۰ نفر

پس از سزارین چه غذاهایی نخوریم؟

۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۳۱
کد خبر: 696703
پس از سزارین چه غذاهایی نخوریم؟

تغذیه بعد از سزارین این باید بر اساس غذاهایی باشد که به راحتی قابل خوردن هستند ، با شاخص گلیسمی پایین. میوه ها و سبزیجات تازه ، غلات سبوس دار ، محصولات لبنی کم چرب و پروتئین های بدون چربی ، مانند مرغ و بوقلمون.

غذاهایی که بعد از سزارین نباید لب بزنید

به گزارش اقتصاد آنلاین،برخی از غذاهای ممنوع بعد از سزارین نوشابه های گازدار یا شیرین ، سبزیجات گازدار ، برنج سفید ، قهوه ، چای ، کاکائو ، میان وعده ها ، شیرینی ها ، موز ، سیب زمینی و الکل هستند.

بعد از سزارین ، یک سری غذاهای ممنوعه برای مدتی وارد زندگی زن می شوند. این بخشی از یک سری مراقبتهای مهم است که هر زنی که این عمل جراحی را انجام داده است باید در نظر بگیرد تا در اسرع وقت بهبود یابد.

و این این است که یک زن وقتی زندگی می کند با مسئولیت جدید مراقبت از نوزاد خود دوره ای پر از احساسات و احساسات متضاد را پشت سر می گذارد: از سرخوشی و لذت مادر بودن.

همچنین شما نه تنها مشکلات عادی پس از زایمان مانند درد پستان ، تغییرات خلقی و ترشحات واژن را تجربه خواهید کرد ، بلکه عواقب یک عمل جراحی را نیز به همراه خواهید داشت.

بیمارانی که سزارین شده اند معمولاً دو تا چهار روز قبل از رفتن به خانه در بیمارستان می مانند. اگرچه بهبود آن چند هفته طول خواهد کشید ، اما زمان لازم برای بهبودی زخم و کم کم گذشتن از همه ناراحتی های بعد از عمل.

همه این عوامل باعث می شود که این هفته ها از نظر جسمی و روانی به یک دوره بسیار ظریف تبدیل شوند. به همین دلیل امروز می خواهم به شما بگویم که چگونه رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند تا از سزارین بهبود یابید و انرژی لازم را برای روبرو شدن با این مرحله جدید از زندگی خود داشته باشید.

1- نوشابه و نوشابه گازدار

نوشیدنی های غیر الکلی مقدار زیادی قند دارند (تقریباً 8 قاشق چای خوری کامل در هر قوطی) که باعث تولید ناگهانی ، زیاد و ناگهانی انسولین می شود که همانطور که قبلاً می دانید باعث جمع شدن چربی و احساس گرسنگی مجدد در مدت زمان کوتاه می شود. همین امر در مورد آب میوه های صنعتی نیز صادق است. همیشه موارد طبیعی را انتخاب کنید که دوز خوبی از ویتامین ها را نیز در اختیار شما قرار دهد.

همانطور که در ابتدا به شما گفتم ، یکی از مهمترین موارد برای زنی که تازه اقدام به سزارین کرده است ، جلوگیری از تشکیل گازهایی است که می تواند بسیار آزار دهنده باشد ، زیرا زخم شکم در حال بهبود است. به همین دلیل تا 3 هفته آینده از مصرف کلیه نوشیدنی های گازدار خودداری کنید.

2- حبوبات و سبزیجات پف کرده

اگرچه حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس ، لوبیا ، سویا) منبع بسیار غنی از آهن ، کربوهیدرات های جذب کننده آهسته ، پروتئین های گیاهی و نمک های معدنی هستند ، اما به دلیل توانایی تولید گازها و کاهش سرعت فرآیند ، بهتر است از آنها اجتناب شود. گوارشی

این مورد در مورد برخی از انواع سبزیجات مانند کلم بروکلی ، کلم ، و گل کلم صدق می کند. همچنین ، اگر بعداً با خوردن آنها به کودک خود شیر دهید ، ممکن است برای او گاز ایجاد کند.

3- برنج سفید

با توجه به کاهش تحرک روده ای معمول در هر عمل جراحی ، مصرف برنج سفید ، یکی از غذاهایی که بیشترین یبوست را دارد ، توصیه نمی شود.

4- قهوه ، چای و کاکائو

در دوران نقاهت بهتر است از نوشیدن نوشیدنی های جذاب مانند چای یا قهوه خودداری کنید.

شکلات همچنین حاوی کافئین است و یک ماده غذایی بسیار تحریک کننده است.

باز هم ، وقتی کودک خود را شیر می دهید ، نوشیدن این نوع نوشیدنی ها غیرقابل توصیه است زیرا کافئین و تئین به او نیز منتقل می کنید.

اگر نمی توانید آن را کنار بگذارید ، به شما توصیه می کنم چای Ban-Cha ، نوع خاصی از چای سبز با مقدار بسیار کمی تین و بسیار غنی از آنتی اکسیدان های مهم را در این مرحله که درگیر یک فرآیند التهابی هستید ، انتخاب کنید.

5- میان وعده ، گوشت های شور و سرد

در طی بهبودی از عمل سزارین ، بسیار مهم است که هم از نظر میزان چربی های اشباع و هیدروژنه و هم از نظر نمکی که تصور می کنیم ، مراقب باشید.

به همین دلیل ، لازم است که برای یک فصل مصرف غذاهای فرآوری شده و چرب مانند چیپس سیب زمینی ، کراکر ، نمک را متوقف کنید ، زیرا آنها غنی از همه چیز هستند که برای بازیابی یا احساس سرشار از انرژی و شکل لازم نیست (آردها چربی تصفیه شده ، هیدروژنه و مواد نگهدارنده).

همانطور که در مقاله قبلی توضیح دادم ، تمام این غذاهای فرآوری شده با آرد سفید درست می شوند ، که تمام ریز مغذی هایی را که برای کمک به بدن در بهبودی فرآیندهای التهابی و بهبود سیستم دفاعی بدن نیاز دارید ، از دست داده است.

علاوه بر این ، آنها فیبر را از دست داده اند که می تواند به شما کمک کند تحرک طبیعی روده را بازیابید ، و با یبوست مبارزه کنید.

همه محصولات صنعتی ، اعم از شیرین و نمک ، همچنین وجود چربی های هیدروژنه و اشباع زیادی مشترک است که نفوذ پذیری سیالیت و نفوذپذیری غشای سلول را تغییر داده و باعث ایجاد رادیکال های آزاد می شود.

نمک اضافی در این زمان که باید بدن خود را تمیز کنید نیز بسیار بد است ، زیرا باعث احتباس مایعات همراه با بدتر شدن یبوست می شود.

6- شیرینی پزی

به دلیل آسیب ناشی از سزارین ، ورزش بدنی بسیار محدود خواهد بود. به همین دلیل ، توصیه می شود از همه شیرینی ها ، به ویژه شیرینی های صنعتی خودداری کنید ، زیرا آنها بیش از حد غنی از چربی های اشباع و ترانس ، قندهای ساده و آردهای تصفیه شده هستند ، که علاوه بر بدتر شدن کل حالت التهابی ، می تواند باعث افزایش ناگهانی وزن شود.

غذاهای شیرین و نشاسته ای کالری زیادی دارند و از نظر تغذیه ای پایین هستند. همچنین باعث نوسان سطح انرژی شما می شوند که احساس خستگی در شما ایجاد می کند.

7- موز

مانند برنج سفید ، موز نیز غذایی است که باعث یبوست می شود و بنابراین باید از آن اجتناب شود.

نوع دیگری از میوه ها مانند کیوی را انتخاب کنید که جدا از اینکه سرشار از ویتامین C است ، به عملکرد مناسب روده نیز کمک می کند.

8- سیب زمینی

روش پخت مرغ ترد با سیب زمینی

آنها یک ماده غذایی بسیار قابض هستند ، یعنی باعث می شوند دیواره های روده بزرگ متلاشی شوند و از جمع شدن طبیعی لازم برای از بین بردن سرباره در قسمت تحتانی روده ، جایی که مدفوع تشکیل می شود ، جلوگیری می کنند.

آنها همچنین دارای شاخص گلیسمی بسیار بالایی هستند.

9- الکل

به خاطر داشته باشید که هیچ مقدار الکل برای کودک شما قابل قبول و بی خطر نیست. شیر دادن به کودک پس از مصرف یک نوشیدنی الکلی احتمال انتقال مقداری از آن به شیر را دارد که خطرناک است.

علاوه بر این ، الکل به عنوان یک ماده سمی ، کل روند بهبودی شما را کند می کند.

سایر اطلاعات مهم

در طی دوره بعد از عمل ، بدن ما در شرایط التهابی قرار دارد که در آن برای بازسازی تمام بافتهای آسیب دیده سخت کار می کند.

این التهاب برای ترمیم بافت های آسیب دیده انجام می شود و این کار را با تولید فاکتورهای مختلف رشد انجام می دهد تا سلول های سالم تولید شوند و شبکه جدیدی از رگ های خونی برای تغذیه آنها ایجاد شود.

غذاهایی وجود دارند که التهاب را تقویت می کنند (غذاهای پیش التهاب) و برخی دیگر آن را کاهش می دهند (ضد التهاب). به طور طبیعی مهم است که انتخاب مورد دوم ، اجتناب از غذای ناخواسته و فرآوری شده مهم باشد.

به دلیل عمل جراحی ، عملکرد کل سیستم گوارشی برای عملکرد طبیعی به زمان بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل لازم است که به شما در تهیه غذاهای سالم و سبک که از یک طرف کار شما را زیاد نمی کند و از طرف دیگر به شما کمک می کند تا از حالت معمول یبوست خارج شوید ، کمک کنید.

غذاهای آسان خوردنی

یکی از توصیه های توصیه شده در مورد خوردن ، خوردن غذاهایی است که به راحتی خورده می شوند ، به گونه ای که معده و روده از فشار خارج نشوند. به همین دلیل ، خوردن غذاهایی که باعث گاز می شوند اشتباه است ، زیرا می توانند باعث ایجاد درد در ناحیه شکم ، از قبل زخم شده در سزارین ، ملتهب و ملتهب شوند.

نکته مهم دیگر نیاز به محدود کردن فعالیت بدنی برای فشار آوردن به عضلات شکم نیست. یک بار دیگر ، توصیه می شود غذاهایی را با شاخص گلیسمی پایین انتخاب کنید و تمام غذاهای فرآوری شده ، شیرینی ها و محصولات پر از قندهای ساده را از بین ببرید ، زیرا با عدم توانایی در ورزش ، این مواد غذایی حتی برای سلامتی ما خطرناک تر می شوند. سلامتی.

شاید متوجه شده باشید که بهترین راه برای بهبودی شما داشتن یک رژیم غذایی سالم است که دارای هر یک از گروه های غذایی باشد ، از جمله میوه و سبزیجات تازه ، غلات کامل ، پروتئین بدون چربی و لبنیات کم چرب. به همین دلیل ما می خواهیم عملکرد هر یک از عناصر غذایی کلان و خرد را در این فرآیند ببینیم.

کربوهیدرات ها

بیشتر آنها از انرژی ما برای جابجایی ، برای انجام وظایف روزمره ، زندگی نیاز داریم.

آنها در تمام سبزیجات (به ویژه غلات) یافت می شوند و منبع اصلی غذا در سراسر جهان هستند. مهمتر از همه ، بعد از سزارین همیشه غلات سبوس دار را انتخاب کنید ، که منبع فوق العاده ای از فیبر و ریز مغذی ها (آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی) هستند.

این ریز مغذی ها عملکردهای مهمی دارند: آنها سیستم دفاعی ایمنی را بهبود می بخشند ، فرآیندهای التهابی را کاهش می دهند و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند ، همه آنها در مرحله بعد از عمل ضروری هستند.

علاوه بر این ، فیبر موجود در غلات کامل از عملکرد مناسب دستگاه گوارش پشتیبانی می کند ، که همانطور که قبلاً می دانید ، در این مرحله کمی مسدود می شود.

پروتئین

بدن پس از سزارین ، به ویژه برای بازسازی بافتهای آسیب دیده توسط این عمل ، به پروتئین خوبی احتیاج دارد.

آنها ماکرومولکولهایی هستند که از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند. وجود بیشتر یا کمتر اسیدهای آمینه ضروری (آنهایی که بدن ما نمی تواند به تنهایی تولید کند و فقط از طریق غذا می تواند جذب شود) در پروتئین ها ، ارزش غذایی آنها را تعیین می کند (ارزش بیولوژیکی).

به طور کلی ، پروتئین های منشا حیوانی (گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، شیر و مشتقات) از نظر بیولوژیکی بالاتر از پروتئین های گیاهی (حبوبات ، مغزها ، غلات) هستند.

همانطور که در زیر خواهید دید ، در این مرحله بهتر است از مصرف زیاد حبوبات خودداری کنید.

چربی ها

چربی ها ماده مغذی سرشار از انرژی و حتی بیشتر بعد از سزارین هستند که در آن مادر نیز به کودک خود شیر می دهد و سپس برای تشکیل شیر خودش به چربی ها احتیاج دارد.

آنها همچنین در جذب بسیاری از ویتامین ها برای کنترل التهاب و لخته شدن خون نقش دارند ، که در این مرحله بهبودی ضروری هستند.

مواد معدنی

مقداری از دست دادن خون در طی سزارین وجود دارد. به همین دلیل ، در بین تمام مواد معدنی ، دریافت کافی آهن بسیار مهم است که با ارتقا the تولید هموگلوبین به بازیابی خون کمک می کند. همچنین در بهبود سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

ویتامین ها

از جمله ، دریافت کافی ویتامین C به ترمیم زخم کمک می کند ، و همچنین به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

اب

بعد از سزارین ، مصرف مایعات کافی ضروری است: در این مرحله ، بدن شما جدا از بهبودی از یک عمل ، برای تولید شیر نیز سخت کار می کند و به همین دلیل است که مایعات کافی بنوشید مهم است.

سعی کنید روزانه حدود 8 لیوان آب بنوشید. همچنین به شما کمک می کند تا با یبوست مقابله کنید ، که می تواند بعد از زایمان و حتی بعد از سزارین مشکل بیشتری ایجاد کند.