واکنش جالب علی پروین به تساوی مقابل بلژیک
علی پروین بعد از مدتها سکوت مطبوعاتی به سوالات خبرنگار ما پاسخ داده است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، علی پروین که از سوی بسیاری به عنوان مهمترین تاریخ فوتبال ایران مطرح میشود، در چند ماه گذشته در سکوتی بسیار طولانی قرار داشته و آخرین بار همزمان با مراسم قرعهکشی جام جهانی در یک گفتوگو شرکت کرد و پس از آن ترجیح داد که از فصای رسانهای فاصله بگیرد.
پروین که سابقه قهرمانی با ایران در جام ملتها و بازیهای آسیایی و حضور در جام جهانی را دارد و تقریبا هیچ نقطه نرسیده در کارنامه خود نمیبیند، در پاسخ به درخواست خبرنگار ما، گفتگویی را در مورد بازی با بلژیک انجام داد و در خصوص وضعیت تیم ملی صحبتهایی را به زبان آورد.
نکته جالب اینکه علی پروین تمام بازیهای تیم ملی در جام جهانی را دنبال کرده تا شور همیشگی خود را نشان بدهد. او دیگر بازیهای جام را هم کم و بیش دنبال کرده تا به عنوان یک طرفدار پر و پا قرص فوتبال، در جریان جام جهانی ۲۰۲۶ قرار بگیرد.
پروین در مورد بازی ایران - بلژیک گفت: نتیجه خوبی بود. اگر کمی دقت داشتیم، میتوانستیم از ده نفره شدن حریف استفاده کنیم و ببریم، اما همین که نباختیم و بیرانوند درخشش خوبی داشت، اتفاق خوبی بود. اگر ده نفره میباختیم، تیم از نظر روحی آسیب میدید و خوب شد که این اتفاق رخ نداد.
او در مورد نمایش خوب تیم ملی عنوان کرد: از لحظهای که بازی شروع شد، احساس کردم که بازیکنان خیلی با تمرکز و حسابشده بازی میکنند و اعتمادبهنفس دارند و خودشان را نباختند؛ اینها من را امیدوار میکرد و هر چه هم از دقایق بازی میگذشت، بچهها جسارت و شجاعت بیشتری پیدا میکردند.
این اسطوره فوتبال ایران درباره قدرت حریف توضیح داد: ما ایرانیها عادت داریم تا میتوانیم حریفان را گنده میکنیم و خودمان را پایین میگیریم؛ در مورد بلژیک هم همیم اتفاق افتاد. بلژیک تیم خوب و شناختهشدهای است و جزو ۱۰ تیم برتر دنیاست، اما بیش از حد بزرگش کرده بودیم.
پروین با اشاره به شکست ۳-۰ ایران برابر هلند در جام جهانی ۱۹۷۸ ادامه داد: من از این جهت نگران بودم، چون یاد هلند افتادم؛ زمانی که در جام جهانی بازی داشتیم، دست و پایمان میلرزید، از بس که هلند را گنده کرده بودند. اگر ما یک بازی تدارکاتی برابر هلند کرده بودیم، در جام جهانی برابرشان اینطور بازی نمیکردیم. اما اینبار بچهها ترسشان ریخته بود و دقیقه به دقیقه بازی با بلژیک بهتر کار میکردند و حریف را هم ده نفره کردند. تعویضهاس آقای قلعهنویی هم هجومی بود، نترسید و شجاعت به خرج داد، اما دقت کافی را نداشتیم و در ایجاد موقعیت مشکل داشتیم
سرمربی قهرمان ایران در بازیهای آسیایی پکن با تمجید از قلعه نویی گفت: تجربه مربی اینجا به کار میآید. آقای قلعهنویی مربی سرد و گرم کشیدهای است و تیمش را خوب جمع و جور و چفت کرده بود. من ارنج را که دیدم، احساس کردم روی این بازی کار کرده است. الان هم فکر میکنم در بازی با مصر ممکن است دو سه تغییر داشته باشیم. اینها نشان میدهد مربی برنامه داشته و روی بازی حریف کار کرده و نقاط قوت و خلاقیتشان را خنثی کرده است. این به تیم کمک کرد.
او ادامه داد: اینجا باید از پشتیبانی آقای تاج هم تشکر کنم. ایشان زحمت زیادی کشیده است. به هر حال ما در آمریکا بازی داریم و شرایط سخت است، اما من در جریان هستم و میدانم آقای تاج و همکارانشان پیگیر بودهاند و تلاش میکنند. تیم ملی به مشکلاتی خورده، اما توانسته خودش را جمع و جور کند.
پروین در پاسخ به سوالی پیرامون بازی مصر اظهار داشت: به نظرم ما میتوانیم مصر را ببریم. مصر در دو بازی قبلی خیلی چیزی نشان نداد و ما اگر با اعتمادبهنفس بازی کنیم، بچهها و کادرفنیمان دست کمی از حریف ندارند. من دوست دارم به عنوان تیم دوم صعود کنیم، نه تیم سوم.
اسطوره باشگاه پرسپولیس در مورد بیرانوند هم پاسخ جالبی داد: به بیرانوند دست مریزاد میگویم. شیر مادر حلالش. همه را خوشحال کرد. خیلی شب استثنایی داشت و این در تاریخ برایش میماند. امیدوارم برابر مصر هم نمایش خوبی داشته باشد و به نتیجهگیری تیم کمک کهد. او توپهایی گرفت که کار هر گلری نبود و الان هم میبینیم که همه دنیا در حال تعریف و تمجید هستند.
علی پروین همچنین در مورد صحنه گل طارمی و کسب اخراج توسط او عنوان کرد: کار مهدی طارمی ارزش یک گل را داشت. یک کار تیمی خیلی خوب بود و حیف شد. اخراج بازیکن بلژیک هم روی تیزهوشی طارمی بود. اینها شگردهای او است. از اول بازی احساس میکردم امروز روز طارمی است و میتواند خوب کار کند. خیلی مصمم و باانگیزه بود و در چند صحنه جایگیریهای خوبی داشت. البته در مجموع در خلق موقعیت مشکل داشتیم، اما در بقیه بخشها خوب کار میکردیم. کمی هم طبیعی بود که بلژیو فشار بیاورد، چون به هر حال بازیکنان مطرحی دارد، ولی بچههای ما هم با غیرت بازی کردند و کم نگذاشتند و جا نزدند.




