گاز (گازوئیل) و سایر سوخت‌های مورد نیاز کشور هستند؛ اخیراً یک جلسه طولانی ­برای تأمین بنزین مورد نیاز سفرهای تابستانی برگزار شد.

این مقام مسئول اظهار کرد:­ با وجود این تلاش ها، واقعیت این است که در تکنولوژی خودروها تغییر محسوسی ایجاد نشده و مانند گذشته، میزان مصرف بنزین در خودروهای دورن و برون شهری بیش از حد استاندارد جهانی است؛ سالانه یک میلیون خودروی جدید هم وارد بازار می‌شود و طبیعتاً باید سرمایه گذاری‌های جدید برای ایجاد پالایشگاه‌های جدید انجام شود.

وی تاکید کرد: ­اولویت باید مبتنی بر بهینه‌سازی مصرف انرژی باشد که یک کار بین بخشی است؛ یعنی باید مردم و دستگاه‌های دولتی و کارخانجات صنعتی نقش‌آفرینی کنند.

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هم، دی پارسال در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر ­گفته بود: ظرفیت تولید روزانه بنزین در پالایشگاه ها، حداکثر ۱۱۵ میلیون لیتر است و اگر مصرف کاهش نیابد، تا پایان تابستان ۱۴۰۲، قطعاً واردکننده بنزین می‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha