۰ نفر

هزینه های نگهداری چیست و انواع آن کدام اند؟

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبر: 714864
هزینه های نگهداری چیست و انواع آن کدام اند؟

هزینه‌های نگهداری هزینه‌های ضروری برای نگهداری دارایی‌ها هستند – خواه خودرو، خانه، آپارتمان اجاره‌ای یا مجتمع آپارتمانی باشد.

​این هزینه ها ممکن است برای امور نگهداری عمومی مانند اجرای نرم افزار آنتی ویروس بر روی سامانه‌های رایانه‌ای یا برای انجام تعمیراتی مانند تعمیر خودرو یا ماشین آلات صرف شوند. این هزینه ها به قیمت واقعی خرید دارایی‌ها اضافه می‌شوند، بنابراین افراد و شرکت ها باید بتوانند و حاضر به پرداخت صورتحساب مربوط به حفظ دارایی های خود در حالت عادی باشند.

آشنایی با هزینه های نگهداری

مصرف‌کنندگانی که دارایی‌ها را خریداری می‌کنند، در صورت تمایل به استفاده از آن در یک دوره زمانی به نسبت طولانی، باید انتظار داشته باشند که در مقطعی در آینده هزینه‌ های نگهداری آن‌ها را بپردازند. همانطور که قبلا ذکر شد، این هزینه ها به منظور حفظ دارایی های یک فرد یا شرکت در شرایط عملکرد مطلوب پرداخت می شوند.

میزان هزینه‌ای که افراد برای تعمیر و نگهداری دارایی‌های خود بایستی بپردازند به نوع دارایی و تعداد دفعاتی که تعمیر و نگهداری آن‌ها بایستی انجام شود، بستگی دارد. افراد ممکن است متحمل هزینه‌های تعمیر و نگهداری خانه‌ها، خودروها، لوازم خانگی و الکترونیک شوند، در حالی که شرکت‌ها هزینه تعمیر و نگهداری دارایی‌های ثابت خود – وسایل نقلیه، تجهیزات، امکانات – و فناوری خود را پرداخت می‌کنند.

انجام به موقع و منظم رویه عادی تعمیر و نگهداری دارایی‌ها، هزینه ها را کاهش می‌دهد زیرا خدمات‌دهی به دارایی‌ها به موقع انجام می شود. بی‌توجهی به دارایی‌ها و منتظر ماندن تا آخرین لحظه برای خدمات‌دهی به آن‌ها ممکن است منجر به هزینه‌ های نگهداری بالاتر شود. اگر رویه‌های تعمیر و نگهداری دارایی اصلاً انجام نشود، ممکن است مالک مجبور به جایگرینی کامل آن شود.

نکات کلیدی

نادیده گرفتن رویه منظم تعمیر و نگهداری – و پرداخت نکردن هزینه‌ های نگهداری – ممکن است منجر به هزینه‌های نگهداری بالاتر و حتی بدتر از آن، هزینه‌های جایگزینی دارایی شود.

افراد برای تعمیر و نگهداری اقلامی مانند خانه، خودرو و لوازم خانگی هزینه می‌کنند، در حالی که شرکت‌ها هزینه تعمیر و نگهداری دارایی‌های ثابت و فناوری را پرداخت می‌کنند.

ملاحظات ویژه

مصرف کنندگان باید هنگام خرید کالایی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارد، برچسب قیمت اولیه و همچنین هزینه های نگهداری مداوم کالا را در نظر بگیرند. به همین دلیل است که همیشه برای هر مصرف کننده ای بهتر است که مقداری پول برای هزینه های نگهداری دارایی‌ها کنار بگذارد. در صورت عدم انجام این کار ممکن است هنگام فرا رسیدن زمان پرداخت این هزینه‌ها در آینده با مشکلات مالی مواجه شوند.

مهم

همیشه بهتر است که برای نگهداری منظم دارایی های خود پول کنار بگذارید.

انواع هزینه های تعمیر و نگهداری

همانطور که در بالا ذکر شد، هزینه های نگهداری به نوع دارایی نگهداری شده بستگی دارد. هزینه های نگهداری منازل شامل مراقبت از چمن، لوله کشی، برق و تعمیر سقف و همچنین تعویض لوازم فرسوده آن می باشد. صاحبان خانه باید حق بیمه مربوط به بیمه خطرات را نیز بپردازند. این هزینه مالک را در برابر خسارت ناشی از آسیب دیدن خانه به دلیل حوادث طبیعی مانند طوفان های شدید، آتش سوزی، گردباد و زلزله محافظت می کند.

مالکان و مستاجران

بیشتر هزینه های نگهداری ملک اجاره ای به عهده صاحبخانه است. برف‌روبی، نگهداری فاضلاب، جمع آوری زباله، مراقبت از چمن و همچنین پیاده روها، پنجره ها و هرگونه هزینه‌های بیرونی به عهده صاحبخانه است. اگر آپارتمان یا خانه اجاره ای مبله باشد، هزینه هرگونه تعویض یا تعمیر مبلمان نیز به عهده صاحبخانه خواهد بود. نظافت یا تعویض هر گونه فرش و همچنین رنگ‌زدن دیوارها نیز توسط صاحب‌خانه پرداخت می‌شود.

مقررات دولتی صاحبان خانه‌ها را ملزم می‌سازند که استانداردهای ایمنی و زندگی خاصی را حفظ کنند. به عنوان مثال، گرمایش در یک ساختمان آپارتمانی باید حداقل مطابق استانداردهای تعیین شده باشد. نگهداری از زیرساخت هایی مانند گرمایش و تهویه باید به اندازه کافی توسط صاحبخانه انجام شود. ممکن است مقداری از هزینه‌ ی نگهداری و تعمیرات بر دوش مستاجر بیفتد. در قرارداد اجاره باید مشخص شود که چه هزینه هایی بر عهده اجاره کننده است.

هزینه های مجتمع‌های آپارتمانی

افرادی که مالک بخشی از مجتمع‌های آپارتمانی هستند معمولا هزینه های ماهانه‌ای را بایستی بپردازند. هزینه های مجتمع‌های آپارتمانی بسته به ملک، ساختمان و مکان ممکن است از 50 تا 1000 دلار متغیر باشد. اگر ساختمان دارای دربان، استخر، زمین تنیس یا سالن بدنسازی باشد، این هزینه ها در هزینه ماهیانه مجتمع آپارتمانی لحاظ می‌شوند.

خریدارانی که خواهان زندگی بدون تعمیر و نگهداری هستند، باید هنگام محاسبه مقرون به صرفه بودن و اقساط بالقوه وام مسکن برای خرید آپارتمان در آن‌ها، هزینه های ماهانه زندگی در این مجتمع‌های آپارتمانی را نیز در نظر بگیرند. به عنوان مثال، اگر اقساط وام مسکن 1500 دلار در ماه باشد در حالی که هزینه ماهانه مجتمع آپارتمانی 600 دلار در ماه است، هزینه ماهانه مجتمع آپارتمانی تقریبا برابرً 30٪ از کل اقساط ماهانه لازم برای زندگی در آنجا خواهد بود.

نمونه ای از هزینه های تعمیر و نگهداری

مالکیت وسیله نقلیه نیاز به انجام منظم رویه تعمیر و نگهداری دارد – تعویض روغن، چرخش لاستیک، شستشوی موتور. مالکان این خودروها می توانند با انجام و پرداخت به موقع و منظم این هزینه ها از وسایل نقلیه خود لذت ببرند. افرادی که از وسایل نقلیه خود نگهداری نمی کنند یا تعمیر و نگهداری آن‌ها را برای مدت طولانی به تعویق می‌اندازند، ممکن است مجبور شوند هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری بپردازند و حتی ممکن است مجبور به پرداخت هزینه تعویض وسیله نقلیه خود با یک وسیله نقلیه جدید شوند.