۰ نفر

بیش از ۵۰۰ میلیون تن ذخیره مس در معدن کرور کشف شد

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲
کد خبر: 590380
بیش از ۵۰۰ میلیون تن ذخیره مس در معدن کرور کشف شد

در شهرستان عنبرآباد و معدن مس کرور با اکتشافاتی که انجام شده بیش از ۵۰۰ میلیون تن ذخیره جدید کشف شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اعلام این خبر در جریان بازدید از معدن مس کرور در روستای رودفرق عنبرآباد به‌همراه دادخدا سالاری دادستان کرمان و اعضای شورای تامین شهرستان عنبرآباد گفت: خوشبختانه شرکت ملی صنایع مس ایران در این مدت کوتاه توانسته 4 میلیارد و 200 میلیون تن ذخایر جدید مس کشور را ارتقاء بدهد و این معادل 20 میلیون تن مس خالص است.

 سعدمحمدی افزود: در فاز اول 40 میلیون تن با عیار 0.3 محدوده معدن را مشخص کردیم و امیدواریم با بازگشایی معدن و احداث کارخانه تولید فرآوری مس بتوانیم ارزش افزوده و درآمد خوبی برای این منطقه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه برای دسترسی به معدن کرور نیازمند احداث جاده هستیم، گفت: احداث راه مجموعا به طول 16 کیلومتر است که برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در سه قطعه تا خردادماه 1401 انجام خواهد شد.

وی افزود: با احداث کارخانه فرآوری و استخراج از معدن اشتغال خوبی در منطقه ایجاد خواهد شد و گردش مالی در بانک‌ها می‌تواند برای مردم تسهیلات ایجاد کند و امید را در بین مردم شکل بهتری بدهد.

سعدمحمدی گفت: امیدوار هستیم که با اکتشافات و استفاده از تکنولوژی جدید، شرایط بهتری برای توسعه و سرمایه گذاری در آینده داشته باشیم و مردم از این شرایط بهره کافی را ببرند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا پایان خرداد ماه 1401 پروژه راه دسترسی به معدن را به اتمام برسانیم و در این مدت طراحی معدن را انجام می‌دهیم، پیمانکار معدن را برای استخراج انتخاب خواهیم کرد و همزمان با شروع با استخراج کار طراحی کارخانه با مجوزی که از صمت می‌گیریم انجام خواهیم داد.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: از زمان شروع کارخانه فرآوری مس، 18ماه زمان می‌برد، اما معدن فعال خواهد شد و استخراج و دپوی ماده معدنی بر اساس عیار در منطقه شکل خواهد گرفت.

وی افزود: با شروع استخراج اکتشاف تکمیلی هم صورت می‌گیرد و برای گسترش سرمایه‌گذاری آینده در این منطقه برنامه‌ریزی می‌کنیم و نیروی انسانی مورد نیاز را از منطقه تامین خواهیم کرد.