۰ نفر

قیمت انواع تورهای گردشگری داخلی؛

رفتیم چابهار سوغاتی چی بخریم؟ + لیست قیمت تورهای چابهار

۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 723508
رفتیم چابهار سوغاتی چی بخریم؟ + لیست قیمت تورهای چابهار

قیمت انواع تور مسافرتی چابهار ویژه خرداد ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است؛

اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا؛ نام بندر چابهار حتما به گوشتان خورده است. نام چابهار با تصور کشتی‌های غول‌پیکر و سواحل تجاری همراه می‌شود. موقعیت برجسته این بندر، در اخبار و رسانه‌ها، آن را به سوژه‌ای خبری تبدیل می‌کند و کمتر کسی درباره «منطقه آزاد تجاری چابهار» نشنیده است؛ اما در کنار تمام ویژگی‌های برجسته تجاری و صنعتی، این منطقه از جنوب ایران، دیدنی‌های بکر و چشم‌نوازی دارد.

سواحل چابهار با تنوع بالا در شکل ظاهری و فرسایشی آن، زیباترین و پاکیزه‌ترین سواحل جنوبی ایران هستند. این منطقه از ایران با وجود تمام محرومیت‌هایی که دارد، دربردارنده ظرفیت‌های بکر گردشگری است. نمونه‌های این جذابیت‌ها،‌ هیچ کجای دیگر ایران وجود ندارد و تنها در خارج از مرزها می‌توان نمونه‌های آن‌ را یافت.

 در این مطلب از اقتصاد آنلاین سعی دارد سوغات چابهار را به شما مخاطب اهل سفر معرفی کند تا اگر به این منطقه سفر می کنید پیش از سفرتان محصولات محلی، صنایع دستی و خوراکی های خوشمزه آن را بشناسید.

۱- سوزن دوزی

یکی از جذاب ترین سوغات چابهار، سوزن دوزی است. سوزن دوزی نه تنها در شهر چابهار بلکه در دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان هم تولید می شود. نا گفته نماند که این هنر بسیار گران قیمت است. سوزن دوزی بر روی پارچه انجام می شود و خوب است بدانید که طرح  های مختلف که از ذهن زنان بلوچ الهام گرفته است بر روی پارچه  دوخته می شود و کار بسیار ظریفی است. امروزه کالاهای سوزن دوزی کوچک تری هم تولید می شود که می توانید با خرید آن، یک صنایع دستی نفیس و ارزشمند را داشته باشید. به سوزن دوزی هنر بلوچی هم گفته می شود و مرکز  این هنر شهر ایرانشهر شهر سیستان و بلوچستان است.

۲- حصیر بافی

یکی دیگر از سوغات چابهار، حصیربافی است. حصیربافی قدمت کهن و دیرینه  ای در این شهر دارد و به بیش از سه هزار سال می رسد. البته باید به شما بگوییم که در شهر چابهار  و اطراف آن  در گذشته از درخت برگ داز برای  تولید محصولات خود استفاده می کرده اند که دوام بیشتری هم داشته است. برگ درخت داز، برگ درخت خرمایی وحشی است که در تمام منطقه سیستان بلوچستان وجود دارد. حصیربافی چابهار از برگ درخت داز است و با دیگر مناطق ایران کاملا تفاوت دارد. امروزه هم می توانید محصولات داز بافی یا همان حصیر بافی بلوچی را در بازارهای چابهار پیدا کنید. این کالاها در انواع سبد، بادبزن، پشتی و‌ حتی صندل هم تولید می شود  که فقط در چابهار و یا روستاهای اطرافش می توانید  آن را پیدا کنید.

۳- سفال کلپورگان

شهر چابهار بهترین مکان برای خرید سفال کلپورگان است. سفال کلپورگان با قدمت ترین صنایع دستی  ایران محسوب می شود که در شورای صنایع دستی جهان هم ثبت شده است. این نوع سفال از لحاظ تکنیک ساخت، مشابه دوره ی شهر سوخته است. شهر سوخته از شهرهای باستانی ایران است که قدمتش به ۳۵۰۰ ق.م می رسد. نکته مهمی که باعث شد این نوع سفال در شورای جهانی صنایع دستی به ثبت برسد تکنیک ساخت سفال چند هزار ساله بود که توسط مردم بلوچ و روستای کلپورگان  طی چندین هزاره حفظ شده است. اگر می خواهید جذاب ترین سوغات چابهار را انتخاب کنید تیم گردشگری الی گشت سفال کلپورگان را به شما پیشنهاد میدهد.

۴- سکه دوزی

یکی دیگر از صنایع دستی منحصر به فرد چابهار سکه دوزی است. آینه های کوچک  گرد و یا فلزات کوچک در قالب و اندازه سکه های کوچک مدور بروی محصولات متنوع پارچه دوخته می شوند. این هنر هم در چابهار بسیار قدمت دارد و در گذشته خورجین های شترهای تجار با این  هنر آذین بندی می شده است. در بلوچستان  این هنر هم چنان استفاده می شود و رواندازهای رخت خواب عروس با هنر سکه دوزی اصیل بلوچی تزیین می شوند.  یکی دیگر از اصیل ترین و‌مرغوب ترین سوغات چابهار هنر سکه دوزی است.

۵- چادربافی

چادربافی هم یکی دیگر از مرغوب ترین سوغات چابهار است. این هنر توسط عشایر منطقه سیستان و بلوچستان بافته می شود و از موی بز برای دوخت چادر استفاده می کنند که دارهای متعددی را بروی زمین می گذارند و با استفاده از موی بز به بافت چادرهای عشایری می پردازند. این کار هم بسیار سخت و ظریف است. کیفیت چادر های دست بافت این منطقه زبانزد گردشگرهای ایرانی وخارجی است.

۶- گلیم بافی

یکی دیگر از صنایع دستی شهر چابهار گلیم بافی است. گلیم بافی یکی از گران ترین سوغات چابهار هم محسوب می شود که شما می توانید آن را خریداری کنید. امروزه گلیم های دست بافت در ابعاد کوچک هم بافته می شود که مناسب توریست ها و گردشگرها است. این هنر توسط زنان و دخترهای جوان منطقه سیستان و بلوچستان بافته می شود و بسیار کار ظریف و سختی است. جنس گلیم از نخ پشم است و  با بافت طرح های متنوع گلیم های رنگارنگ و زیبا را تولید می کنند.

یکی از پرطرفدارترین سایت‌های فروش انواع تورهای گردشگری داخلی این هفته در خصوص تور مسافرتی چابهار ؛ برای ۳ شب سفر رفت و برگشت هوایی به چابهار و اقامت در هتل لیپار مبلغ ۷,۶۰۰,۰۰۰ تومان و برای ۲ شب اقامت مبلغ۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

این در حالی است که هتل آذین برای ۲ شب اقامت مبلغ۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان و برای ۳ شب اقامت مبلغ ۵,۶۵۰,۰۰۰ تومان را تعیین کرده است.

لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز  متفاوت باشد.

قیمت تور هوایی چابهار
هتل درجه هتل مدت اقامت قیمت (هرنفر / تومان)
لیپار ۵ ۲ شب ۶,۴۰۰,۰۰۰
لیپار ۵ ۳ شب ۷,۶۰۰,۰۰۰
فردوس ۴ ۲ شب ۵,۵۶۰,۰۰۰
فردوس ۴ ۳ شب ۶,۳۲۰,۰۰۰
آذین ۴ ۲ شب ۴,۹۰۰,۰۰۰
آذین ۴ ۳ شب ۵,۶۵۰,۰۰۰
شاهان ۳ ۲ شب ۴,۷۲۰,۰۰۰
شاهان ۳ ۳ شب ۵,۱۰۰,۰۰۰