اینفوگرافیک/ توصیههای طب ایرانی برای پیشگیری از گرمازدگی
معاون توسعه سلامت مرکز طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با هشدار نسبت به افزایش خطر گرمازدگی در روزهای گرم سال، بر لزوم مصرف مایعات، پرهیز از غذاهای سنگین و کاهش حضور در معرض نور مستقیم خورشید تأکید کرد.
به گزارش اقتصادآنلاین، معاون توسعه سلامت مرکز طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت مصرف مایعات، پرهیز از غذاهای سنگین و کاهش حضور در آفتاب برای پیشگیری از گرمازدگی، گفت: در روزهای گرم سال بهتر است افراد تا حد امکان زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرند و از سایه یا فضاهای مسقف استفاده کنند. استفاده از کلاه، سرپوش مناسب و کرم ضدآفتاب نیز توصیه میشود.
مهشید چایچی با اشاره به اینکه هر فصل در طب ایرانی دارای مزاج خاصی است، افزود: تابستان مزاجی گرم و خشک دارد و به همین دلیل افرادی که مزاج گرم و خشک دارند، معمولاً در این فصل بیشتر دچار بیقراری، تشنگی، خشکی بدن و تحملناپذیری نسبت به گرما میشوند.
وی افزود: در مقابل، افراد با مزاج سرد وتر معمولاً سازگاری بیشتری با تابستان دارند؛ با این حال توصیههای عمومی طب ایرانی برای این فصل میتواند برای همه افراد مفید باشد.
معاون توسعه سلامت مرکز طب ایرانی و مکمل با اشاره به ضعف قوه هاضمه در تابستان گفت: در این فصل اشتهای بدن بهطور طبیعی به غذاهای سنگین، غلیظ و دیرهضم کمتر میشود؛ بنابراین همراهی با طبیعت بدن و کاهش مصرف غذاهایی مانند حلیم، گوشت گاو، کلهپاچه، غذاهای چرب، شور و سرخکرده میتواند از بروز مشکلات گوارشی پیشگیری کند.





