۰ نفر

آموزش در سال جدید حضوری است یا مجازی؟

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۶
کد خبر: 662485
آموزش در سال جدید حضوری است یا مجازی؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش امسال از اول مهر ماه حضوری خواهد بود و این موضوع قطعی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یوسف نوری در آیین اختتامیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت : آموزش و پرورش باید ماموریت گرا باشد و هدف ما ایجاد نسلی برای این امر است، باید از اسناد فرا دستی در کشور استفاده کنیم.

او گفت : سند تحول بنیادین در حال انجام است و در مشهد ۱۵۰۰ رهیار تحول بنیادین را  آموزش داده ایم . ما باید سند تحول را از مدارس شروع کنیم.در راستای این سند باید الگویی برای خودمان ایجاد کنیم که البته در حال انجام است.

نوری گفت :ما با سه چالش روبرو هستیم ، یکی از این مشکلات ضعف در نظام حکمرانی آموزش و پرورش است . چالش دوم برخی جهت گیری های عدالت ستیز در آموزش و‌پرورش است و چالش سوم افت کیفی خدمات آموزشی و پرورشی در نظام آموزش و پرورش است.

او ادامه داد: ثبت نام مدارس باید تمام شود و این کار را باید هر چه سریعتر انجام دهیم ، تا کنون ۱۴ میلیون پیش ثبت نام داشتیم و در پایه دهم حدود ۷۰۰ هزار نفر هنوز ثبت نام انجام نداده اند.

او گفت: آموزش امسال از اول مهر ماه حضوری خواهد بود و این موضوع قطعی است . در این امر ستاد ملی کرونا هم‌ با ما هم مسیر است . اگر قرار به تعطیلی مدرسه باشد آخرین جا خواهد بود.دانش آموزان بالای ۱۲ سال و معلمین دز یاد آور واکسن کرونا را تزریق کنند.

نوری افزود: باید مدارس را هر چه سریعتر آماده کرد تا با شرایط بهتری سال تحصیلی را آغاز کنیم‌ و‌همچنین مواردی که مورد تاکید رهبری است را جدی بگیریم و اجرایی کنیم. همچنین رتبه بندی معلمان را باید جدی بگیریم. به هیچ وجه نباید حتی در این امر در حق یک نفر بی عدالتی صورت بگیرد.

او ادامه داد: حافظان قرآن باید بحث حفظ قرآن را جدی بگیرند و هئیت های مذهبی را در مدارس احیا کنیم.