۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

نواقص و اشکالات جراحی اقتصادی باید برطرف شود

۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳
کد خبر: 643651
نواقص و اشکالات جراحی اقتصادی باید برطرف شود

نایب رییس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: کارشناسان اعتقاد داشتند که طرح دولت در مورد جراحی اقتصادی باید اجرا شود. اما به خاطر شرایط تحریمی و اقتصاد بی‌ثبات در اجرای این طرح در این مقطع زمانی اختلاف نظر بود که کلاً تصمیم به اجرای آن به دولت در بودجه 1401 واگذار شد و دولت هم آن را اجرا کرد و ما هم از اجرای طرح حمایت می کنیم تا دولت در این مسیر موفق شود اما نکته آن است که اجرای طرح باید با کمترین نارضایتی، رفع نواقص و با پوشش دادن همه آنهایی که مستحق دریافت یارانه هستند، همراه می شد.

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی راد؛ محمد خدابخشی، نایب رییس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات عنوان کرد: امروز در صحن غیرعلنی مجلس چند موضوع مطرح شد و همکاران ما انتقادات جدی نسبت به اجرای طرح دولت در خصوص یارانه‌ها داشتند.
او در ادامه با بیان اینکه نواقص و اشکالاتی وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر مرتفع شود، توضیح داد: بر اساس پیام‌های مختلفی که از مردم دریافت می‌کنیم یکی از مشکلات این است که شهروندان به اجرای این طرح معترض هستند و سامانه‌ای وزارت کار باید این امکان را داشته باشد که مستندات و مدارک معترضین بارگذاری شود.
وی افزود: البته نکته آن است که تاکنون امکان چنین کاری وجود نداشته است و در واقع باید قبل از اجرای طرح اصلاح می‎شد.
خدابخشی با بیان اینکه دولت بر روی طرح اجرا شده اصرار داد و به همین دلیل مجلس اختیارات لازم را به دولت داد، تاکید کرد: قرار بود منابع کالاهای اساسی تامین شود و سپس دولت طرح را اجرا کند. استدلال‌های دولت برای اجرای این طرح برای جلوگیری از هدر رفت منابع ارزی درست بود.
وی با اشاره به اینکه شاهد آن هستیم که انجام طرح منجر به افزایش سطح عمومی قیمت‌ها شده است، تاکید کرد: دولت باید برای اعمال نظارت بیشتر بر بازار تلاش کند تا این طرح به شکل مطلوب‌تری اجرا شود.
این نماینده مجلس مطرح کرد: کارشناسان اعتقاد داشتند که طرح دولت در مورد جراحی اقتصادی باید اجرا شود. اما به دلیل شرایط تحریمی و اقتصاد بی‌ثبات در اجرای این طرح در این مقطع زمانی اختلاف نظر بود که کلاً تصمیم به اجرای آن به دولت در بودجه 1401 واگذار شد.
نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تصریح کرد: موضوع بعدی که در صحن مطرح شد در خصوص بازنشستگان بود. افزایش حقوقی که باید صورت می‎گرفت، انجام نشده و در عین حال تبعیض‌هایی در ارتباط با تصمیماتی که وزارت کار گرفته، وجود دارد.
وی در پایان افزود: نمایندگان بر روی این موارد اعتراض داشتند و قرار بر این است که کمیسیون اجتماعی جلسه‌ای تخصصی بر روی این موضوع برگزار کند و انتقاداتی که نمایندگان داشته‌اند در این جلسه مطرح شود.