۰ نفر

ایران یکی از ۱۰ تولید کننده اول فولاد در جهان/ فولاد مبارکه جزو موفق ترین شرکت های خصوصی سازی شده است

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
کد خبر: 703133
ایران یکی از ۱۰ تولید کننده اول فولاد در جهان/ فولاد مبارکه جزو موفق ترین شرکت های خصوصی سازی شده است

امروز شنبه ششم اسفندماه، جشنواره و نمایشگاه ملی مسیر زآینده آغاز به کار کرد. این رویداد به همت شرکت فولاد مبارکه اصفهان و با حضور ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است.

اقتصادآنلاین_فرزانه شهریاری؛ در این رویداد، از استراتژی و سیاست‌های نوآوری فولاد مبارکه رونمایی می‌شود.

سال گذشته ارزش قراردادهای فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان بوده است

یحیی پالیزدار دبیر جشنواره و نمایشگاه ملی «مسیر زآینده» در شروع این روایداد مطرح کرد: ماموریت شرکت مدیریت توسعه فناوری فولاد مبارکه (MSTID) همکاری عمیق و تنگاتنگ با شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری خطرپذیر در زیست‌بوم فناوری است.

اعتماد اکوسیستم دانش‌بنیان کشور را در مجموعه فولاد مبارکه و MSTID جذب کرده‌ایم و آرام آرام برند خواهیم ساخت. ارزش قراردادهای فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و ۲۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در وندور لیست فولاد مبارکه قرار دارند.

طیب‌نیا: فولاد مبارکه به یک «شرکت دانشی» تبدیل خواهد شد

ایران یکی از ۱۰ تولید کننده اول فولاد در جهان/ فولاد مبارکه جزو موفق‌ترین شرکت‌های خصوصی‌سازی شده است

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در جشنواره و نمایشگاه ملی «مسیر زآینده» اظهار داشت: تبدیل سنگ آهن به محصولات با ارزش افزوده بالا نظیر ورق استنلس استیل و سپس محصولات بسیار باارزش‌تر که صنایع مختلف کاربرد دارند، کیمیاگری است و نوآوری، اکسیری است که آهن را به محصولاتی با ارزشی بیش از طلا تبدیل می‌کند.

ما در این دوره از حیات فولاد مبارکه باید نگاه نوآورانه به نوآوری داشته باشیم. افزایش کمی در تولید فولاد محقق شده و در فضای رقابتی فعلی در سطح جهان، باید به دنبال توسعه کیفی و محصولات با ارزش افزوده بسیار بالا باشیم.

صنعت فولاد برخی از مزیت‌های نسبی را از دست داده و نرخ گاز دریافتی فولادسازان ایرانی بیش از نرخ جهانی است. الزامات جدیدی در دنیا ایجاد شده است: نظیر تغییر انتظارات نیروی کار، فولاد سبز و انتشار کربن صفر، انقلاب صنعتی چهارم و هوش مصنوعی بخشی از این الزامات است. در این شرایط باید فولاد مبارکه را به یک شرکت دانشی تبدیل کنیم.

دبیر جشنواره و نمایشگاه ملی «مسیر زآینده» گفت: ماموریت شرکت مدیریت توسعه فناوری فولاد مبارکه (MSTID) همکاری عمیق و تنگاتنگ با شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری خطرپذیر در زیست‌بوم فناوری است.

پالیزدار

او خاطرنشان کرد: کیمیاگری اکسیری است که ارزش آفرینی می‌کند، و نو آوری این اکسیر است.ما باید نگاه تحولی نوآورانه داشته باشیم، ما در کنار نگاه تحولی باید تحول در نگاه داشته باشیم و نباید نوآوری را  فقط در نوآوری محصول ببینیم و باید یک نگاه جامع داشته باشیم، و در فرآیند، فروش، خرید، مدیریت و حکم رانی سازمانی نیز باید نوآوری داشته باشیم.

اگر در سی سال اول کمیت و افزایش تولید مد نظرمان بود حالا باید تغییر رویکرد بدهیم و این اجتناب ناپذیر است؛ و حالا کیفیت برایمان مطرح است و امروز با یک جهش، درآمد ۱۵ میلیارد دلاری در سال ۱۴۱۰ را هدف‌گذاری و جایگزین کرده‌ایم.

درآمدی که باید از طریق اقتصاد بدون نفت و از طریق تولید ۴۰ درصد محصولات با ارزش افزوده بالاتر به دست بیاید، درآمدی که باید از طریق ۲۰ درصد سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای جدید باید ایجاد شود.

ما باید به سمت نوآوری باز برویم و به دنبال شرکت‌هایی باشیم که قیمت اصلی آن‌ها تجهیزات نیست بلکه نیروی انسانی‌شان است.

فولاد مبارکه جزو موفق‌ترین شرکت‌های خصوصی سازی شده است و قانون تجارت حاکم در آن تغییر کرده است.