۰ نفر

مرکز آمار اعلام کرد؛

بیشترین افزایش قیمت گروه لبنیات به شیر خشک رسید / روغن جامد نباتی رکورددار افزایش قیمت در یک سال اخیر

۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبر: 542034
بیشترین افزایش قیمت گروه لبنیات به شیر خشک رسید / روغن جامد نباتی رکورددار افزایش قیمت در یک سال اخیر

براساس اعلام مرکز آمار، در یک سال اخیر روغن جامد با افزایش ١۴١.٢درصدی رکوردار افزایش قیمت بوده‌ است.

به گزارش اقتصادآنلاین، براساس اعلام مرکز آمار، در  یک سال اخیر روغن جامد با افزایش ١۴١.٢درصدی، هویج فرنگی با افزایش ١۴٠درصدی و نوشابه با افزایش تقریبا ١٣٢درصدی رکوردار افزایش قیمت بوده‌اند. همچنین طی این مدت لیموترش کاهش قیمت  ٢۵درصدی را تجربه کرده است.

در خرداد ماه در گروه نان و غلات، اقلام "شیرینی خشک" و "رشته آش" با ٢,٧ درصد و "برنج ایرانی درجه یک" با ٢.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز و سفید نیز، اقلام "مرغ ماشینی" با ٤,٨ درصد، "کنسرو ماهی تن" و " گوشت گاو یا گوساله " با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه " گوشت گوسفند" با ٢.٢ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.   

در گروه میوه و خشکبار نیز بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "خربزه" با ٢٤,٤ درصد و "هندوانه" با ١٥.١ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه "هلو" با ١٥.٤ درصد و "پرتقال" با  ٨.٨ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته ­اند. همچنین در گروه لبنیات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ٤,٢ درصد، "تخم مرغ ماشینی" با ٤.١ درصد بوده است.