۰ نفر

کیف پول بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبر: 710219
کیف پول بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟

​یک کیف پول بلاک چین امکان انتقال ارزهای دیجیتال و قابلیت تبدیل مجدد آنها به ارز محلی را برای کاربر فراهم می کند.

به طور کلی، کیف پول بلاک چین یک کیف پول دیجیتالی است که به کاربران امکان ذخیره، مدیریت و معامله ارزهای دیجیتال خود را می دهد.

کیف پول بلاک چین هم‌چنین نام یک شرکت خدمات کیف پول خاص است به نام شرکت بلاک چین است. این کیف پول نوعی کیف پول الکترونیکی است که به افراد امکان ذخیره و انتقال ارزهای دیجیتال را می دهد.

کاربران کیف پول بلاک چین می توانند موجودی بیت کوین، اتر و سایر دارایی های رمزنگاری خود را مدیریت کنند.

کیف پول بلاک چین کارمزدهای پویایی از کاربران اخذ می‌کند، به این معنی که کارمزد تراکنش ها ممکن است بر اساس عواملی مانند اندازه تراکنش متفاوت باشد.

کیف پول بلاک چین دارای ویژگی امنیتی متعددی برای جلوگیری از سرقت رمزارزها از جمله توسط کارکنان داخلی شرکت است.

مبانی کیف پول بلاک چین

کیف پول های الکترونیکی به افراد امکان ذخیره ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال را می دهند.  کیف پول بلاک چین نیز به کاربران امکان مدیریت موجودی ارزهای دیجیتال مختلف مانند بیت کوین و اتر معروف و همچنین استلار، تتر و پکسوس استاندارد را فراهم می‌کند.

ایجاد کیف پول الکترونیکی با کیف پول بلاک چین رایگان است و فرآیند افتتاح حساب به صورت آنلاین انجام می شود. افراد باید آدرس ایمیل و رمز عبوری را ارائه دهند که برای مدیریت حساب استفاده می‌شود و سیستم برای تایید حساب یک ایمیل خودکار  به کاربر ارسال می‌کند.

هنگامی که کیف پول ایجاد می شود شناسه‌ی خاص کیف پول به کاربر ارائه می شود، این شناسه مشابه شماره حساب بانکی منحصر به فرد است. دارندگان کیف پول می توانند با ورود به وب سایت بلاک چین یا با دانلود برنامه‌ی کاربردی آن برای تلفن هوشمند خود به کیف پول الکترونیکی خود دسترسی داشته باشند.

رابط کیف پول بلاک چین، موجودی فعلی کیف پول برای دارایی های رمزنگاری شده و آخرین تراکنش های کاربر را نشان می دهد. کاربران همچنین می توانند به نمودارهای قیمت دسترسی داشته باشند و ارزش وجوه را به ارز محلی انتخابی خود مشاهده کنند. همچنین یک بخش آموزشی آیا می دانستید نیز در این تارنما وجود دارد که حقایق و اخبار رمزارزها را به اشتراک می گذارد.

کیف پول بلاک چین چگونه کار می کند

کاربران می توانند درخواستی را برای مقدار مشخصی بیت کوین یا سایر دارایی های رمزنگاری به طرف دیگری ارسال کنند و سیستم یک آدرس منحصر به فرد ایجاد می کند که می‌توان آن را به شخص ثالث ارسال یا به یک کد پاسخ سریع یا کد QR تبدیل کرد.  کد QR شبیه بارکد است که اطلاعات مالی را ذخیره می کند و توسط یک دستگاه دیجیتال خوانده می‌شود.

هر بار که کاربر درخواستی می دهد، یک آدرس منحصر به فرد ایجاد می شود. کاربران همچنین می‌توانند زمانی که شخصی یک آدرس منحصربه‌فرد را به آن‌ها ارائه می‌کند دارایی‌های رمزنگاری‌شده را ارسال کنند. فرآیند ارسال و دریافت رمزارزها مشابه ارسال یا دریافت وجوه از طریق PayPal است که در آن به جای ارزهای عادی از از ارز دیجیتال استفاده می‌شود. پی پال ارائه دهنده پرداخت آنلاین است که با تسهیل نقل و انتقالات آنلاین از طریق موسسات مالی، به عنوان واسطه ای در میان مشتریان و بانک ها و کارت های اعتباری آنها عمل می کند.

کاربران همچنین می توانند بیت کوین را با سایر دارایی های رمزنگاری شده مبادله‌کنند و برعکس، که به آن تعویض رمزارز گفته می‌شود. این روش راه آسانی برای جابجایی ارزهای دیجیتال بدون از بین رفتن امنیت کیف پول بلاک چین است. به کاربران مظنه‌ای نشان داده می‌شود که نشان می‌دهد بر اساس نرخ ارز فعلی چقدر رمزارز دریافت خواهند کرد که این نرخ  بسته به مدت زمانی که کاربر برای تکمیل معامله نیاز دارد تغییر می‌کند. معاوضه رمزارزها معمولا چند ساعت طول می‌کشد که در طی آن تراکنش‌ها به بلاک‌چین هر رمزارز اضافه می‌شوند.با این حال، اگر معاوضه بیش از شش ساعت طول بکشد، کاربران باید با پشتیبانی مشتری تماس بگیرند.

کیف پول بلاک چین تنها به شش دارایی رمزنگاری اجازه مبادله می دهد: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، استلار لومن، تتر، دلار دیجیتال، Wrapped-DGLD.

کاربران همچنین می توانند از طریق رابط Buy Crypto موجود در کیف پول بلاک چین، ارز دیجیتال را خریداری کنند یا بفروشند. خدمات خرید و فروش در همه مکان ها در دسترس نیست. کاربران برای خرید، می‌توانند وجه خود را از بانک انتقال دهند، از کارت اعتباری یا نقدی استفاده کنند یا از موجودی نقدی در کیف پول الکترونیکی استفاده کنند. سقف خرید روزانه 25000 دلار و سقف خرید هفتگی 100000 دلار و همچنین حداقل سفارش خرید نیز 5 دلار است و حداکثر سفارش خرید 25000 دلار است.

کارمزدهای کیف پول بلاک چین

با این حال، توجه به این نکته مهم است که کیف پول بلاک چین از فرآیندی استفاده می کند به آن کارمزد پویا گفته می‌شود به این معنی که کارمزد دریافت شده برای هر تراکنش ممکن است بر اساس عوامل مختلفی متفاوت باشد. هم اندازه تراکنش و هم شرایط شبکه در زمان تراکنش ممکن است مبلغ کارمزد را تحت تأثیر زیادی قرار دهد.  رایانه های پرقدرت به نام ماینرها در هر بلوک تنها تعداد مشخصی فقط تراکنش ها را می توانند تایید کننند. ماینرها معمولاً تراکنش هایی را که بالاترین کارمزد را دارند ابتدا پردازش می کنند زیرا از نظر مالی برای آنها سودمند است.

کیف پول بلاک چین امکان تعیین کارمزد اولویتی را ارائه می دهد که احتمالاً ممکن است زمان تایید معامله را به یک ساعت تراکنش کاهش دهد.  هم‌چنین در این کیف پول امکان تعیین کارمزد معمولی نیز وجود دارد که ارزان‌تر است اما احتمالاً زمان پردازش معامله بیش از یک ساعت طول خواهد کشید. مشتری‌ها خود نیز می‌توانند کارمزدها را مطابق دلخواه تعیین کنند. با این حال، اگر مشتری کارمزد خیلی پایینی را تعیین کند، ممکن است انتقال یا انجام معامله به تاخیر بیفتد یا رد شود.

امنیت کیف پول بلاک چین

امنیت کیف پول یکی از ملاحضات مهم کاربران است، زیرا حساب‌های هک شده و به سرقت رفته منجر به از دست رفتن کنترل دارایی های کاربران می‌شوند. کیف پول بلاک چین دارای چندین سطح امنیتی مختلف برای محافظت از وجوه کاربران در برابر هر مهاجم احتمالی، از جمله خود شرکت است.

رمزهای عبور

حساب های کیف پول بلاک چین نیز مانند سایر خدمات دیجیتال برای محافظت از کاربران به رمز عبور نیاز دارند. با این حال، شرکت Blockchain رمز عبور کاربر را ذخیره نمی کند و در صورت گم شدن نمی تواند رمز عبور را بازنشانی کند. این روش به کارکنان داخلی شرکت اجازه نمی‌دهد تا ارزهای دیجیتال را سرقت کنند. اگر کاربر رمز عبور خود را فراموش کند یا گم کند حساب را فقط می توان با عبارت بازیابی احیا کرد.

عبارت بازیابی

عبارت بازیابی رشته‌ای تصادفی از کلمات انگلیسی است که عملکردی مشابه رمز عبور دارد. اگر کاربر دسترسی به تلفن یا دستگاه خود را از دست بدهد، می تواند به کمک این عبارت بازیابی کیف پول حاوی هر نوع ارز دیجیتال خود بازیابی کند. شرکت بلاک‌چین عبارت بازیابی کاربران را نیز مانند گذرواژه‌ها ذخیره نمی‌کند. این عبارتها از استانداردهای صنعت پیروی می‌کنند، به این معنی که حتی در صورت تعطیلی کسب‌وکار شرکت کیف پول‌ها را می‌توان بازیابی کرد.

روش‌های امنیتی اختیاری

علاوه بر پادمان های ذکر شده در بالا، چندین تدابیر امنیتی اختیاری نیز وجود دارد که استفاده از آن‌ها الزامی نیست اما ممکن است به بهبود ایمنی کیف پول های کاربر در برابر حملات خارجی کمک کنند. کیف پول بلاک چین برای کاهش خطر حملات فیشینگ(یا سرقت رمز) به کاربران اجازه می دهد تا برای جلوگیری از ورود دستگاه‌های ناآشنا به سیستم از احراز هویت دو مرحله ای یا لیست سفید IP استفاده کنند. همچنین می توان دسترسی از طریق شبکه Tor را مسدود کرد و از این طریق از حمله هکرهای احتمالی که ممکن است از این شبکه برای پنهان کردن آدرس IP خود استفاده کنند جلوگیری کرد.

برچسب ها: ارز دیجیتالبلاک چینبیت کوینرمز ارز