۰ نفر

پرداخت سود ۲۴ درصدی صندوق گسترش فردای ایرانیان تحت مدیریت کارگزاری بانک آینده

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 728859

مدیر سرمایه گذاری صندوق های کارگزاری بانک آینده ضمن تشریح فعالیت‌های صندوق گسترش، از پرداخت سود ۲۴ درصدی به دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری در مرداد ماه خبر داد.

پوریا زیوری در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره عملکرد این صندوق، اظهار داشت: شرایط فعلی بازار سرمایه و تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازار اعم از صندوق‌های درآمد ثابت، سهامی، مختلط و... گاهی انتخاب مقصد سرمایه‌گذاری را دشوار می‌کند. در این میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بدلیل بازدهی مناسب در طی چند ماه اخیر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. صندوق گسترش فردای ایرانیان تحت مدیریت کارگزاری بانک آینده جزء چهار صندوق پربازده درآمد ثابت با بیش از ۳.۳ هزار میلیارد تومان ارزش دارایی‌ها است که عمده منابع خود را در اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی و تا حد کمی در سهام سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی افزود:صندوق‌های سرمایه گذاری در سال‌های گذشته بدلیل وضعیت نامناسب بازار سرمایه و الزام به سرمایه‌گذاری در سهام، از شرایط ایده‌آلی برخوردار نبوده و این روند موجب کاهش سود صندوق‌ها و نارضایتی سهامداران می‌شد. البته با تغییر رویکرد مدیریتی کارگزاری بانک آینده از شهریور سال گذشته تا کنون و در نظر گرفتن مواردی مانند پایش مستمر بازار بدهی و سرمایه، مدیریت پرتفوی صندوق‌، پایش مستمر بازارهای داخلی و خارجی، تقویت تیم تحلیل و سرمایه‌گذاری، اتخاذ تصمیمات کارشناسانه و حمایت مدیریت ارشد بانک آینده، زمینه کسب بازدهی مناسب و رقابت پذیر فراهم شد و در حال حاضر این صندوق، سود و ذخایر خوبی در اختیار دارد، بصورتی که نرخ سود ساده این صندوق از ۱۹ درصد به ۲۳.۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین با توجه به شرایط موجود، بازدهی ساده صندوق در مرداد ماه سال جاری به ۲۴ درصد افزایش یافته و این روند در ماه‌های آتی نیز حفظ می‌شود. با این احتساب، نرخ سود بازده تا سررسید صندوق گسترش به بیش از ۲۷ درصد می‌رسد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه صندوق در حال حاضر به اندازه چهار درصد از دارایی خود، ذخیره در اختیار دارد پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال، بازدهی ساده به ۲۵ درصد افزایش یافته و سود ۲۴ درصدی به عنوان حداقل در نظر گرفته شود.

صندوق گسترش با ضمانت نقدشوندگی بانک آینده و توزیع سود در نیمه هر ماه دارای افزایش ظرفیت به ۸ هزار میلیارد تومان است. این صندوق از نوع صدور و ابطال بوده و ایام کاری آن نیز شنبه الی پنج شنبه است. در صورت ابطال، اصل پول سرمایه‌گذاران حسب مورد با توجه به زمان درخواست ابطال در همان روز یا روز کاری بعد پرداخت و سود سرمایه‌گذاران نیز حداکثر یک روز بعد به حساب واریز می‌ شود.

مدیر سرمایه گذاری صندوق های کارگزاری بانک آینده نیز در پایان به مزیت‌های صندوق‌های درآمد ثابت نسبت به سپرده بانکی اشاره کوتاهی کرد: باتوجه به اینکه بازدهی بالاتر از سپرده بانکی از مهم‌ترین مزیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت محسوب می‌شود باید خاطرنشان کرد در سپرده‌های بانکی، به مشتریان سود روزشمار تعلق نمی‌گیرد، اما در صندوق‌های درآمد ثابت احتساب سود به صورت روزشمار است که این موضوع فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه گذاران ریسک گریز به وجود می‌آورد تا سود تضمینی دریافت کنند. از سوی دیگر سپرده‌های بانکی مشمول نرخ شکست برای جلوگیری از برداشت قبل از موعد سرمایه‌گذاران می‌شوند ولی صندوق‌های سرمایه‌گذاری فاقد نرخ شکست هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha