۰ نفر

کسری نیاز گندم کشور وارد می شود/ کاهش۱۸ درصد تولید برنج در کشور

۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۴
کد خبر: 564783
کسری نیاز گندم کشور وارد می شود/ کاهش۱۸ درصد تولید برنج در کشور

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان که امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رویدادهایی که در تمام دنیا، در حوزه های کشاورزی برای معرفی دستاوردهای جدید در این حوزه انجام می‌شود، برپایی نمایشگاه است.

وی افزود: در این نمایشگاه‌ها، شرکت‌ها، متقاضیان و بازدیدکنندگان با صنایع و تکنولوژی‌های نوین در بخش کشاورزی آشنا می‌شوند و قدرت انتخاب خواهند داشت.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه‌ها، نخبگان بخش با هم تبادل اطلاعات می کنند و می‌تواند در رونق صنایع غذایی موثر باشد.

ساداتی نژاد در رابطه با کاهش تولید گندم در کشور، تصریح کرد: امسال به دلیل خشکسالی گندم به میزانی که پیش بینی شده بود تولید نشده و کمی بیشتر از ۴.۵ میلیون تن گندم خریداری شده است و نیاز مازاد بر این میزان، وارد خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبه تنظیم بازار برای قیمت سبوس، افزود: قیمت سبوس طبق مصوبه تنظیم بازار تا پایان سال همان ۱۴۰۰ تومان خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تولید برنج در کشور گفت: امسال خشکسالی بی سابقه‌ای که داشتیم در برخی محصولات مانند گندم و برنج موثر بود و در برنج ۱۸ درصد کاهش تولید داشتیم؛ این میزان کاهش بر بازار عرضه و تقاضا و قیمت اثرگذار است.

وی افزود: مشکل و کمبودی در تامین و تدارک برنج خارجی نداریم و شرکت بازرگانی دولتی هم از هفته گذشته که بازار دچار نوسان شد، عرضه خود را شروع کرده است و این عرضه ادامه خواهد داشت.

ساداتی نژاد تاکید کرد: طبق قانون از ابتدای مرداد تا آخر آبان ماه که فصل برداشت برنج است، برای حمایت از کشاورزان ممنوعیت واردات داریم و واردات در قبل از ممنوعیت و بعد از پایان ممنوعیت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در حوزه کالاهای اساسی، بازار به آرامش برسد و از همراهی خوب اتحادیه‌های صنعت طیور با وزارت جهاد کشاورزی تشکر می‌کنم.

لازم به ذکر است، پس از افتتاح و بازدید از این نمایشگاه، وزیر جهاد کشاورزی از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته نیز بازدید کرد.